Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: VW'nin Tüketiciyle Mücadelesi !  (Okunma sayısı 5758 defa)

VW'nin Tüketiciyle Mücadelesi !
« : 09 Mayıs 2012, 09:06:44 »
http://www.vwturk.com/forum/showthread.php?78977-VW-nin-Rezaleti...

Alıntı
VW'nin Rezaleti...

Araç resminden de anlaşılacağı gibi araç Caddy. Rezalete imza atan da tabii ki VW.
 -------------------------------------------------------------------------------------------------------
 



7 yıldır otomobili için yargı savaşı veriyor
 
Antakya’dan 2005 yılında ”Sıfır kilometre” aldığı aracın 3 gün sonra teknik arıza yapması nedeniyle yenisini talep eden Ercan Dadlı’nın 7 yıllık hukuk mücadelesi dikkat çekiyor.
 
Ahmet Caner Baysal / AA
 
Verdiği hukuk mücadelesini kazanan ve Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ile Tüketiciler Birliği tarafından ”Yılın tüketicisi” ödülüne layık görülen Dadlı, aracını hala teslim alamadı.
 
Kahramanmaraş’ta bir kamu kurumunda memur olarak çalışan Dadlı, 7 yıl önce Antakya’dan bir otomotiv bayisinden 34 bin liraya hafif ticari araç satın aldı. Bu araçla Kahramanmaraş’a dönen Dadlı’nın aracı,3 gün sonra henüz 300 kilometrede iken, araçta teknik arıza meydana geldi. Yetkilileri arayarak yardım talebinde bulunan Dadlı’nın aracı, Gaziantep’teki bir servise götürüldü. Burada aracın motoru değiştirilirken, Ercan Dadlı firmayı arayarak aracın garanti kapsamında olduğunu belirterek, yenisiyle değiştirilmesi talebinde bulundu. İlgili firma Dadlı’nın bu talebini reddetti.
 
”Sıfır kilometre, misliyle değiştirilsin”

Antakya’daki firmadan ”ret” cevabı alan Dadlı, ilk olarak Kahramanmaraş Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne başvurarak, mağduriyetinin giderilmesini istedi. Heyet, aracın yenisiyle değiştirilmesi yönünde karar verdi. Firmanın hakem heyetinin kararına uymayacağını bildirmesi üzerine Dadlı, Kahramanmaraş 3. Asliye Hukuk Mahkemesi’ne başvurdu. Yerel mahkeme bilirkişi raporuna istinaden Dadlı’nın başvurusunu reddetti. Dadlı, bunun üzerine Yargıtay’a müracaat ederek kararı temyiz etti. Yargıtay 13. Hukuk Dairesi yerel mahkemenin kararını bozarak Dadlı’yı haklı buldu. Konuyu tekrar ele alan mahkemenin de bu yöndeki kararı üzerine firma karar düzeltme talebinde bulundu. Yargıtay 13. Hukuk Dairesi kararından vazgeçmeyerek, aracın ”sıfır kilometre ayıpsız, misliyle değiştirilmesi” yönünde karar verdi.
 
Verdiği hukuk mücadelesini anlatan Dadlı, 7 yıl devam eden mahkeme sürecinin ardından haklı olduğunun ortaya çıktığını söyledi. Mahkemenin kararının ardından Antakya’ya gittiğini aktaran Dadlı, ”Elimizdeki mahkeme kararına rağmen firma elinde sıfır kilometre 2006 model araç olmadığını bunun yerine aracın değer tespitinin yapılması halinde ücretini ödeyebileceklerini ifade ettiler. Ancak ben kendilerinden yeni araba talebinde bulundum. Şu anda bu isteğimi yerine getirmiyorlar. Bunu anlamak gerçekten güç. Mahkemenin kararı çok açık. ”Sıfır kilometre ve ayıpsız misliyle değiştirilsin” diyor. Buna rağmen hakkım olan aracı alamadım” diye konuştu.
 
2 ödül aldı ama...
 
