Gönderen Konu: HARARET GÖSTERGESİ VE TERMOSTAD  (Okunma sayısı 12876 defa)

Çevrimdışı PassatMk2m

  • İleti: 303
    • Profili Görüntüle
Ynt: HARARET GÖSTERGESİ VE TERMOSTAD
« Yanıtla #14 : 13 Haziran 2012, 09:09:58 »
ibrede sıkıntı olmadığını biliyorum daha önce termostat takılı değildi ibre şimdikinden daha fazla durumdayken fan açıyordu termostat takıldı 87 lik müşür var. senin ibreye göre benimki tam lambanın üstünde sabit kalıyor. termostat takılı değilken şehir içinde dur kalk trafikte seninki ile aynı yerde fan açıyordu ama düz yolda giderken yarıyı bile geçmiyordu.

merak ettiğim konu ibre tam ortada kaç dereceye tekabül ediyor radyatörüm büyük tip şimdiye kadar fan hiç çok uzun süre çalışmadı kısa aralıklarla çalışıp duruyor 1 2 gün önce stop edip indikten sonra fan açtı. acaba yeteri kadar soğutma yapabiliyormu dizel sıcağı sever ama hararet yaparsa durum kötü olur. hararet lambası yanıp sönüyordu bazen oda teybin artı kablosu ince olmuş sesi biraz acınca kesiklik yapıyordu onu düzeltince bir daha yanmadı
Termostad takılı değilken nasıl daha fazla konumda açıyor şaşırtıcı :D Termostad hiç yokken hararet kalkmaz ki :D Elektrik aksamıma benim göz gezdirmem gerekiyor. Fakat zaman yok.

Çevrimdışı fatih_06

  • İleti: 743
    • Profili Görüntüle
Ynt: HARARET GÖSTERGESİ VE TERMOSTAD
« Yanıtla #15 : 17 Haziran 2012, 02:36:09 »
hareket halinde iken zaten hararet kalkmıyordu dur kalk trafikte yükseliyordu  ;) kışın soğuklarda araba hep buz gibi olmuştu bakım yaparken onada baktık boştu  :)

Çevrimdışı salihsefa

  • İleti: 1553
    • Profili Görüntüle
Ynt: HARARET GÖSTERGESİ VE TERMOSTAD
« Yanıtla #16 : 05 Ocak 2013, 19:45:49 »
benim sorun sametinki ile aynı 87 lik termostatla gösterge 3 çeyreğin üzerinde duruyordu, hararet müşürünün çalışma mantığı; ortasında kablonun takıldığı kısım ile vidalanan kısmı arasında belirli bir dirençlilik değeri var ve bu değer müşür ısındıkça düşüyor. benim gösterge fazla gösterdiği için kablo ile müşürün takılacak kısmı arasına 9 ohm luk bir direnç bağladım artık daha az kalkıyor ama halen ideal seviyede değil, direnci arttırmam lazım  benzeri uygulama yapacak arkadaşlara hatırlatma olsun; kablonun ucuna direnci bağladıktan sonra müsürün gövdesine kısa devre ettirip sona kadar kalkıp kalkmadığını kontrol edin ibrenin değilse araç hararet yaparda haberiniz olmayabilir.. bendeki ideal değil ama 80 ohm ila 110 ohmluk direnç değerleri arasında çalışması gerekiyor hararet müşürünün. 80 ohm civarına gelince termostat açılıp fan devreye girmesi gerekli, müşürün kablosunu direk bağlayınca ibre sona kadar dayanıyorsa veya sökünce dibe kadar iniyorsa göstergede sıkıntı büyük ihtimal yoktur. kesinlikle yoktur demiyorum çünkü analog ibrelerde gramaj oynasa hatalı gösterebiliyor veya içinde ufacık bir direnç farketse yine yanlış gösterebilir. göstergenin en kolay test şeki bu bence   :tamamdir
Sev seni seveni hâk ile yeksan ise, sevme seni sevmeyeni Mısır'a sultan ise.

Ehli irfan arasında aradım kıldım talep, Her hüner makbul imiş, İlla Edeb illa edeb