Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: Kalorifer Sorunu !!! ???  (Okunma sayısı 1532 defa)

Kalorifer Sorunu !!! ???
« : 16 Kasım 2015, 22:33:50 »
Selam arkadaşlar araç VAG bünyesinde bir araç olmadığı için sorumu buradan soruyorum.Araç Alfa Romeo Boxer motor bir araç sorumum söyle aracın harareti belirsiz zamanlarda ( yaz-kış ) bir anda 120 ye kadar çıkıp hararet lambasını yakıyor ve fan açmamış oluyor araç klimalı çift fan var ve 1 ve 2 kademeli ikisinide açmamış oluyor , radyatörün alt ve üst hortumunu kontrol ettiğimde ikisininde sıcak olduğundan termostatın açmış olduğunu düşünüyorum bu arada kalorifer ılık üflüyor yada soğuk araçta hava olduğundan yapabileceği söylendi ve sağolsunlar neredeyse yarım gün rölantide gaz vererek uğraştılar sistem tamamen boşaltıldı antifirizi yenilendi borulara hava tutuldu termostata da bakmışlar temizlemişler hatta kalorifer hortumundan lpg regülatörüne giden hortuma hava alma vanası takmışlar şimdi fan açıyor 1. kademede ama bazen 90c ye bazen 100 c ye geliyor hararet ve ılık üflüyor kalorifer bunun üzerine aracın kaloriferi makinaya bağlanıp temizlendi çok birşey çıkmadı bu işemden sonra yine hararet 120 lere çıktı hararet lambası yandı usta havasını aldı fan açtı düzerldi geri 120cye çıktı ama usta motorda şuan anca 90c 1-2 gün kullan soğsun çeksin suyu dedi ve şimdi hararet 90c da fan açıyor 1.kademede ama ısıtma ılık hatta bazen araç fan açtığı halde soğuk üflüyor kalorifer bazende ılık.aracın lpg geçmesinde bir problem yok geçtikten sonra geri benzinede geçmiyor.yanlız birde şöyle birşey var araç diyelim ısındı ortalama 4 km de ısınıyor yani gösterge yükseliyor ama biraz devirli sürersem misal 85c den 80c ye düşüyor yada 100c den 80c lere.acaba diyorum termostat mı kaçırıyor.hararet müşüründe sorun var desem yüksek hararet müşürü ile hararet müşürü farklı yerlerde hararet 110c ye geldiğinde yüksek hararet lambasıda yanıyor fan müşürü ise zaten radyatörde onunda uçlarını kısa devre ederek denedik 1. kademe de 2. kademede çalışıyor  yani kademe rezistansıda sağlam.bu arada hararet 120lerde iken su kaynatmıyor baya bir sıcak ama kaynama yok hatta çalışırken genleşme tankının kapağı açıldığında su yükseliyor ama geri çekiyor bazen atıyor kaptan ama attıktan sonra çekiyor geri ustalar sıcakken normal böyle olması kapak açık diyorlar.farkındayım uzun oldu ama detaylı bir şekilde anlatmak istedim.yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar.benim aklımda ki termosat yada şu lanet olası lpg sisteminin bir hatasından gibi.