Bir tüketici olarak verdiği mücadelenin Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından ödüle layık görüldüğünü hatırlatan Dadlı, ”Bu yıl 15’incisi düzenlenen Geleneksel Tüketici Ödül töreninde bana yılın tüketicisi ödülü verildi. Ayrıca merkezi İstanbul’da bulunan Tüketiciler Birliği de geçtiğimiz günlerde beni yılın bilinçli tüketicisi ödülü ile onurlandırdı. Gerçekten çok mutlu oldum. Ancak bir yandan ödül alırken diğer yandan bu aracımı henüz alamamam beni üzüyor” dedi.
 
Haksızlığa uğradığını düşünen herkese hukuki mücadele tavsiyesinde bulunan Dadlı, ”Hak arama gerçekten zor bir süreç ama haksızlığa uğradığını düşünenler pes etmesinler” dedi.
« Son Düzenleme: 09 Mayıs 2012, 10:16:38 Gönderen: dadli »


Ynt: VW'nin Tüketiciyle Mücadelesi !
« Yanıtla #2 : 09 Mayıs 2012, 09:44:39 »
Geçenlerde benımde arkadaşımın 2005 golf GT ile ilgili olan mahkemesi sonuçlandı. aracın ogunku fatura değeri geri iade edidi. sandık motor atılmış sonra aynı sorun tekrar etmiş ama masrafını karşılamamışlardı sonrasında mahkemeye verdi sonucu o gunkı fatura değeri neyse onun geri iadesine karar verildi. şimdi passat CC ile yoluna devam ediyor :D

helal olsun hak aramak azda olsa yapılıyor ülkemizde...
Vw prestij yapıcaz diye milleti bekleticeğine biraz bu konulara baksın.. bi arada 15bın kmde baskı balatası biten caddyler vardı piyasada
Yurtdışında yapılınca ŞAKŞAK ŞAK .........
Yurtiçinde Yapınca olmamış :)

Çevrimdışı SPoRTeXHauST

    Otomobil
    Golf IV
    Şehir
    İstanbul
  • Kuzen
Ynt: VW'nin Tüketiciyle Mücadelesi !
« Yanıtla #3 : 09 Mayıs 2012, 09:52:26 »
İnşallah kısa zamanda teslim alırsınız, mahkemede bu yönde karar vermiş. Daha fazla uzayacağını sanmıyorum.
Aracı aldığınızda bizide bilgilendirirseniz çok iyi olur.


Vermek istemeseydi, istemeyi de vermezdi.

Çevrimdışı TEYOLOGY

    Otomobil
    (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
    Şehir
    Manisa
Ynt: VW'nin Tüketiciyle Mücadelesi !
« Yanıtla #4 : 09 Mayıs 2012, 22:26:23 »
helal olsun hemşerim benim.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Ynt: VW'nin Tüketiciyle Mücadelesi !
« Yanıtla #5 : 12 Mayıs 2012, 23:01:37 »
hiçbir firma , satışı yapıldıktan sonra , bir ürün arıza yaptı diye , direk değiştirme yoluna gitmez . öncelikle ,arızanın giderilmesi için sevrise yöneltir . onun içindir ki yetkili  servisler vardır . servisler bağlı bulundukları  firmanın talimatlarını uygular . eğer ürün 3 kez aynı hatayı tekrarlar , ve üründen faydalanılamadğının testipi yapılırsa o zaman değiştirme yoluna gider . garanti kapsamı koşulları , garanti belgesi , veya garanti şartnamelerinde belirtilmiştir . burada , aracı alan kişi , haksızdır demiyorum . bir çuval para vermiş , araç arıza yapmış . ama maalesef prosedür böyle işliyor. ve şunuda belirteyim ki , yetkili servisler , piyasanın çok üzerinde rakamlarla hizmet veriyor . ve  kalifiye eleman sıkıntıları var . çünkü bu tür servisler çalışanlar , usta olup işi kaptıkları zaman , özel sektöre geçiyorlar . ve kanaatim odurki yetkili servislerden  daha kaliteli hizmet veriyorlar . ve daha ucuza . anti parantez ; böyle bir firmaya yetkili servis olabilmeniz için 1,5 milyon dolarlar gibi paralar gerekliymiş . kısaca ; ne kadar ekmek , o kadar köfte .

