Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: TDI Otomobil Kullananların Dikkatine ...  (Okunma sayısı 11223 defa)

Çevrimdışı Aertiezt

  • VW TDI
TDI Otomobil Kullananların Dikkatine ...
« : 26 Kasım 2007, 19:18:01 »
Arkadaşlar yaklaşık 3 aydır arabamı stop ettikten ve motor durduktan 3-4 saniye sonra bir ses duyuyordum.İlkten fazla önemsememiş olsamda sonradan beni rahatsız etmeye başladı ve gün geçtikte performansın düştüğünü ve yakıtın yükseldiğini farketmeye başladım.3 gün önce aracı servisine götürdüm ve durumu anlattım.Ufak tefek testler yaptılar ve bana aracımı bırakmam gerektiğini söylediler.Nedenini sorunca 'EGR' denilen bir şey varmış.Egzos gazındaki zararlı maddeleri tekrardan motora verip yanmasını sağlıyan bir sistemmiş.Çeşitleri varmış.VW arabalarında Vakum Kontrollü EGR Sistemi bulunuyormuş.Benim aracımdaki sorun ise vakumun takılmasıymış.Takılmaya neden olan şeyse içten kurum yapmasıymış.Kapak takılı kaldığında ise egzosdan siyah duman problemi yakıt problemleri hava problemleri vs. neden olabiliyormuş.Servisim olduğu gibi söküp temizledi ve şimdi ilk aldığım zamanki haline geldi araç.Kara duman,motordan fazla gürültülü ses,yakıt ve performans ilk haline döndü.Bilgilerinize .. ;)

Orçun.


Vakum Kontrollü EGR Sistemi

Egzoz manifoldunda bulunan egzoz gazlarını emme manifolduna transfer eden bir çelik boru bağlantısı vardır ve emme manifoldunda vakum değişmesini sinyal şekline getirip bir valfe vererek egzoz geçişini gaz kelebek açıklığına göre kontrol eden bir de vakum yardımlı kesme valfı mevcuttur. Manifold vakumuyla çalışan bu valfe vakum, motor soğutma suyu sıcaklığı ile çalışan bir termo valf tarafından sağlanır. Motor henüz ısınma esnasında iken termo valf kapalı olduğu için EGR valfı çalışmaz. Motor ısısı arttıkça termo valf açılarak emme manifoldunda ki vakum değişimlerini EGR valfine iletir ve motor hızına göre geri verilen egzoz gazı miktarı ayarlanmış olur. Isı ile çalışan valf motor su sıcaklığı 40°C’nin üstüne çıktığı anda bimetal disk genleşerek kanalı açar.
Alıntıdır..

Ynt: TDI Otomobil Kullananların Dikkatine ...
« Yanıtla #1 : 26 Kasım 2007, 20:56:40 »
saol bilgi için :tamamdir

Çevrimdışı ®oyal

    Otomobil
    T5'04
    Şehir
    Bursa
Ynt: TDI Otomobil Kullananların Dikkatine ...
« Yanıtla #2 : 27 Kasım 2007, 18:00:03 »
Gelen sesler digital yada elektronik seslermi yoksa başka sesler varmı ? Motoru kapattıktan sonra gelen sesin immobilizer (motorun kilitlenemesi)  olduğunu biliyorum.


Immobilizer

(Elektronik) Motor kilidi. Anahtar çıkarıldıktan sonra motorun elektronik olarak kilitlenmesini sağlayan sistem. Ancak aracın kendi anahtarı sokularak belli bir elektronik şifre gönderildikten sonra motorun tekrar çalışmasına izin verir. İngilizcesi aynen çevrilirse hareketsizleştirici demek. Yeni bir terim olduğu için Türkçesi henüz oturmadı. Şifreli kontak anahtarı diyenler de var.
« Son Düzenleme: 27 Kasım 2007, 18:03:10 Gönderen: wow »

Çevrimdışı ®oyal

    Otomobil
    T5'04
    Şehir
    Bursa
Ynt: TDI Otomobil Kullananların Dikkatine ...
« Yanıtla #3 : 27 Kasım 2007, 18:06:38 »
EGR
http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/egzoz_sistemi/erg.htm
 Bu olay 2003  te benimde başıma geldi 2000 model avensis. belirtileri performansı düştü, yakıt fazla harcıyor ,egsoz gazı çok kötü kokuyordu.Fenni muane gaz testinde gaz emisyon oranları yüksek çıkmıştı,yetkili servise gittim araç iki gün orda kaldı.Toyotasa dan bir mühendis geldi ensonunda o zaman 125 milyona parça aldırmışlardı,mühendis gelince geri söküldü aracın beyninde sorun varmış o halledildi ve biraz temizlik yapıldı ve eski haline geldi.
« Son Düzenleme: 27 Kasım 2007, 18:25:20 Gönderen: wow »

