Gönderen Konu: DSG şanzıman kullanımı hakkında!  (Okunma sayısı 14138 defa)

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
DSG şanzıman kullanımı hakkında!
« : 01 Mart 2012, 21:30:13 »
 Arkadaşlar bildiğiniz gibi DSG'li bir arabam yok,manuel kullanmayı sevdiğim için uzun bir süre de almayı düşünmüyorum. Ancak son zamanlarda insanların kafasında DSG ile ilgili pek çok soru oluşmaya başladı bende kendi servis danışmanımın aynı zamanda en iyi arkadaşlarımdan birisinin arabası DSG'li Golf GT olduğu için aklıma geldikçe ona DSG hakkında sorular sormaya başladım :) Bugün de biraz bu konu üzerinde muhabbet ettik ve ondan öğrendiklerimi sizinle paylaşmak istedim. Benim genel kültür haricinde pek bir işime yaramaz ama DSG'li araç kullanan veya almayı düşünen arkadaşlara en azından yardımcı olur diye ümit ediyorum.

Bildiğiniz gibi şu an yeni çıkan otomobillerin genelinde 7 ileri kuru DSG bulunmakta,ancak GTI gibi R gibi güçlü serilerde hala 6 ileri ıslak DSG kullanılmakta. Buradan da anlayacağınız gibi 6 ileri ıslak DSG çok daha dayanıklı bir şanzuman. 7 ileri kuru DSG'ler daha düşük tork gücüne dayanabiliyorlar. O yüzden chip yapayım yükleyim diye düşünen arkadaşlar bir adım geri atmalılar,yazılım ve modifiye uygulamasına girmeden önce şanzumanlarının kodlarını öğrenip max. dayanabileceği tork değerini öğrenip ona göre adım atmalılar.

Islak şanzuman adından da anlaşıldığı gibi daha yüksek yağ kapasitesine sahipler ve bu yağ değişimlerinde +masraf olarak cebinize yansısa da daha sağlam bir mekaniğe sahip olmanın ufak bedeli diyebiliriz. Kuru DSG'ler 1,5LT şanzuman yağı alırken ıslak DSG'ler 6-7 litre yağ kullanmakta :)

Bir diğer husus,DSG'lerin en çok bozulma sebeplerinden bir tanesi ve kullanıcıların dikkat etmesi gereken bir husus. Çünkü bu nedenle arızaya giden araçlar kullanıcı hatası olarak işlem görmekte. Trafikte kısa süreli durmalarda (ışıklarda,yoğun trafikte vs vs) vitesi genelde kimse park konumuna (P) almıyor. Bu gibi durumlarda frene sadece aracı durduracak kadar basıyoruz. Oysa ki DSG şanzumanın kavramayı tamamen ayırabilmesi için fren tam basmak gerekir. Böyle bir durumda ıslak DSG'li aracın anlık yakıt tüketimi yol bilgisayarında 0.7-0.9 LT civarında görünmekte,frene tam basıldığında ise DSG kavramayı tamamen ayırıyor ve yakıt tüketimi 0.4 lt normal değerine düşüyor. (isteyenler bunu deneebilir :) ) Kavramayı tamamen bırakmaması yağlı çalışan DSG için çok önemli bir sorun teşkil etmiyor,sadece anlık tüketiminiz 0.3 litre artıyor hepsi o. Ancak aynı şeyi kuru DSG'ler için söyleyemem. Araç ışıkta durduğunda frene tam kuvvetle basmıyorsanız DSG'nin beyni kavramayı bırakıp bırakmama arasında kalıyor,ve bu şekilde kullanmaya devam etmeniz durumunda kısa süre içerisinde kavrama hatası veriyor. Eğer şanlıysanız programı yeniden yükleyip ucuz atlatabilirsiniz ancak genelde kavrama beyni bozulduğu için değişmesi gerekiyor ve 2500 lira masrafı mevcut :( Aynı zamanda bu frene tam basmadığınız için kullanıcı hatası olarak değerlendiriliyor ve masraf cebinizden çıkıyor. Bu bilgiyi aslında araç tesliminde kullanıcılara anlatmak gerekiyor ancak Doğuş çalışanları malesef işini tam yapmıyor bu sebepten pek çok insanın canı yanıyor :(

Bugünlük öğrendiklerim bu kadar,DSG hakkında yeni birşşeyler öğrendikce yine bu konu başlığı altından sizlere iletmeye çalışacam. Bu bilgileri bana aktaran ve sizlere ulaşmasını sağlayan Opel Garaj Hakan ustaya teşekkür ederim.

Çevrimdışı omertek

  • İleti: 723
    • Profili Görüntüle
Ynt: DSG şanzıman kullanımı hakkında!
« Yanıtla #1 : 01 Mart 2012, 21:55:44 »
 :tamamdir
1993 RENO TOROS
2000 SEAT CORDOBA 1.6 SXE
1980 VW  MK1 GOLF LD

Çevrimdışı golfüçyüs

  • İleti: 1215
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: -
  • Şehir: İstanbul
Ynt: DSG şanzıman kullanımı hakkında!
« Yanıtla #2 : 01 Mart 2012, 22:04:19 »
hakan ustaya bizdende teşekkürler, tabiki üşenmeyip yazdığınız için sizede :)

Çevrimdışı salihsefa

  • İleti: 1553
    • Profili Görüntüle
Ynt: DSG şanzıman kullanımı hakkında!
« Yanıtla #3 : 02 Mart 2012, 04:11:46 »
hakan ustaya bizdende teşekkürler, tabiki üşenmeyip yazdığınız için sizede :)
+1  :tamamdir
Sev seni seveni hâk ile yeksan ise, sevme seni sevmeyeni Mısır'a sultan ise.