Çevrimdışı TEYOLOGY

    Otomobil
    (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
    Şehir
    Manisa
Ynt: VW'nin Tüketiciyle Mücadelesi !
« Yanıtla #6 : 13 Mayıs 2012, 06:27:02 »
Valla tüketici kanunu açık. 30 gün içerisinde ayıbın ortaya çıkması halinde tüketiciye tamirat, bedel indirimi, iade veya ayıpsız ürünle değiştirme hakkı tüketiciye tanınmış. kanun böyleyken "ben önce tamir yoluna giderim. 3 kez aynı hata tekrarlarsa o zaman değiştiririm" diyen satıcı kanunların üstünde olduğunu iddia ediyor demektir. kanunları tanıtma vakti gelmiştir.

servis işletmek de zordur elbette. katılırım. yetişmiş elemandan tut da maliyetine kadar da hak veririm söylediklerine. ama bir de işin şu yönü var. kanun koyucu demiş ki " ey cemaat ben böyle bir kanun çıkartıyorum. bu şartlar altında çalışmaya başlamak isteyen veya çalışmaya devam etmek isteyen babayiğitler varsa buyursun. ve mevcut servisler de demişler ki "o babayiğit biziz." işte o dakikada konu kapanmıştır. artık bu dakikadan sonra da firmaların bu konuda müşteriye zorluktan bahsetmek, ya da müşteriye bir şekilde bu bedeli ödetmeye çalışmak gibi bir lüksleri yok.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Ynt: VW'nin Tüketiciyle Mücadelesi !
« Yanıtla #7 : 17 Mayıs 2012, 00:40:27 »
bherdush kardeşim, elbette hiç bir firma arızalanınca yenisini vermek istemez ama firma öyle istiyor diye dediğini yapmamız mı lazım. Konuya TEYOLOGY hemşerim güzel cevap vermiş tebrik ediyorum kendisini.

Tamir konusuna gelince, birinci arızada tamir yolunu seçmiş ve kabul etmişsen geçerli dediklerin. Ama tamiri kabul etmiyorsan geriye 3 hakkın daha var. 1- Yenisini (Ayıpsız misli) isteyebilirsin 2- Ayıp oranında indirim isteyebilirsin 3- Verdiğin parayı geri isteyebilirsin 4 yada tamirini istersin. bunlar tüketicinin seçme hakkıdır istediğini seçer ve satıcı tüketicinin tercihine müdahale edemez talebi karşılamak zorundadır. Yanlış anlaşılmasın dediklerim ama 4077 sayılı kanun ve ilgili yönetmelikleri diyor bunları. Yeterki ayıp ortaya çıktıktan sonra 30 gün içerisinde noter yada iadeli mektupla talepte bulunalım.

Elbette satıcı doğrudan değiştirmek istemeyecektir. Ama Kanunlar ve mahkemeler niye varki. Konu başlığı buna güzel bir örnek değilmidir ? Buyurun işte açılan konu başlığındaki CADDY motor kitledi satıcı motoru değiştirip geri verdi aracı değiştirmem dedi. Ben motoru tamir etmedim yenisini taktım 15.000 TL ye dedi.  Dedi de ne oldu 6-7 yılda sürse mahkeme sonuçlandı ve kesinleşti yaklaşık 6.000 TL mahkeme masrafı bindi satıcıya şimdi birde kuzu kuzu o km araç verecek. Vermekte istemiyor ama icra kanalıyla bu alınacak varmı başka yolu.

Lütfen yanlış anlaşılmasın ama tüketicileri yanlış yönlendirmeyelim...Zira tüketiciyi koruyan bir kanun var aynen işçiyi koruyan kanun gibi (Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun). Bu haklarımızı heba etmeyelim.

Burdan şunu tavsiye ederim tüm arkadaşlara. Aracınız basit arızalar dışında ciddi bir arıza yaptıysa arızayı servise tespit ettirip aracı teslim edin tamir ettirmeyin.Almasza noterden ihtar çekin bağlayın arabayı bir yere. Verdiğiniz parayıda yasal faiziyle birlikte dava açıp isteyin ve birde araçsız kaldığınız için tazminat davası açın. Bu yapılırsa satıcı büyük ihtimal değiştirir aracı  aksi halde dava sonunda 2-3 araba parası vermek zorunda kalırlar ki bunu göze alamazlar.
« Son Düzenleme: 17 Mayıs 2012, 00:52:31 Gönderen: dadli »