Ynt: TDI Otomobil Kullananların Dikkatine ...
« Yanıtla #4 : 27 Kasım 2007, 23:53:27 »
Tesekkurler paylasim icin.Su an benim kullandigim 2001 passatta da ayni sorunlari defalarca yasadik.
Aracin gec calisma problemi(sabah yada ogleyin farketmez ilk calisacagi zaman neredeyse 1 dakikalik bir ugrastan sonra arac calisiyordu.)Daha sonra kara duman atma olayi cok fazla yasadik.Aldigimiz yakitinda etkisi varmis ama nedense surekli devam etti.Araci 130 bin km bakimina goturdugumde bana carbon clean ve komple motor temizligi-kurum temizligi yapilmasi gerektigini soylediler.Komple kurum temizlemek 1.5 gunu aliyormus ve ucreti 700 lira idi.Benim hem zamanim yoktu hem de ucret fazla geldigi icin yaptirmadim.80 liraya carbon clean yaptirdim yaklasik 3 saatimizi aldi.Kara duman atma olayi bitti fakat sabahlari ilk calistirma problemi halen devam ediyor.Kurum temizleme islemi yapilmasi gerekiyor.Carbon clean in cok faydasi olmasa da gozle gorulur sekilde aracin daha cok rahatladigi hissedilebiliyor.Ama dergilerde ya da internette carbon clean uygulanan aracin daha az yakmasi gerektigi yaziyor ama benim kullandigim arac yaklasik yarim litre fazla yakti 2 hafta gibi bir surede.Sonra tekrar eskisi gibi yakmaya basladi.bunun sebebi de aracin temizlenerek daha fazla yakit puskurttugu ve buna mutakiben daha fazla yaktigi imis.Isparta zeki otomotivden bana yapilan aciklama.Zamanla eskiye doner dediler dedikleri gibi de oldu.

Çevrimdışı Aertiezt

  • VW TDI
Ynt: TDI Otomobil Kullananların Dikkatine ...
« Yanıtla #5 : 01 Aralık 2007, 10:31:33 »
wow Hocam gelen ses motor kilitlemesi gibi birşey değildi.Motor kilitleme davası elektronik birşey olduğu için ses yapacağını zannetmiyorum ama kesinde birşey demiyorum emin değilim.Farzedelim ki öyle,performans düşüşü,kara duman ve otobanda 140 giderken sanki 200 gidiyormuşum gibi motor gürültüsü geliyordu.Bunlar kilitten olamaz bence.Beni en çok rahatsız edende o sesti zaten.Şimdi herşey normale döndü.Babamın arabası Ford Mondeo onda hiç böyle kurumdur zor çalışmadır bu tip sorunlar yaşamadık.Bence bu problemlere biraz daha dikkat etmesi gerekiyor VW'nin.Ayrıca VW sahibi kimi tanıyorsam hepsinin arabası bakımına az bi zaman kaldığında yağın koyulaştığını yada azaldığını söylüyor.İyi Günler..

Halil Kara Abi ben Belçika'da yaşıyorum.Türkiye'de nasıl yapılıyor bilmiyorum ama burada her garaj yani teknik servis ısıtma bujilerinin Distributie kayışını (Türkçesi nasıl yazılıyor bilmiyorum) değiştirirken değişmesini öneriyor.Yani 90,000 km'de bir.Onu ölçebiliyorlar sağlam çıkıyor ama zor çalışıyor.O sorun bi arkadaşımdada vardı.Ölçtüler sağlam dediler ama özelliğini kaybetmişti söktüklerinde farkedildi.Değiştirince düzeldi..Diesel arabalar için özel katkı maddeleri satılıyor.Benzin istasyonlarında var burda.Arada bir (3-5 ayda bir) o maddeler full depoya atıp biraz bağırtarak (3500 turlarda 3ncü vitesi öneriyorlar)sürersen bayağa bi pislik yok oluyor rahatlıyor motor.İyi Günler..

Ynt: TDI Otomobil Kullananların Dikkatine ...
« Yanıtla #6 : 01 Aralık 2007, 10:53:52 »
bizim Audi A6 da öyle turbo kurum yapmış dediler temizlettik, bujilere bakım yaptırdık biraz değişti bazen kötü kokular çıkıyor egzostan dediğiniz gibi arabada 2.5 V6 TDİ  motor var ama okadar iyi gitmiyor 1. viteste 30 a geldimi başlıyo bağırmaya zorla 40-45 yapıyor sizce EGR ile bi alakası varmıdır..? ve ne kadara yaptıra biliriz???
My Cars Audi & Vw Germany Style

Çevrimdışı ®oyal

    Otomobil
    T5'04
    Şehir
    Bursa
Ynt: TDI Otomobil Kullananların Dikkatine ...
« Yanıtla #7 : 01 Aralık 2007, 12:32:14 »
alıntı: Aertiezt
Ayrıca VW sahibi kimi tanıyorsam hepsinin arabası bakımına az bi zaman kaldığında yağın koyulaştığını yada azaldığını söylüyor.


 bakıma 3bin km kalınca yağ eksiltmesi doğrudur 1ay önce 1 litre civarı yağ eklettim.

