Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: Tekleme ve gaza basılırken devir sabitleme problemi...!  (Okunma sayısı 4436 defa)

Selam arkadaşlar sorumu genel bölümünden yazma sebebim vag dışı bir araç ile ilgili sorunumuz şu araçta tekleme var gaz verdiğim gazan daha az titriyor ve hem gazda hem benzinde (gazda daha stabil) araç rölantide çalışırken gaz verdiğimde devir hemen tepki vermiyor biraz daha pedala bastığımda birden yükselip geri düşüyor bu arada ayağım sabit ben biraz daha fazla gaz verdiğimde yine aniden yükselip düşüyor yani misal devir saatini 2000d/dk yapmak istediğiniz de sabitleyemiyorsnuz ama lpg de pedal daha tepkili tutulabiliyor ama yine ani yükselişleri var.rölantide gaz pedalına dokunmadan çalışırken devir saati sabit ve dalgalanma motor teklese bile yok lpg ye geçincede aynı sadece çok az devir yükseliyor lpg de.yolda giderken bir anormallik yok gibi yada hissedilmiyor.araç fiat grubunun tam enjeksiyonlu bir modeli hafta sonu obd ye bağlanacak bakalım çünki ilk kontağı çevirdiğimde enjektör lambası sönmüyor motor çalıştıktan sonra sönüyor normalde sönmesi lazım diye biliyorum bu yüzden benzin pompası rölesinden de şüpheliyim ama araç benzinde çalışıyor.ayrıca yüksek hızlara çıkmayı denediğimde (lpg deydi) yine enjektör lambası yanıyor ve yavaşlayınca sönüyor.sizlerle paylaşmak ön bir bilgi almak istedim şimdiden teşekkür ederim.

Ynt: Tekleme ve gaza basılırken devir sabitleme problemi...!
« Yanıtla #1 : 20 Şubat 2015, 15:05:53 »
Arkadaşlar 1,5 ay oldu hiçmi kimsenin başına böyle bir sorun gelmedi yada bilgisi yok ben anlamadım.

Çevrimdışı edincol

  • Otomobil
    Polo 6N2 - AKK - Comfortline
    Şehir
    Kocaeli
Ynt: Tekleme ve gaza basılırken devir sabitleme problemi...!
« Yanıtla #2 : 20 Şubat 2015, 17:35:03 »
1,5 aydır bilgisayara bağlayıp hata kodu almadınız mı ?
Akıl yaşta değil baştadır.

Ynt: Tekleme ve gaza basılırken devir sabitleme problemi...!
« Yanıtla #3 : 20 Şubat 2015, 18:15:05 »
1,5 aydır bilgisayara bağlayıp hata kodu almadınız mı ?
Tabii ki kendim bağladım hatta data kablosu ve yazılımını alıp ama sadece bilinmeyen hata adında ve kesik kesik yada voltaj yok şeklinde açıklamalı bir hata çıkıyordu onada tüp devreye girdiğinde olduğu için ona yordum ve maf,lambda,cps sensörü filan denendiği için (fişleri çekilerek ve ölçülerek bakıldı) bir sonuca ulaşamadım.ayağınızı misal 15000d/d da sabit tutmak istediğinizde gaz veriyorsun çok az bit tepkime oluyor biraz daha veriyorsunuz birde 20000d/d ya çıkıp 10000d/d düşüyor ama ayak sabit sonra tekrar yükseliyor 20000d/d ya umarım anlatabilmişimdir.yolda giderken hissetmiyorum bazen gazdan ayağımı çektiğimde araç seyir halinde iken bir el sanki arabayı bir tutup bırakıyor.benzinde de lpg dede durum aynı.
« Son Düzenleme: 20 Şubat 2015, 23:33:09 Gönderen: quattro »

Çevrimdışı edincol

  • Otomobil
    Polo 6N2 - AKK - Comfortline
    Şehir
    Kocaeli
Ynt: Tekleme ve gaza basılırken devir sabitleme problemi...!
« Yanıtla #4 : 20 Şubat 2015, 20:49:08 »
Aracın model ve üretim yılı bilgilerini, kilometresini belirtirseniz belki insanlar daha kolay yardımcı olabilir.

