Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: lastik ve jant  (Okunma sayısı 2927 defa)

Çevrimdışı grano

  • selamun aleyküm
lastik ve jant
« : 03 Kasım 2007, 10:18:26 »
Lastik Hakkında Bilinmesi Gerekenler : 
Lastik kauçuk kord bezi ve çelik teller ile çeşitli kimyasal maddelerin birleşiminden oluşan ve aracın yer ile temasını sağlayan tek ve önemli parçasıdır.

Lastik içerisine basılan hava vasıtası ile takılı olduğu aracın ve üzerindeki yükün taşınmasını sağlar.
 

HAVA BASINCI
Uygun olmayan hava basıncı ileride tamiri mümkün olmayacak hasarların yanısıra, lastiğin düzensiz ve erken aşınmasına sebep olur. Hava basıncı lastik soğukken ölçülmeli ve mutlaka araç üreticilerinin belirlediği hava basıncı değerlerine uyulmalıdır
 
ROT AYARI
Aracınızın mekanik ve süspansiyon sistemlerindeki aksaklıklar nedeni ile direksiyon ve araç yönü aynı olmayabilir. Ön düzen bozukluğu sadece lastiklerinizde ekonomik kayba neden olmakla kalmaz aynı zamanda aracınızın süspansiyon ve döner aksamına da zarar vererek zaman içerisinde yüksek mekanik tamir ve bakım masraflarına yol açar
 
BALANS AYARI
Jant ve lastiğinizin uygun olarak eşlenmemesi hızlı sürüş esnasında zıplama, vuruntu, salgı, yalpa gibi konforsuzluklar hissetmenize neden olacaktır
 
ROTASYON (Yer Değiştirme)
Lastiklerinizin, araçta takılı oldukları her değişik pozisyonda değişik aşınma hareketlerine maruz kaldıklarıdan, periyodik olarak yerlerinin değiştirilmesi ömürlerini artıracaktır
 
DİŞ DERİNLİĞİ
Sırt bölgesi lastiğinizin yola basan kısmıdır. Lastik eskidikçe çekiş azalır. Zamanla lastiğiniz üzerindeki desen aşınarak kullanılmaz seviyeye gelir. Diş derinliği 1.6mm'nin altına inmiş lastikleri kullanmak, can ve mal emniyeti bakımından tehlikeli oldugu gibi, bir çok ülkede kanunen de yasaktır
 
YÜK MİKTARI ve YÜKLEME BİÇİMİ
Araç üreticisinin belirlediği, araç taşıma kapasitesi (istihap haddi) üzerinde yüklemeler; lastiğin çabuk ısınmasına , yanak,omuz ve topuk bölgelerinde arıza vermesine ve hızlı aşınmasına sebep olur.Dengesiz yüklemeler de lastik ömrü üzerinde olumsuz etki yapar
 
FREN AYARI
Fren sistemlerinizi araç üreticisinin tavsiye ettiği aralıklarla kontrol ettiriniz. Ayarsız frenler,lastiklerde düzensiz ve hızlı aşınmalarına neden olur. Ani ve sert frenlemelerde kuvvet dağılımı lastiğe göre farklı olacağından, blok tipi aşınma olması ihtimali artar
 
ARAÇ KULLANIM ŞARTLARINA UYGUN LASTİK SEÇİMİ
Araç el kitabında belirtilen ebat ve kat muadilindeki lastikler kullanılmalıdır
 
ARAÇ HIZI
Araç kullanım hızı arttıkça lastiğin sıcaklığını yükselmesi sebebiyle sırt kauçuğu normale göre daha çok aşınma gösterir
 
LASTİK EŞLEMELERİ
Aracın tüm lastiklerinin aynı ebat ve yapıda olması gerekir. Aynı aks üzerinde farklı yapı, desen ve aşınmada lastik takılması halinde araç performansı olumsuz etkilendiği gibi lastik düzensiz ve hızlı aşınır
 
YOL ve İKLİM ŞARTLARI
Düzgün olmayan yol yüzeylerinde ve sıcak yaz aylarında lastik normale göre daha çok aşınma gösterir
 
SÜRÜŞ ve FREN ALIŞKANLIKLARI ile BAKIM
Bu faktörlere ilave olarak araç kullanıcısının sürüş ve fren kullanım alışkanlıkları ile aracın bakım seviyesi gibi diğer faktörlere de bağlı olarak değişiklikler gösterebilir
 

 

SIRT : Lastiğin yer ile temas eden bölgesi.

OMUZ : Sırt ile yanağın birleştiği ve kalın kauçuktan yapılmış bölgesi.

YANAK : Lastiğin topuk ve omuz bölgesi arasında kalan, lastiğe esneklik sağlayan ve üzerinde markalama ve tanıtıcı bilgiler bulunan bölgesidir.

TOPUK : Lastiğin janta temas eden vesıkıca bağlanmasını sağlayan bölgesidir. 


not: alıntıdır
GrAnO

Çevrimdışı grano

  • selamun aleyküm
Ynt: lastik ve jant
« Yanıtla #1 : 03 Kasım 2007, 10:20:47 »
İSTANBULUN İLLERE KARŞI UZAKLIĞI








İL  İL KM
 İL KM İL
 KM
ADANA  930 EDİRNE  227 MALATYA  1124
ADIYAMAN 1220 ELAZIĞ  1221 MANİSA  529
AKSARAY 674 ERZİNCAN  1037 KAHRAMANMARAŞ  1056
ARDAHAN  1524 ERZURUM  1229 MARDİN  1459
AFYON 457 ESKİŞEHİR  330 MUĞLA  791
AĞRI 1414 GAZİANTEP  1136 MUŞ  1423
AMASYA 671 GİRESUN  942 NEVŞEHİR  730
ANKARA  454 GÜMÜŞHANE  1117 NİĞDE  795
ANTALYA 724 HAKKARİ  1814 ORDU  898
ARTVİN  1314 HATAY  1129 OSMANİYE   
AYDIN  961 IĞDIR  330 RİZE  1115
BALIKESİR  393 ISPARTA  602 SAKARYA  148
BARTIN  250 İÇEL  932 SAMSUN  733
BATMAN  1505 İSTANBUL  0 SİİRT  1364
BAYBURT  1126 İZMİR  565 SİNOP  698
BİLECİK  250 KARABÜK  396 SİVAS  892
BİNGÖL  1312 KARAMAN  771 ŞIRNAK  1635
BİTLİS  1504 KARS  1435 TEKİRDAĞ  131
BOLU  262 KASTAMONU  506 TOKAT  785
BURDUR  602 KAYSERİ  770 TRABZON  1079
BURSA  243 KIRIKKALE  530 TUNCELİ  1167
ÇANAKKALE  325 KIRKLARELİ  208 ŞANLIURFA  1274
ÇANKIRI  496 KIRŞEHİR  637 UŞAK  504
ÇORUM  610 KİLİS  1184 VAN  1644
DENİZLİ  652 KOCAELİ  111 YALOVA  176
DİYARBAKIR  1372 KONYA  663 YOZGAT  671
DÜZCE   KÜTAHYA  360 ZONGULDAK  333
 



GrAnO

Ynt: lastik ve jant
« Yanıtla #2 : 03 Kasım 2007, 16:37:58 »
paylasimin icin tesekkurler arkadasim...
GTI olsun istedik ama Allah DTI uygun gordu ......