Anket

Boyatmak mıI? Kaplatmak mı?

Siyaha boyat tertemiz olsun:)
20 (44.4%)
MAT sarı kaplat aracın boyası orjinal kalsın:)
25 (55.6%)

Toplam Oy Verenler: 44

Gönderen Konu: Boyatmak mı? Kaplatmak mı? 5ani5 mk3 gti.  (Okunma sayısı 27661 defa)

Çevrimdışı Onamdar

  • İleti: 986
    • Profili Görüntüle
Ynt: Boyatmak mı? Kaplatmak mı? 5ani5 mk3 gti.
« Yanıtla #42 : 03 Haziran 2011, 22:30:23 »
boya konusunda stışta sorun çıkar çıkmasına da bunun önüne geçmenin de yolu var. işlem süresi boyunca fotoğrafları çekip arşivlersin. koyarsın bir flash belleğin içine, satış için görücüye çıktığında laptopu açarsın, takarsın alıcıya gösterirsin. hala fiyat kırmaya meyil ediyorsa o laptopu kafasına geçirirsin ölücünün. ikna olursa da bu da hediyem dersin flash belleği de adama hediye edersin o da satarken kullanır aynı metodu.

kaplatmanın boyaya göre avantajları var da en büyük dezavantajı işçiliği ve malzeme kalitesi. kötü ellerde kötü sonuç çıkabiliyor orta vadede. ama boya ömürlük oluyor. özellikle belli yaşın üstüne çıkıldığında (15 sene civarı ve üzeri) (tabi aracın saklanma koşuluna göre 30a dahi çıkabilir) olası çürüklerin ortaya çıkarılması ve müdahale edilmesi sayesinde araç kurtarılabiliyor. kaplama ise bir aracın ömrü düşünüldüğünde çok kısa vadeli bir çözüm. daha ziyade görsel tatmin sağlıyor. 2 sene 3 sene bilemedin 5 sene. ama boyandı mı arkana bakma bir daha bir sonraki boyaya kadar.

bence boya.

Hocam mesela kaportada taşlardan oluşan çatlaklar zamanla küfleniyor ya kaplanınca ne hava ne su temas ediceği için aslında koruyorsun kaportayı :D
Buda benim araç...Pasta cila+ plasti dip ile jant boyanması

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: Boyatmak mı? Kaplatmak mı? 5ani5 mk3 gti.
« Yanıtla #43 : 03 Haziran 2011, 22:47:30 »
aksine küf bir kez yerleşti mi o incecik kaportanın içinde yol kat ediyor ve yayılıyor. sök parçayı, her iki tarafından bak. burası sağlam dersin. ama işleme geçildiğinde bir bakarsın ki işi btmiş. kanser almış yürümüş.

elbette mk3 için kısa sayılabilecek bir süreç içinde o raddeye gelmesi pek mümkün değil. özellikle mk1-mk2 gibi daha yaşlı araçlarda bu daha sık görülebilir. ama dediğim gibi aracın saklanma koşulu çok önemli. ıslak aracı tente alatında saklıyorsan her an her şey bekleneilir. keza çamurlu bırakıyorsan o çamur nemi buharlaşma süresini uzatacağından yine tehlike. ama kapalı garajın varsa araç hobi aracı ise ve sadece güneşli havalarda hafta sonu kullanılıyorsa istersen çıplak kaporta ile sakla.  :D

ilk senaryodaki gibi kötü koşullara maruz kalan bir aracı kapladın mı, çürük belirtilerinin görünmesini de engellemiş olursun. pas oksijeni bulacağı ufacık bir deliği dışarıdan olmasa dahi içeriden illa ki bulur kendine.  ;)
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı Onamdar

  • İleti: 986
    • Profili Görüntüle
Ynt: Boyatmak mı? Kaplatmak mı? 5ani5 mk3 gti.
« Yanıtla #44 : 03 Haziran 2011, 22:58:01 »
ben kaplatın paslanma durur diye düşünüyordum açıkçası :)
Buda benim araç...Pasta cila+ plasti dip ile jant boyanması