Hem LPG'de hem de benzinde aynı sorunu gösterdiği için şu şekilde düşündüm. LPG sistemi motor üzerindeki mevcut sistemleri kullanmadığı için aynı zamanda enjektörleri de kullanmadığı için bu parçalarda sorun olmayabilir. LPG ve benzinin ortak olarak kullandığı ise ateşleme sisteminde sorun olabilir mi ? Boğaz kelebeğinde bir sorun olabilir mi ?
Akıl yaşta değil baştadır.

Ynt: Tekleme ve gaza basılırken devir sabitleme problemi...!
« Yanıtla #5 : 20 Şubat 2015, 22:50:04 »
Araç 1996 model alfa romeo 145 1.7 16v sıralı lpg olduğu için sensörleri ortak kullanıyor diye biliyorum.ateşleme benimde aklıma geliyor buji kablolarına çekip baktılar sorun yok dediler ama tarzanca oldu bobine sağlam dediler bujilerden olabilir belki boğaz kelebeği 2 tane bende ama pozisyon sensörü bir tane.

Çevrimdışı edincol

  • Otomobil
    Polo 6N2 - AKK - Comfortline
    Şehir
    Kocaeli
Ynt: Tekleme ve gaza basılırken devir sabitleme problemi...!
« Yanıtla #6 : 20 Şubat 2015, 23:21:48 »
LPG sistemi sensörlerden veri okuyamaz, LPG ayarı yapılırken benzin ateşleme haritası aynen LPG'ye uyarlanır. LPG deki MAP sensörü gaz basıncını kontrol ederek, regülatör gaz ayarını ve düşük basınçta benzine geçmesini sağlar, gaz bitmesi vs. gibi durumlarda.

Eğer bir servise götürmek isterseniz Alfa Romeo Milano Servis'i tavsiye edebilirim, İstanbul Maslak da. 0 (532) 201 58 98
« Son Düzenleme: 20 Şubat 2015, 23:28:38 Gönderen: edincol »
Akıl yaşta değil baştadır.

Ynt: Tekleme ve gaza basılırken devir sabitleme problemi...!
« Yanıtla #7 : 20 Şubat 2015, 23:32:39 »
İlginiz için çok teşekkür ederim ama maalesef sivastayım ben ve sivasta boxer motoru gören bu neymiş der gibi bakıyor onun için iş başa kaldı fiat servisi daha bilgisayara bağlayamıyor.ama arayıp bilgi alabilirim konuyu ankara da ar servise sormuştum alfa romeo özel servisi onlar emme manifoldundan hava alıyor olabilir dediler çünki manifolt ve boğaz arasında 4 tane lastik var.rölantide dalgalanma yok ayağımı gaz pedalına koyar koymaz teklemeli gaz yiyor ama gaza bastığınızda misal 40000d/d da normal bağırıyor yani.

Çevrimdışı edincol

  • Otomobil
    Polo 6N2 - AKK - Comfortline
    Şehir
    Kocaeli
Ynt: Tekleme ve gaza basılırken devir sabitleme problemi...!
« Yanıtla #8 : 21 Şubat 2015, 00:23:09 »
Rica ederim, ben de arıza ve çözüm konusunda çok bilgili değilim. Bu gibi konularda araçta kullanılan motor ve kontrol sistemi hakkında bilgi sahibi olmak gerekiyor.

Son olarak da şu tavsiyeyi vereyim, Onno usta sorununuza çözüm bulabilir. Şu adresten sorununuzu detaylı şekilde anlatıp, arıza kodlarını da belirtirseniz bence isabetli bir tavsiye alabilirsiniz. => http://www.autoclub.com.tr/onno.php
Akıl yaşta değil baştadır.

Ynt: Tekleme ve gaza basılırken devir sabitleme problemi...!
« Yanıtla #9 : 21 Şubat 2015, 00:34:53 »
Haklısınız ateşlemesi Motronic M 2.10.3 ecusu ile yönetiliyor semi-enjection a sahip.

