Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: Bir Arac Nasil Yapilir? (bmw e46)  (Okunma sayısı 19956 defa)

Bir Arac Nasil Yapilir? (bmw e46)
« : 01 Kasım 2007, 12:45:28 »
Merhaba arkadaslar.Belki aramizda sifir km bir aracin nasil yapildigini merak eden arkadaslarimiz vardir.Onlar icin cok guzel bir video.Izlemeyenlere tavsiye ederim.Ama 22 dakikalik bir video bastan soyleyeyim :)

[youtube=425,350]xXVgFpHYwFs[/youtube]

Çevrimdışı fay78

  • Tuna AKYÖN
Ynt: Bir Arac Nasil Yapilir? (bmw e46)
« Yanıtla #1 : 01 Kasım 2007, 13:28:22 »
güzel bir paylaşım..teşekkürler.
''AKTİF KALMAN DİLEĞİYLE  ™  sözünün gerçek sahibi....Harbi FENERBAHÇE'Lİ....

http://pic1.resimupload.com/r9/thumb_680654231.jpghttp://img393.imageshack.us/img393/2523/index3pq0.jpghttp://img408.image

Ynt: Bir Arac Nasil Yapilir? (bmw e46)
« Yanıtla #2 : 01 Kasım 2007, 19:14:30 »
Rica ederim begenmenize sevindim.
Ben epey onceden bilgisayarimda yukluyken izlemistim youtube ye upload edeyim dedim bi baktim zaten varmis :)
Merak eden arkadaslar icin yararli olacagini dusunuyorum.

Ynt: Bir Arac Nasil Yapilir? (bmw e46)
« Yanıtla #3 : 01 Kasım 2007, 19:27:28 »
Güzel Paylaşım, Emeğine Sağlık...

Çevrimdışı golf-line2

  • golf GTD
Ynt: Bir Arac Nasil Yapilir? (bmw e46)
« Yanıtla #4 : 01 Kasım 2007, 20:21:47 »
ahanda 0km  :D

eline sağlık aramızda kalsın eğer bayanlar trafikteki bayanlar gibiyse sakın bwv almayın ;D

Ynt: Bir Arac Nasil Yapilir? (bmw e46)
« Yanıtla #5 : 01 Kasım 2007, 22:19:38 »
Rica ederim begenmenize sevindim.

Sifir km olarak uretilen araclar hakkinda bilgi verelim.Bilgi sahibi olan arkadaslarda yazarlarsa guzel bir arsiv olabilir forumda bu topik.

Her arac ureten fabrikanin belirli siralama asamalari vardir.merak eden arkadaslar icin anlatayim:
1.Pres (aracin kaporta aksaminin ve alt yapisinin hazirlandigi yer)
2.Kaynak (yapilan sac aksaminin birlestirilmesi ve aracin iskeletinin ortaya cikarilmasi)
3.Boya (aracin sac kismini icinde hic bir sey yokken boyanmasi.)
4.Montaj (aracin motorunu-elektoronik aksami-koltuklari-direksiyonu aracta gordugumuz herseyin takilmasi bu kisimda yani en son asamada gerceklestiriliyor.bu kisimda robotlar ve insanlar beraber calisiyor.motoru robot tutup getiriyor calisan kisilerde bunlara hukmederek araca robotun getirdigi kolaylikla parcalari yerlestiriyorlar.iste iscilik bu noktada cok onemli.aracin icinde iscilik hatasi diye kastettigimiz nokta montaj kismidir.dusunsenize bir tane civata aracin kapisinin icinde kalinca arac sahibi tikirti seslerinden sikayetci olabiliyor bu da iscilik hatasi olarak degerlendiriliyor.cok zor ve ugrastirici bir is dikkat etmek gerekiyor)

Resimle anlatacak olursak buyrun:


Bu yazdiklarimi en bastaki videodan cok rahat sekilde sirasiyla izleyebilirsiniz.

Iyi sohbetler...

Çevrimdışı ®oyal

    Otomobil
    T5'04
    Şehir
    Bursa
Ynt: Bir Arac Nasil Yapilir? (bmw e46)
« Yanıtla #6 : 02 Kasım 2007, 19:54:27 »
Yapım aşamasına geçmeden önce kağıt üzerinde modeli çıkar bunu makine ressamları yapar. çizimi çıkan modelin çamurdan yada strapordan mini modeli yada bire bir ölçülerde dış tasarımı çıkar.Bu model üzerinde gerekli düzeltmeler yapıdıktan sonra.prototip değimiz aşamaya geçilir.
 
(lise yıllarında tofaş yada renoda staj yapsaydım tamamını anlatırdım)   

Ynt: Bir Arac Nasil Yapilir? (bmw e46)
« Yanıtla #7 : 02 Kasım 2007, 20:30:49 »
Üretim öncesi ile ilgili bende bir kaç kısa bilgi veriyim arkadaşlar...

Ürün üretiminde Özel üretim tipleri 11 çeşittir...

1. Araştırma Üretimi: İşletmelerde geleceğe dönük yapılan tasarılarda deney yapma amacıyla üretilen ürünlerdir.Laboratuvar çalışmasını niteliği taşır.

2. Model ve Prototip Üretimi: Araştırma faliyetlerinin bir parçası olarak,ürünün çalışma özelliklerini,performansını ve tesiste üretilebilme koşullarının hakkında bilgi veren üründür. Modeller ölçekli üretilirken,Prototipler birebir boyutlatda gerçek malzemeden üretilirler.

