Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: yeni üyeye bi yardım lütfenn :(  (Okunma sayısı 7932 defa)

yeni üyeye bi yardım lütfenn :(
« : 15 Nisan 2011, 16:27:47 »
arkadaşlar öncelikle herkeze selamlar herkeze kazasız belasız sürüşler volkswagen ailesine katılalı 1 ay oldu benimde 2007 model 54000 kilometrede 1,9tdi  bi caravelle alarak ailenizin üyesi oldum ...
   Sizlere İlk sorum bu arabadan daha fazla güç elde etmek için yazılım atmak istiyorum programsal olarak  varsa daha önce bu işlemi yaptıran bi fikir alabilirim
  İkinci Sorum ise teyip olarak dauble - din almak istiyorum ne tavsiye edersiniz  arabaya direk oturan başka bi çerçeve takmaya gerek kalmasa daha iyi olur
ve son olarak hesaplamalarıma göre 0,325 lik bi yakıt tüketimim var istanbul sokaklarında ve birazda otoyolda bu sizce normal bi yakıt tüketimimi...
şimdiden çok teşekkür ettim...

Ynt: yeni üyeye bi yardım lütfenn :(
« Yanıtla #1 : 15 Nisan 2011, 18:30:08 »
Aramıza hoşgeldiniz. Öncelikle chip tuning uygulamasını çok profesyonel bir yerde yaptırmanız gerekir. Piyasada ki chip tuning uygulamaları hep yerli çakma yazılımlar. Ama en dandirik bir chip uygulaması bile size en az 20 hp verir. Güzel bir chip uygulaması ile +22-25 hp ve 40-50 nM torkunuz artarki gücünüz 130 hp 300 nm'lere kadar çıkabilir.Özellikle motorunuzun km'si az olduğundan iyi veriler yakalayabilirsiniz.

Chip uygulamasından sonra sakin kullanımlarda 100 km'de 0,4-0,5 litre yakıt tasarrufu sağlarsınız. 3 ile zorlandığınız rampalarda 4.vites çıkabilirsiniz. Aracın seriliği değişir.

Double din'e gelince; komple teybinizi çerçevesiyle yerinden çıkarıp herhangi bir double din alıp çerçeve ile takabilirsiniz. Aracınıza uygun çerçeveler var.

Km'de 325 kuruş'da şehir içinde normaldir. Sürekli şehir dışında seyrederseniz bu seğer 290'a kadar düşer. Umarım yardımcı olabilmişimdir,sevgiler.

Ynt: yeni üyeye bi yardım lütfenn :(
« Yanıtla #2 : 15 Nisan 2011, 20:50:42 »
adem arkadaşım ilgin için teşekkürler arkadaş bi yerde yaptırmıştı  yapan adamda işinin ehliymiş öyle anlattı arabasıda gözle görülür güzel bi fark oldu artık bizde oraya gideriz yada senin önerebiliceğin istanbulda bi yer varsa orayıda düşüneiblirim ...
dauble din 7 inç istiyorum en büyügünden sanırım  çervevede buluruz artık peki marka model olarak bi öneriniz varmı..
saygılar...

Ynt: yeni üyeye bi yardım lütfenn :(
« Yanıtla #3 : 16 Nisan 2011, 00:43:13 »
Selam, marka model olarak birşey diyemiyeceğim.sahibinden.com, gittigidiyor.com'dan bir araştırın isterseniz. Hepsi iş görür. Zaten çoğunda bir çok özellik var. Fiyatlarına ve özelliklerine bakarak beğendiğinizi alabilirsiniz. Chip tuning için önerebileceğim bir yer maalesef yok. Orjinal bir chip tuning uygulaması 900 TL'den aşağıya değil.

Chip işlemini yaptıracağınız ustanın, superchips,abt,all car racing gibi sertifikalarının olup olmadığına bakınız.superchips,all car racing sitelerine bir bakın Türkiye'de bayiliği var mı?.Kaldı ki superchips'in şu an sadece bir bayisi var o da İstanbul'da sanırım. Şu an bir çok kişi yerli yazılım kullanıyor.Yerli yazılımlar ne derece sağlıklı birşey diyemem.Kullanıp memnun kalanda var,kalmayanda. Dediğim gibi en dandik bir chip uygulaması bile performans olarak sizi fazlasıyla etkiler. Önemli olan alınan güç değil ,sağlığı.

Ama eğer derseniz ki ben 300-400 tl ye yerli yazılıma razıyım,riskine katlandıktan sonra birşey olmaz.
« Son Düzenleme: 16 Nisan 2011, 00:45:01 Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ »

Çevrimdışı betoqu

  • '' Bize her yer Kripton...''
Ynt: yeni üyeye bi yardım lütfenn :(
« Yanıtla #4 : 16 Nisan 2011, 02:03:11 »
Bu chip-tuning de anlamadığım nokta;
MADEM BU MOTOR BU UYGULAMAYLA HEM EKONOMİK,HEMDE PERF SAĞLIYOR,BU MÜHENDİS NEDEN BUNU BU ŞEKİLDE ÇIKARMIYOR..?