Çevrimdışı golfüçyüs

  • İleti: 1215
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: -
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Boyatmak mı? Kaplatmak mı? 5ani5 mk3 gti.
« Yanıtla #45 : 03 Haziran 2011, 23:03:50 »
ben kaplatın paslanma durur diye düşünüyordum açıkçası :)

hocam o sadece paslanan yeri görmemeni sonra pasın alıp başını yürümesini son olarakta söktüğünde pastan bi arabanın olmasına yarar anca :D

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: Boyatmak mı? Kaplatmak mı? 5ani5 mk3 gti.
« Yanıtla #46 : 03 Haziran 2011, 23:04:55 »
Okan mantığını anlıyorum. sonuçta pas dediğimiz kimyasal bir reaksiyon ve oksijen gerekli. ama kaplama kaportanın sadece dış yüzeyine uygulanıyor ve izolasyon kaportanın tek tarafına uygulanmış oluyor. o soluk alabileceği kendi kılcal deliğini içten yine kendisi açar.

maksimum 3-5 yaşında bir araç için kaplama düşüncesi makul. ama 10-15 yaş itibariyle pas her an başlayabilir.
« Son Düzenleme: 03 Haziran 2011, 23:06:53 Gönderen: TEYOLOGY »
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı cyber34

  • İleti: 918
    • Profili Görüntüle
Ynt: Boyatmak mı? Kaplatmak mı? 5ani5 mk3 gti.
« Yanıtla #47 : 03 Haziran 2011, 23:12:15 »
küçük araçlara kaplama yakışmıyor bence .
Aracın boyanmadan önceki fotoğraflarını çekersen alacak kişi sorun etmez sanırım.
Sarı sırıtır ayrıca göze gelirsin :D :D :D


Çevrimdışı 5ani5 mk2

  • İleti: 3105
  • 5anı5 MK'II GTI
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Boyatmak mı? Kaplatmak mı? 5ani5 mk3 gti.
« Yanıtla #48 : 03 Haziran 2011, 23:15:49 »
küçük araçlara kaplama yakışmıyor bence .
Aracın boyanmadan önceki fotoğraflarını çekersen alacak kişi sorun etmez sanırım.
Sarı sırıtır ayrıca göze gelirsin :D :D :D


aman göze gelmiyelm abiya yeter :)
Exclusive Garage

Çevrimdışı Onamdar

  • İleti: 986
    • Profili Görüntüle
Ynt: Boyatmak mı? Kaplatmak mı? 5ani5 mk3 gti.
« Yanıtla #49 : 03 Haziran 2011, 23:18:19 »
Okan mantığını anlıyorum. sonuçta pas dediğimiz kimyasal bir reaksiyon ve oksijen gerekli. ama kaplama kaportanın sadece dış yüzeyine uygulanıyor ve izolasyon kaportanın tek tarafına uygulanmış oluyor. o soluk alabileceği kendi kılcal deliğini içten yine kendisi açar.

maksimum 3-5 yaşında bir araç için kaplama düşüncesi makul. ama 10-15 yaş itibariyle pas her an başlayabilir.

Aynen bende öyle düşünmüştüm alt kısıma kadar uzanabilceğini düşünmemiştim.

Arac boyandıktan sonra sadece ön kısıma şefaf folya gibi bişeyle kaplama yapılıyormuş seken taşlar filan için en makulu bu gibi o zaman :)
Buda benim araç...Pasta cila+ plasti dip ile jant boyanması

Çevrimdışı 5ani5 mk2

  • İleti: 3105
  • 5anı5 MK'II GTI
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Boyatmak mı? Kaplatmak mı? 5ani5 mk3 gti.
« Yanıtla #50 : 03 Haziran 2011, 23:20:36 »
Okan mantığını anlıyorum. sonuçta pas dediğimiz kimyasal bir reaksiyon ve oksijen gerekli. ama kaplama kaportanın sadece dış yüzeyine uygulanıyor ve izolasyon kaportanın tek tarafına uygulanmış oluyor. o soluk alabileceği kendi kılcal deliğini içten yine kendisi açar.

