Gönderen Konu: 1.9 TDI MOTOR  (Okunma sayısı 55069 defa)

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
1.9 TDI MOTOR
« : 19 Nisan 2010, 14:27:12 »
Slm arkadaşlar bende 1.6 8v golf var. ama dizel bir vw'ye geçmek istiyorum. Bora veya golf fark etmez.. Ama merak ettiğim şey şu. 1.9 TDI dizel motorların ömürleri kısamıdır? Kronik rahatsızlıkları nelerdir? bakım masrafları çokmudur? Birde bu motorların makbul olnaları hangileridir nasıl anlaşılır?
« Son Düzenleme: 19 Nisan 2010, 14:27:40 Gönderen: htmetin »
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı crank

  • İleti: 208
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.9 TDI MOTOR
« Yanıtla #1 : 19 Nisan 2010, 15:46:56 »
bende 1.9 tdi afn kodlu 110 bg motor var 5 yildir kullaniyom arac 105 bin km de 1 kurus masraf etmedim sadece 10 bin km de bir yagini mobil 1 marka motor yagi ile degistirdim 10 uzerinden 10 veriyorum 220 ibreyi sonuna kadar dayar hic sorun olmaz :tamamdir

Seat > Toledo > 1.9 TDi Magnus > 99 model sahibinden orjinal 102.000 km de cok temiz #21215495 - sahibinden.com

buda aracim :sevgi:

Çevrimdışı car wolf

  • İleti: 2812
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.9 TDI MOTOR
« Yanıtla #2 : 19 Nisan 2010, 17:39:40 »
en iyi motor bu zaten 1.9 TDİ onun kadar ömürlü motor bulman zor tabi canını çıkaranın birine denk gelirse  sıkoy verir her ne olursa olsun periyodik bakımını zamanında yap yolda bırakmaz kolay kolay  alıcaksan 110 hp olanı al 130 hp bulursa hiç kaçırma gti gibi gider için rahat olsun yıllardır devam eden bir motor tabi teknolojiye göre ufak değişiklikler oluyor ama en az yakan en seri ve en dayanıklı motorlardan birisidir.
My Cars Audi & Vw Germany Style

Çevrimdışı Ouzoo

  • İleti: 3622
  • Bayılırım otobüs kokusuna
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.9 TDI MOTOR
« Yanıtla #3 : 19 Nisan 2010, 18:45:10 »
Motorlar zaten sorunsuz.
Vw'in sorunu turbo.
Kullanıma bağlı olmakla birlikte 150-200.000km de zortluyo turbolar.
yakıt olayı süper. 1.9 tdi 110 luk boramız var, bi depo şehir içi 800 Km den aşağı gitmiyor.
« Son Düzenleme: 19 Nisan 2010, 18:52:37 Gönderen: Ouzoo »
Otomobil kullanmak asalaklıktır. Kurallara uygun kullanmak ise çağdaşlık. Lütfen trafik kurallarına uyun. Sinyal kullanmayı sevin. Yol verirken de cömert olun. Ki insan olmanın tadına varın..

Çevrimdışı SNCKTR

  • İleti: 1699
  • Nekmiye Babo Jiv...
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.9 TDI MOTOR
« Yanıtla #4 : 19 Nisan 2010, 19:18:40 »
dedemde Golf3 1.9 TDI var banamısın demıyo fazla gıdıyor :)
http://i44.tinypic.com/akescz.gif
       http://golfmk1ciyiz.biz/Smileys/default/tapinin.gif  
http://50.tinypic.com/15f33o.gif

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: 1.9 TDI MOTOR
« Yanıtla #5 : 20 Nisan 2010, 11:35:10 »
Motorlar zaten sorunsuz.
Vw'in sorunu turbo.
Kullanıma bağlı olmakla birlikte 150-200.000km de zortluyo turbolar.
yakıt olayı süper. 1.9 tdi 110 luk boramız var, bi depo şehir içi 800 Km den aşağı gitmiyor.

Benide düşündüren turbo ne onunla oluyor ne de onsuz masrafı çok gibi..

en iyi motor bu zaten 1.9 TDİ onun kadar ömürlü motor bulman zor tabi canını çıkaranın birine denk gelirse  sıkoy verir her ne olursa olsun periyodik bakımını zamanında yap yolda bırakmaz kolay kolay  alıcaksan 110 hp olanı al 130 hp bulursa hiç kaçırma gti gibi gider için rahat olsun yıllardır devam eden bir motor tabi teknolojiye göre ufak değişiklikler oluyor ama en az yakan en seri ve en dayanıklı motorlardan birisidir.