Ehli irfan arasında aradım kıldım talep, Her hüner makbul imiş, İlla Edeb illa edeb

Çevrimdışı myagizozdemir

  • İleti: 15
  • Özgürlük ve bağımsızlık benim karakterimdir..
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf MKIV
  • Şehir: İstanbul
Ynt: DSG şanzıman kullanımı hakkında!
« Yanıtla #4 : 04 Mayıs 2015, 18:13:56 »
golf 4 manuelden golf 5 dsg'ye geçiş yapma planımın olduğu şu sıralarda, bu yazı bana yol gösterici oldu. Size de hakan ustaya da teşekkürler, elinize emeğinize sağlık.

Çevrimdışı mustklc

  • İleti: 1623
    • Profili Görüntüle
Ynt: DSG şanzıman kullanımı hakkında!
« Yanıtla #5 : 16 Mayıs 2015, 12:41:33 »
Güzel ve faydalı bilgiler olmuş.
DSG şanzuman alanlar geçmişte çok sıkıntı yaşadı.
Günümüzde her ne kadar DSG şanzumanın eskisi kadar sorun çıkarmadığı ve eski sorunların kısmen de olsa halledildiği söylense de, ben bu durumu, bu araçların henüz yeterince KM yapmamasına bağlıyorum. Yani belli bir süre yada KM sonra onların da sıkıntı yaşaması olası.
Elbette DSG lerin hepsi sıkıntılı değil fakat bu oran oldukça fazla. Kimi sorun yaşayınca servise koşuyor, kimi elinden çıkarıyor, kimi de görmezden geliyor ya da farketmiyor bile. Ama sorun istatistiği oldukça fazla.

Özellikle şehir içi kullanımda yarım frenle duraksamak ya da manuelde bizim yaptığımız yarım debriyaj yapma sıklığı oldukça fazla. Bu durum da DSG şanzumanın  en büyük düşmanı sanırım. Bu yüzden bu şanzuman her ne kadar OTOMATİK avantajı olsa da aslında pek de şehir içi kullanıma uygun görünmüyor. Şahsen benim kullanımıma gelmez, zira şehir içi kullanımım çok fazla. Yarım debriyajı kullanmayı sevmem, ama yarım freni çok kullanırım, aracım dizel, devir düşse de istop etmiyor, frenden çekince gitmeye devam ediyor. Ama DSGli araç alsam demek ki bir ayda mefta ederim onu. ;D

Araba binmek içindir..

Çevrimdışı Prokizya

  • İleti: 228
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1999 Golf 4
  • Şehir: Ankara
Ynt: DSG şanzıman kullanımı hakkında!
« Yanıtla #6 : 30 Mayıs 2015, 15:54:08 »
Güzel bilgi, anlatana ve size teşekkürler. :)

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: DSG şanzıman kullanımı hakkında!
« Yanıtla #7 : 30 Mayıs 2015, 16:19:22 »
Güzel bir paylaşım olmuş, ben de şunları eklemek isterim.

Yokuşta kalkış yapılırken eğer vites D konumunda ve ayak fren pedalında bekleme yapılıyorsa, ayak frenden çekilip gaza basma anına kadar aynı zamanda kavrama devreye girene kadar aracın ağırlığı kavramaya biniyor. Bu gibi durumlarda öncelikle el freni çekilip gaza hafif dokunulup kavrama devreye girdikten sonra hemen el freni bırakılarak ilerlenmelidir, bu şekilde arabanın geri kaçmasının engellenmesi frenle olur, yük kavramaya binmez.

Şehir içi dur-kalk trafikte şanzıman 1-2 vitesler arasında çok sık değişim yaparak aşırı ısınma ve aşınmaya maruz kalmaması için manuel modda kullanılmalı.

Araç park edildiği zaman öncelikle vites N konumuna alınmalı, el freni çekildikten sonra ayak fren pedalından çekilerek aracın yükü frenle tutulmalı daha sonra tekrar frene basılarak vites P konumunda bırakılmalı. Genelde öncelikle vites P konumuna alınır, ayak frenden çekilince yük şanzımana bindirilir, en son sürücünün aklına gelirse el freni çekilir.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı battal gazi

  • İleti: 269
  • 1.4 tsı 140 hp dsg(6 ileri) çok güçlü ve ekonomik
    • Profili Görüntüle
Ynt: DSG şanzıman kullanımı hakkında!
« Yanıtla #8 : 06 Haziran 2015, 21:13:45 »
Güzel bir paylaşım fakat bu kadar teferruat olduktan sonra otomatiğin pek anlamı kalmıyor,öyleyse tercihleri mersedes honda toyota bmw hyundaı markalarına kaydırmak lazım bütçemize oranla.Dsg insanın psikolojisini bozuyor ses mi geldi lıkırtı tıkırtımı var kalkarken sendelermi arabadan zevk almayı unutuyor insan ama yeni nesil dsg'lerde bi hayli yol katettiler diye duydum sorunları bitmek üzere olan bir şanzuman olduğunda tercihim olabilir güzel bir teknoloji.
Jettamı 2013'te sattım,güzel bir araçtı dsg ile ilgili kronik arıza ve sorunlar yaşamış olmamıza  rağmen