Şiddetle karşıyım chip-tuning'e. Motorun ömrünü yiyor,hapla,iğneyle kas yapma gibi birşey...
Mekanik tuning foreverr..!
Yüksek psi üreten turbo ve daha hacimli emme manifoldu chip tuningten daha sağlıklı,sorunsuz ps üretebilir...  :tamamdir  :tamamdir

Ynt: yeni üyeye bi yardım lütfenn :(
« Yanıtla #5 : 16 Nisan 2011, 13:07:31 »
Bu chip-tuning de anlamadığım nokta;
MADEM BU MOTOR BU UYGULAMAYLA HEM EKONOMİK,HEMDE PERF SAĞLIYOR,BU MÜHENDİS NEDEN BUNU BU ŞEKİLDE ÇIKARMIYOR..?

Şiddetle karşıyım chip-tuning'e. Motorun ömrünü yiyor,hapla,iğneyle kas yapma gibi birşey...
Mekanik tuning foreverr..!
Yüksek psi üreten turbo ve daha hacimli emme manifoldu chip tuningten daha sağlıklı,sorunsuz ps üretebilir...  :tamamdir  :tamamdir

Peki yüksek psi üreten bir turboyu aracınıza taktığınızda orjinal yakıtla aracı nasıl yürüyeceksiniz? Sonuçta daha büyük bir turbo taktığınızda yeniden bir piggy back yani chip yazılımı yapmanız her  halikuarda gerekecek. Yoksa motor fakire binip en fazla 20.000 km sonra bitecek.

Sonuçta daha büyük bir emme maniifoldu taksanızda fazla değişen birşey olacağını sanmıyorum. Önemli olan manifoldun tasarımı.Borozan tipi manifoltlar her zaman performans artışı sağlar..Sonuçta daha büyük bir turbo ile +50 hp'lere varan bir güç elde ederken chip tuning ile +30-40 hp arası bir güç elde edeceksiniz. Turbo büyütmeden daha az bir güç sonuçta.Sizin uygulama yine sizin deyişinizle motora daha fazla yük bindirecek.

Mühendisler neden bunu düşünmedi diyorsunuz onun da yanıtını vereyim.

1.Artan emisyon,co2,nox değerlerini azaltarak avrupa standartlarından geçmek.
2.Devirsiz kullanım,bakımları aksatma gibi zararlardan korunmak için,turbo basıncını düşük tutma,enjektör basıncını,avansı düşürerek bu sorunları ortadan kaldırmak.
3.Aynı silindir hacminde ki araçlarda turbo basıncını düşük tutmak,enjektör basıncını düşük tutma ile pazar payı elde etme.

Evet bunlar benim yanıtlarım. Hatta küçük bir örnek vereyim; VW Transporter T5 2.0 TDI 102 hp , 2.0 TDI 140 hp. Bu iki araçta aynı blok kullanılıyor, sadece birinde daha büyük enjektör ve daha fazla turbo basıncı yüklü. Buna benzer çok motor var. Kangoo'da ki 1.5 dCi 65 hp,70 hp versiyonu gibi.

Kaldı ki VW yetkili servislerinde bile garantili ABT chip yazılımı uygulanıyor.

Önemli olan araca uygun doğru yazılımın yüklenmesi.

Tabi chip tuning yapılacak aracın turbo benzinli veya turbo dizel olması daha mantıklı. Çünkü alınan performans atmosferik motorlara göre çok daha fazla ve chiplenmiş araca binince bunu çok rahat anlayabiliyorsunuz.

Ynt: yeni üyeye bi yardım lütfenn :(
« Yanıtla #6 : 20 Nisan 2011, 22:20:17 »
bi sorum daha olucak bu arabalara lastik basıncı kaç vuruyoruz acaba  orjinal jantların jant kapaklı ...

Ynt: yeni üyeye bi yardım lütfenn :(
« Yanıtla #7 : 21 Nisan 2011, 00:09:32 »
Tam emin değilim ama sanırım Önler 42  arkalar 45 civarı.

Ynt: yeni üyeye bi yardım lütfenn :(
« Yanıtla #8 : 22 Kasım 2011, 00:30:19 »
arkadaşlar orta kararlı bi dauble teyp  önerisi olan varmı acaba....

Ynt: yeni üyeye bi yardım lütfenn :(
« Yanıtla #9 : 23 Kasım 2011, 18:11:42 »
Selam arkadaşlar aranıza yeni katıldım 2011 transporter 102 hp  alalı 4 ay oldu çok memmunum.Ama yazılanları okudukça chip tuning için heveslenmeye  başladım.Bana garantili ve nerde  kaç tl ye yaptıra bilirim yardımcı olursanız  çok sevinirim.Öneri ve yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim

Ynt: yeni üyeye bi yardım lütfenn :(
« Yanıtla #10 : 31 Aralık 2011, 10:32:36 »
antalyada yaptırmak isteyen bana mesaj atsın.

Ynt: yeni üyeye bi yardım lütfenn :(
« Yanıtla #11 : 31 Aralık 2011, 21:06:47 »
slmar . aracın karavel modelmiş . araç seni tatmin etmedimi de çip tuning yaptıracan  . bu uygulamalar aaracın ve motorun ömrünü kısaltır . turbonda sorular yaratır . bırak orjinal kalsın . paranada , aracınada yazık bence .