3.Test modelleri Üretimi: Ürünün normal kullanma koşullarından daha ağır koşullar içinde dayanıklılığını test teme amacı ikle üretilen modellerdir. Test Modelleri Laboratuvar çalışmalarında elde edilen üründür.

4. Pilot Üretim: Üretime geçilmeden önce Üretimde çıkabilecek Problemlerin belirlenmesi için üretilen kısımdır. Bu aşamada direk üretime geçmeden 2 kısım olarak konu çözüme getirilebilir. İmkanlar yeterli ise ufak bir üretim tesisi modeli kurulur ve işletilir.Çıkan aksaklıklar tespit edilip giderildikten sonra gerçek üretime geçilir yada Pilot üretim gerçek tesis koşulları altında yapılır.Arıza kaynakları belirlenip giderilir.İşçiler gerçek tecrübe düzeyine ulaşınca gerçek üretim devreye girer.

5.Tasarımı tamamlanmamış Ürünlerin Üretimi: Tüketicinin bir an önce yararına sunulan ürün zaman yetersizliği nedeniyle direkt olarak kağıt üzerinden üretime geçer daha sonraki ürünlerde ise eksiklikler yavaş yavaş toparlanır.

6. Yeni Model Geçiş Devresi: Ürünün önemli oranda yenilenmesiyle ortaya çıkar,Üretim hızını yavaşlatır hatta bir süre durmasına bile neden olabilir.Daha sonra gerekli ayarlar ile yeni makyajlı model üretimi devreye geçirilir.

7. Başlangıç Devresi Üretimi: Büyün ayrıntıları kağıt üzerinde incelenmiş Ürünlerin bile üretim aşamasında eksiklikleri ortaya çıkabilir. Bu üretim aşamasındaki üretimin izlenme devresidir.

8.Demonstrasyon ve Gösteri Ürünleri: Sergi,Fuar ve Satış acentalarında tanıtma ve çalışma şeklini müşterilere gösterme amacıyla ürünün az sayıda üretilmi şeklidir.Örneğin ara kesiti alınmış bir otomobil veyahut yüzeyleri kromajlanmış al benisi olan otomobil motor parça ve blokları.

9.Özel İhraç Ürünleri Üretimi: Çeşitli Ülkelerin koşullarına ve yasalarına uygun şekilde bazı üretimlerin şekil ve özelliklerini değiştirme ile elde edilen üründür. Örn: İngiltere için Sağdan direksiyon Simitli araç imalatı.

10. Modifikasyon, Tamir ve İade Ürünleri Üretimi: Gemi,Uçak,Otomobil, Lokomatif veyahut askeri araçlar gibi ürünlerin geçen zamanın özelliklerine uyarlanması istenebilir.Bu nedenle söz konusu ürün üzerinde yapılan değişikliklere "modernizasyon" veya "modifikasyon" denir.Bu durum tamirden frklı olup zaman zarfına ürünü yeniden en iyi şekilde kullanılabilmesi için yapılan çalışmalardır.Yüksek üretim kapasiteli durumlarda normal üretim hattının yanında tamir ve bakım bölümüde mevcuttur, Arızası çıkan ürünler garanti kapsamında ise gerekli işlemler ücretsiz yapılırken,Garanti kapsamı veyahut garanti süresi dolmuş ürünler ise ücret karşılığı tamir görür.Bunun dışında Tamiri mümkün olmayan ürünler için müşteriye üretim hattından yeni bir ürün verilir.

11.Geçici Üretimler: Sürekli Üretimde bulunan tesisin zaman zaman sipariş niteliğinde ürünler yapması durumudur. ( Özel Seri Araçlar vs...)

Ynt: Bir Arac Nasil Yapilir? (bmw e46)
« Yanıtla #8 : 02 Kasım 2007, 20:36:24 »
Saolasınız, Halil ve katkıda bulunan Eralp  :tamamdir

Ynt: Bir Arac Nasil Yapilir? (bmw e46)
« Yanıtla #9 : 02 Kasım 2007, 20:41:59 »
Saolasınız, Halil ve katkıda bulunan Eralp  :tamamdir

Aldım Tesis Planlama Kitabını Buraya geçtim ... Bilgi Paylaştıkça güzeldir... :tamamdir

Çevrimdışı nizam

  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
Ynt: Bir Arac Nasil Yapilir? (bmw e46)
« Yanıtla #10 : 02 Kasım 2007, 21:58:39 »
halil ve eralp kardeşim teşekkürler aktarımlarınız için....

abi adamların bütün nesli otomobil fabrikalarında çalışıyor, bu sonuçla arabalarıda nesilden nesile geçiyor modeli ve markası ne olursa ve tabi alma kalitesi........
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı Aertiezt

  • VW TDI
Ynt: Bir Arac Nasil Yapilir? (bmw e46)
« Yanıtla #11 : 26 Kasım 2007, 19:30:31 »
Arkadaşlar ben Belçikada yaşıyorum Ford Genk'te çalışıyorum.Çalıştığım fabrikadada aynı işlemlerle araç yapılıyor.En baştan en sona hemde.Yeni Mondeo S-MAX ve Galaxy yapılıyor.Preslerin topları kesme makinaları bile aynı.Ford'un BMW'den kalır yanı yok demekki.BMW sadece isim..Paylaşımın için teşekkür ederim.