Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: Volkswagen'den motor devrimi: TSI  (Okunma sayısı 3962 defa)

Volkswagen'den motor devrimi: TSI
« : 15 Kasım 2006, 00:14:05 »
Dünyanın çift şarjlı, direkt enjeksiyonlu ilk benzinli motoru TSI’da supercharge ( kompressör ) teknolojisinin düşük devirlerdeki gücü ve turgocharge’ın yüksek devirlerdeki üstün performansı biraraya getirilerek hem kesintisiz performans sağlanması hem de daha küçük motor hacmi ve daha az silindir sayısıyla güç ve torktan ödün vermeksizin yakıt tüketimini düşürmek hedefleniyor. 1.4 litre, 170 hp.’lik TSI motorun 100 km’deki yakıt tüketimi sadece 5,9 lt. ( Şehir dışı için, 99/100/EG ölçüm kriterlerine göredir.) Ayrıca TSI’ın 1.4 lt 140 hp’lik versiyonu da bulunuyor.
140 ve 170 hp.’lik TSI motorlar teknik olarak aynı özelliklere sahip. Motor hacminin küçültülmesi ve daha az sürtünme kaybı sayesinde hacim başına daha düşük yakıt tüketimi elde ediliyor ve böylece verim artıyor. Kompresör, düşük devirlerdeki zayıf hızlanmayı telafi ediyor. Turbo da, benzinli turbo motorlarda olduğu gibi, yüksek devirlerde destek sağlıyor. Bu şekilde her iki hava besleme tipinin seri üretimde bir araya getirilmesi dünyada ilk ve tek.

"2006 Yılının Uluslararası En İyi Yeni Motoru Ödülü" Volkswagen'ın Çift Şarjlı TSI motoruna verildi.

Yeni 125 kW (170 hp) gücündeki 1.4 litrelik motor "2006 Yılının Uluslararası Motoru Ödülleri"nde iki ödül birden aldı. Çift Şarjlı motor 1 litre ile 1.4 litre kategorisini kazanırken, jüri tarafından da "2006 Yılının En İyi Motoru" seçildi. Kompresör ve turbodan oluşan çift doldurma sistemini içeren yeni motor kavramı jüri üyeleri tarafından tam not aldı.

Şimdilik Jetta ve Golf’te...

TSI motor seçeneği, 140 ve 170 hp’lik versiyonları ile Jetta ve Golf modellerinde sunuluyor. Yakın zamanda diğer Volkswagen modellerinde de aynı motor teknolojisine geçilmesi planlanıyor.



Ynt: Volkswagen'den motor devrimi: TSI
« Yanıtla #1 : 15 Kasım 2006, 11:51:37 »
Çok iş yapacak bir motor, öncü bir teknoloji... VW'i bu konuda gerçekten tebrik etmek gerekiyor.
Wimmer-RST Chip Tuning

Ynt: Volkswagen'den motor devrimi: TSI
« Yanıtla #2 : 15 Kasım 2006, 17:38:12 »
Aldığı ödülden daha önemli olan şey bu motorun yaygınlaşması, satması, yani böyle bir motorun sadece aldığı ödüllerle kalması değilde bir çok insanında bundan faydalanması önemli bence. Bazı motorlar ödül alıyo iyi güzel ama ya az üretiliyor yada çok pahalı oluyor. TSI bu konuda iyi olucak gibi...

Ynt: Volkswagen'den motor devrimi: TSI
« Yanıtla #3 : 15 Kasım 2006, 17:44:28 »
Results
                                                    points
1. Volkswagen 1.4-litre TSI (Golf) 250
   
2. Toyota 3.5-litre V6 Hybrid (GS450h) 196
   
3. Chevrolet 7-litre V8 (Corvette Z06) 123
   
4. Mercedes-AMG 6.2-litre (CLK, ML) 117
   
5. Porsche 3.4-litre flat six (Cayman) 102
   
   

Diğer puan alan motorlara bakarsanız ne demek istedimi daha iyi anlarsınız.
 




Ynt: Volkswagen'den motor devrimi: TSI
« Yanıtla #4 : 15 Kasım 2006, 21:04:04 »
abi mükemmel ya bugün duydum bende arkadaşlardan kafam yatmamıştı nasıl olabilir diye.ama gerçekten de harika düşünmüşler piyasayı baya bi sallayacak her daim hayran olduğum vw ye bir kez daha hayran oldum ve olmaya da devam eicem gibi :)

Çevrimdışı G60

  • Otomobil
    Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
    Şehir
    Ankara
Ynt: Volkswagen'den motor devrimi: TSI
« Yanıtla #5 : 15 Kasım 2006, 21:07:59 »
vw değil VW :) .
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

Ynt: Volkswagen'den motor devrimi: TSI
« Yanıtla #6 : 17 Kasım 2006, 10:12:27 »
:)
Wimmer-RST Chip Tuning