Ynt: TDI Otomobil Kullananların Dikkatine ...
« Yanıtla #8 : 01 Aralık 2007, 22:42:35 »
Alıntı
Halil Kara Abi ben Belçika'da yaşıyorum.Türkiye'de nasıl yapılıyor bilmiyorum ama burada her garaj yani teknik servis ısıtma bujilerinin Distributie kayışını (Türkçesi nasıl yazılıyor bilmiyorum) değiştirirken değişmesini öneriyor.Yani 90,000 km'de bir.Onu ölçebiliyorlar sağlam çıkıyor ama zor çalışıyor.O sorun bi arkadaşımdada vardı.Ölçtüler sağlam dediler ama özelliğini kaybetmişti söktüklerinde farkedildi.Değiştirince düzeldi..Diesel arabalar için özel katkı maddeleri satılıyor.Benzin istasyonlarında var burda.Arada bir (3-5 ayda bir) o maddeler full depoya atıp biraz bağırtarak (3500 turlarda 3ncü vitesi öneriyorlar)sürersen bayağa bi pislik yok oluyor rahatlıyor motor.İyi Günler..

Eyvallah kardesim anladim.Turkceye cevirmekte zorlandiginiz kavram triger kayisi olabilir.90 binde degisen kayis o bildigim kadari ile ve bizim aracinki de 90 bin de degisti.Fakat calisma problemi ile ilgili sorun halen cozulmus degil.Bugun sabah yine 30 saniye civarinda marsa bastim.Bazen marsa bastiginizda gaza sonuna kadar verirseniz 5 saniye civarinda calisiyor ama gazdan ayaginizi cekerseniz hemen stop ediyor.Tekrar calistirmak icin yine 30 saniye kadar ugrasmaniz gerekiyor.Zaten kullandigim passat biraz problemli bir aracti bir kac defa agir sorun cikardi ki cok sukur cebimizden para cikmadan hallettiler ama sonucta zaman kaybimiz oldu.

Hosca kal.

Çevrimdışı Aertiezt

  • VW TDI
Ynt: TDI Otomobil Kullananların Dikkatine ...
« Yanıtla #9 : 02 Aralık 2007, 09:53:44 »
car wolf  Kardeşim ben EGR sübapı için 3 saatlik işçilik ücreti verdim.65€ saatliği burada aşırı pahalı.Bence servisine bi göster.Bir ara videosunu cekmiştim o sübap sesinin youtube'a koyup paylaşıcam ama nasıl yüklendiğini bilmiyorum araştırmam lazım önce.

Halil Kara Abi senin arabanın ciddi bi sorunu var bence normal değil çünkü o kadar zor çalışması.Benim arabada - 7  -8 derece oldugunda zor calısıyor ama en fazla 3-5 saniye sürüyor çalışması.Acaba Mazot Pompasından mı yapıyor diyorum ben ?Garip bi durum araştırıcam senin için bu sorunu.Saygılar

Ynt: TDI Otomobil Kullananların Dikkatine ...
« Yanıtla #10 : 02 Aralık 2007, 18:32:59 »
tamam teşekkür ederim  :tamamdir
My Cars Audi & Vw Germany Style

Ynt: TDI Otomobil Kullananların Dikkatine ...
« Yanıtla #11 : 03 Aralık 2007, 00:24:27 »
car wolf  Kardeşim ben EGR sübapı için 3 saatlik işçilik ücreti verdim.65€ saatliği burada aşırı pahalı.Bence servisine bi göster.Bir ara videosunu cekmiştim o sübap sesinin youtube'a koyup paylaşıcam ama nasıl yüklendiğini bilmiyorum araştırmam lazım önce.

Halil Kara Abi senin arabanın ciddi bi sorunu var bence normal değil çünkü o kadar zor çalışması.Benim arabada - 7  -8 derece oldugunda zor calısıyor ama en fazla 3-5 saniye sürüyor çalışması.Acaba Mazot Pompasından mı yapıyor diyorum ben ?Garip bi durum araştırıcam senin için bu sorunu.Saygılar

Ilgin icin tesekkurler kardesim.Arac benim degil dayimlarin.Ben bosta kaldigi icin kullaniyorum.Tabi onlarda arabaya bakmiyorlar artik.Aracta kesin sorun var zaten bu bariz belli.Sol on kapidanda tikirti sesleri gelmeye basladi zaten.Ama dayimlar araca ilgisiz olduklari icin dogal olarakta bende ilgisiz davraniyorum :)
Arac kendi sahsima ait olsaydi hemen cozum yollarini arardim :tamamdir

Hosca kal.