maksimum 3-5 yaşında bir araç için kaplama düşüncesi makul. ama 10-15 yaş itibariyle pas her an başlayabilir.
çok arada kaldım çokk:)
Exclusive Garage

Çevrimdışı 5ani5 mk2

  • İleti: 3105
  • 5anı5 MK'II GTI
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Boyatmak mı? Kaplatmak mı? 5ani5 mk3 gti.
« Yanıtla #51 : 03 Haziran 2011, 23:20:50 »


Örnekkk:)
Exclusive Garage

Çevrimdışı Onamdar

  • İleti: 986
    • Profili Görüntüle
Ynt: Boyatmak mı? Kaplatmak mı? 5ani5 mk3 gti.
« Yanıtla #52 : 03 Haziran 2011, 23:25:13 »
abicim senin arabanın boyanın durumu nasıl paslanmış noktalar çok varmı?

Resimlerde gayet temiz ve diri duruyor

Sanırım şöyle bir mantık var bu işte boyanın durumu çok kötüyse bi çok noktada paslanma varsa kaplatmak pek makul değil. Ama boya iyi durumdaysa sadece renk değişikliği ve orjinal boyayı korumak için kaplatılabilir gibi.
Buda benim araç...Pasta cila+ plasti dip ile jant boyanması

Çevrimdışı 5ani5 mk2

  • İleti: 3105
  • 5anı5 MK'II GTI
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Boyatmak mı? Kaplatmak mı? 5ani5 mk3 gti.
« Yanıtla #53 : 03 Haziran 2011, 23:41:41 »
abicim senin arabanın boyanın durumu nasıl paslanmış noktalar çok varmı?

Resimlerde gayet temiz ve diri duruyor

Sanırım şöyle bir mantık var bu işte boyanın durumu çok kötüyse bi çok noktada paslanma varsa kaplatmak pek makul değil. Ama boya iyi durumdaysa sadece renk değişikliği ve orjinal boyayı korumak için kaplatılabilir gibi.
boyada çizikler var ön kaputta taş izleri var. paslanma sadece sag marşpiyel birleiminde parmak ucu kadar var:)   bagaj kapagım boyanmş ve boyuyan usta saolsun tozlu tozlu atmış boyayı bagaj kapagını boyatrken çamurlukdaki cizigi ve kaputu boyatıyım dicem o zmanda  renk tutmucakk dedim kaplatıyım renkde sarı oldun Tr de tek olsun:)
Exclusive Garage

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: Boyatmak mı? Kaplatmak mı? 5ani5 mk3 gti.
« Yanıtla #54 : 04 Haziran 2011, 01:08:24 »
boyada çizikler var ön kaputta taş izleri var. paslanma sadece sag marşpiyel birleiminde parmak ucu kadar var:)   bagaj kapagım boyanmş ve boyuyan usta saolsun tozlu tozlu atmış boyayı bagaj kapagını boyatrken çamurlukdaki cizigi ve kaputu boyatıyım dicem o zmanda  renk tutmucakk dedim kaplatıyım renkde sarı oldun Tr de tek olsun:)

komple kaporta boya gerektirecek bir durum yoktur herhalde. ama pas başlangıcı varsa önlemini erken almanda fayda var bence. bütün çürüğü aldıysan lokal boya yaptırıp yine kaplattırmanda herhalde sorun olmaz diye düşünüyorum. ama mesele çürük kalmaması olacak.


çok arada kaldım çokk:)

 :-X
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı 5ani5 mk2

  • İleti: 3105
  • 5anı5 MK'II GTI
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Boyatmak mı? Kaplatmak mı? 5ani5 mk3 gti.
« Yanıtla #55 : 05 Haziran 2011, 12:52:03 »
oylamaya devam:)
Exclusive Garage