Çevrimdışı edincol

  • Otomobil
    Polo 6N2 - AKK - Comfortline
    Şehir
    Kocaeli
Ynt: Tekleme ve gaza basılırken devir sabitleme problemi...!
« Yanıtla #10 : 21 Şubat 2015, 01:32:28 »
Evet aracınız Motronic M 2.10.3 ECU ile yönetiliyor fakat multi point injection yani çok noktalı enjeksiyon sistemine sahip.

http://www.alfa145.com/upload/Alfa145Manual/Volume%203%20-%20Section%202/Injection%20&%20Ignition%20Boxer%20-%201.7%2016v%20-%20Motronic%20M2.10.3.PDF
Akıl yaşta değil baştadır.

Ynt: Tekleme ve gaza basılırken devir sabitleme problemi...!
« Yanıtla #11 : 21 Şubat 2015, 08:02:57 »
Evet çok noktadan enjeksiyon doğrudur ama yönetimi her enjektör için değil de 2+2 şeklinde (semi sequential injection)

Ynt: Tekleme ve gaza basılırken devir sabitleme problemi...!
« Yanıtla #12 : 27 Şubat 2015, 22:15:03 »
Selamlar sorum hakkında biraz birşeyler buldum gibi ama kafayı yemek üzereyim sizinle paylaşıyorum şimdi bobin üzerinde ki 1-2-3-4 numaralı çıkışlar kendi silindirine buji kablosu ile aktarılmakta ama benim aracımda 1-1 e 2-2 ye 3-4 e 4-3 e takılmış karşılığı silindirde bu düzende ustalara durumu söylediğimde öyle birşey olamaz öyle olsa araç çalışmaz çalışsada patlama yapar üst devir çeviremez gibisinden yorumlar aldım hatta usta ben bir değiştiriyim yerlerini gör ne oluyor o zaman dedi ve bu aracın eski ustası motorun teklemediğini sarsıntılı çalıştığını bunların böyle olduğunu idda etti ama ben aracın servis manuallarından da gördüğüm kadarı ile yanlıştı ve ne olursa olsun dedim doğrusu bu diyerek kendim bobin üzerinden 3ü3e 4ü4e taktım ve bastım marşa araç çalıştı herşey eskisi gibiydi yine sarsıntı vardı ama sanki gidişi bir tık daha iyi gibi geldi ( psikolojik de olabilir ) sonra araç çalışırken 3. silindire giden kabloyu bobin üzerinde çıkarttım ama motorun çalışma tepkisi hiç değişmedi ateşleme vardı atlama yapıyordu tık tık tık bobin iyi gibiydi ama biryerde bir hata vardı ..bujileri değiştirmek düz tip bir motor gibi değil maalesef yerleri altta ve zorda onlarıda kontrol edicem ama.Şimdi benim anlayamadığım şu eğer araç bugüne kadar kullandığım sürece 2 silindir çalışıyor olması lazım değil mi? neden derseniz 2 silindirin kablosu ters takılı buda ateşleme yaptırmaz değil mi? ve düzelltiğim halde kabloları motorun çalışmasında bir tepki olmadıysa hala 2 silindir yada 3 silindir çalışıyorsa bu araç nasıl devir çeviriyor? nasıl şehir içinde 4 viteste 50 km/h hızla zorlanmadan gidebiliyor nasıl 120-140 km hızlara ulaşıyor ( üstünü denemedim ) gaz tepkileri iyi sayılır hatta üst devirlerde daha iyi.yorum ve görüşlerinizi bekliyorum.

Çevrimdışı Prokizya

    Otomobil
    1999 Golf 4
    Şehir
    Ankara
Ynt: Tekleme ve gaza basılırken devir sabitleme problemi...!
« Yanıtla #13 : 30 Mayıs 2015, 16:16:41 »
Konu ile ilgili gelişme var mı acaba. Boxer motorda atesleme sırası 1-3-4-2 ise acaba 3-4 yer değiştirince birbirine yakın zamanlamada ateşleme yapma ihtimalinden dolayı hatalı takılsa bile çalışıyor olabilir mi ? Veya Bujilerden biri veya daha fazlası görevini yapmıyor mu ? Yapmasa egzosttan çiğ gaz atıyor mu ?