Peki arkadaşım bu Bu 130 bg olanın motor kodu nedir biliyormusun?
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: 1.9 TDI MOTOR
« Yanıtla #6 : 20 Nisan 2010, 11:36:17 »
Yaa aslında tubo intercooler motorlarla ilgili belli bir kullanım şekli vardırda birçoğumuz bilmiyordur. Mesela çok devirlimi kullanmak gerekir yoksa torkunu zorlayarak düşükj devirlerdemi?=
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı car wolf

  • İleti: 2812
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.9 TDI MOTOR
« Yanıtla #7 : 20 Nisan 2010, 11:56:28 »
ASZ motor   130 HP 310 TORK , dizel arabayı benzinli gibi kullanmıcan sıkıştırcaksın biraz kurum bağlar ve sağırlaşır motor stop etmeden önce ortalama 10-15 sn. bekleyinki turbo içindeki havayı tahliye etsin ve turbonun ömrü uzasın
My Cars Audi & Vw Germany Style

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: 1.9 TDI MOTOR
« Yanıtla #8 : 20 Nisan 2010, 14:35:03 »
ASZ motor   130 HP 310 TORK , dizel arabayı benzinli gibi kullanmıcan sıkıştırcaksın biraz kurum bağlar ve sağırlaşır motor stop etmeden önce ortalama 10-15 sn. bekleyinki turbo içindeki havayı tahliye etsin ve turbonun ömrü uzasın
Teşekkürler verdiğin bilgiler için..
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı car wolf

  • İleti: 2812
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.9 TDI MOTOR
« Yanıtla #9 : 20 Nisan 2010, 17:06:14 »
Teşekkürler verdiğin bilgiler için..
rica ederim ne demek herzaman :saygılar
My Cars Audi & Vw Germany Style

Çevrimdışı ramcho®

  • İleti: 1094
  • Mangal Sonu
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.9 TDI MOTOR
« Yanıtla #10 : 20 Nisan 2010, 17:35:18 »
10 15 sn deil yaklaşik 2 dakika stop etmeden rolantide çalişması ve sabahları souk havada motoru tam ısıtmadan gitmemen gerekiyor turbonun ömürli olması için..

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: 1.9 TDI MOTOR
« Yanıtla #11 : 20 Nisan 2010, 19:18:51 »
VW nin 1,9TDI motorlarında en büyük sıkıntı TURBO su 100bin den sonra aksaklıklar baş göstermeye başlıyor özellik ile seri ve yüksek devir kullanımda.. Ve malum TR mazotlarıda çok önemli.. İlk önce mazot unuzu alıcağınız markayı sabitlemeniz gerekli ve yakıt katkısı kullanmamaya özen göstermeli çünki artık bütün mazotlar katkılı ve extra katkı gene size turbo çatlatmaya kadar gidiyo..

 Soğuk motor yada sıcak motor gibi eski karaduman motor mantığını bırakın motorunuzu çalıştırın ve en fazla 15-20sn sonra harekete geçin boşu boşuna yakıt israfı yapmayın.. Motor normal ısı değerlerine gelene kadar motorunuza yeni doğmuş bir bebek muamelesi yapın yeter...

 2 dk gibi bir motor stop etmeme olayıda çok saçma... Aracınızda intercoler varsa tamam hava birikimi olabilir ama 2 dk kadar çalıştırmanın bir mantığı yok gene aracı ilk çalıştırdığımız süre zarfı kadar 10-15sn motor stop etmede yeterli...

 
« Son Düzenleme: 20 Nisan 2010, 19:20:06 Gönderen: Mk1GTI »
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı crank

  • İleti: 208
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.9 TDI MOTOR
« Yanıtla #12 : 20 Nisan 2010, 19:21:14 »
peki bu blow off tan taktirsak turboyu korumus olur muyuz

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: 1.9 TDI MOTOR
« Yanıtla #13 : 20 Nisan 2010, 21:52:34 »
Blow off un amacı turboyu çabuk boşaltmamak genelde performans isteyenler ve benzinli sistemler için tercih ediliyor.. Dizeldede gene aynı şekilde kullanılabilir ama turbonun basınç değerine göre gerek duyulurmu duyulmazmı onu daha iyi bilen arkadaşlar açıklayabilir..
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"