Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: Transporterda 1.9 hadisesi  (Okunma sayısı 23636 defa)

Transporterda 1.9 hadisesi
« : 03 Mayıs 2010, 15:15:49 »
Tüm vw dostlarına selamlar. Ailecek artık binek arabaya sığmadığımız için minibüs almaya karar verdik. Adaylar arasında başı transporterın  çekmesine rağmen yakıt tüketimi konusunda şüphelerim var. Bütçemiz 15.000 TL civarında. Hyundai h100 , Mitsubishi L300  ve ford transit diğer adaylar. 1,9 transporterların daha az yaktığını söylediler. Fakat bazı yerlerde de 1,9un çekmediğini bu yüzden daha çok yaktığını söylediler. 1,9luk model 1996da ve daha sonra üretilmiş. Acaba bahse konu olan model 96daki 1,9mu yoksa son çıkanlarda olanlarmı. Yani özetle az yakan 15.000 lira civarı ağır yük taşımayacak hangi trannsporterı almamı önerirsiniz. (1,9-2,4-2,5)Teşekkürler.

Ynt: Transporterda 1.9 hadisesi
« Yanıtla #1 : 03 Mayıs 2010, 17:26:22 »
T4 2.4 , T4 2.5 TDI ve t5 1.9 105 bg transporter kullandık şimdi starex var gayet güzel araç memnunuz da. Servise gidersen servisi de uygun parçasıda. yüksek model kısa şase bir starex crdi alabilirsin yakıtı gayet iyi (yük atmayacaksanve daha önce uzun arac kullanmadıysanız kısa şase daha iyi fazla km yapmamış oluyorlar genelde hem biraz daha az yakar hem de kullanımı rahat olur. otomobilden minibüse dönenler genelde aracın sagını solunu takarlar alışana kadar) Hem o paraya yüksek model alırsın fazla masrafda cıkarmaz sana. O paraya alacagın porter bayagı km yapmıs olur, üzebilme ihtimali var.  performansı de süper ötesi yüklü falan farketmiyor uzun şaseyle gazı kodunmu anında 190 basıyor. düzlük bulsan daha da gider ama cok zıplar o sebeple tek makas cıkartıyorlar binekte kullanılacaksa. starex tci sakın alma çok yakar ocak söndürür. H100 L300 Transit bunlar traktör gibi zaten l300 ve h100 tamamen bittiler kanaatimdeyim.

Çevrimdışı ®oyal

    Otomobil
    T5'04
    Şehir
    Bursa
Ynt: Transporterda 1.9 hadisesi
« Yanıtla #2 : 04 Mayıs 2010, 11:51:42 »
Hoşgeldin Neye kısmet edip alacaksanız hayırlı olsun.
Maşallah la başlayalım 2004 model 1,9 105 ps aracımdan 7 yıldır memnunum Yakıt ve yoltutuşundan,Genelde şehir içindeyiz tüm beklentilerimizi karşılıyor.
Eğer Şehir içinde işiniz varsa karabalık ve dar yollardan bu araçla buralarda kullanmaktan kaçınınız.

Ynt: Transporterda 1.9 hadisesi
« Yanıtla #3 : 04 Mayıs 2010, 12:58:20 »
Abi bende t5 alsın derim de 15000'e bulamaz ki t5. O bütçe için bence en uygunu starex. Ama dediğim gibi uzun şase araçlar ş.içinde sıkıntı oluyor bir de daha önce uzun arac kullanmadıysanız sürtme takma gibi olaylar olabilir. Çok büyük olması şart değilse berlingo kango tarzı araçlar da uygun olabilir. Aile çok geniş değilse zaten transporter starex falan cok buyuk kalır. Bunların ne kadar da az yakanını arasanda otomobil gibi yakmaz bu araclar. Malum boş agırtlıkları bile 1600 1700 kg

Ynt: Transporterda 1.9 hadisesi
« Yanıtla #4 : 09 Mayıs 2010, 12:24:50 »
T4 1,9 motorlar 4 silindirli olup 68 hp 140 nM gücündedir.

T4 2,4 D 5 silindirli 78 hp 168 nM güç

Bence 1,9 yerine 2,4 D almanız daha uygun. 15.000 lira bütçeniz varsa da tavsiyem 2,5 TDI almanız (102 hp 250 nM tork ) TDI'lerin 98 lerini 14'e alabilirsiniz temizini bulmak koşuluyla.Tabi piyasa değişiyor yapılmış bir araç olursa 16-17'e kadar çıkabiliyor. 2,4 D'leri de 12-14 arası alabilirsiniz 97-2000.

Yalnız 2,4'lerin 99 dan sonra ki modelleri biraz daha ağırdır şanzumanlarından dolayı. Alırsanız 99 mor kadranlı versiyonunu tavsiye ederim. 2,4 D  şehir içi 280 kuruş yakıyor. 2,5 TDI şehir içinde hemen hemen aynı yakar ama şehir dışında yakıtı 2,4 D'e göre azdır.

Şahsi görüşüm Starex'i tavsiye etmem, herşey güç değildir. Ben öncelikle bir araçta; kalite, konfor,güvenlik ararım. Starex'in gücüne göre çok kötü bir yol tutuşu ve frenleri var. Özellikle hızlı girilen virajlarda araç yatma eğilimi gösteriyor, virajlardan sert dönüşlerde arkası kayıyor, yağışlı havalarda sert frenlerde araç kayıyor.İşçilik çok basit yapılmış,Motorda ki civalı fan sistemi de araca yakışmamış. Kapıları açınca rüzgarlı havalarda kapılar geri basıyor hafifliklerinden dolayı.Süspansiyon çok klasik. Kimse yanlış anlamasın ben aracı kötülemek için söylemiyorum ama Transporter ile kıyaslanacak bir araç değil. Zaten kıyaslanacak bir araç olsa bugün 2005 model bir Starex 97 model T4 fiyatına olmazdı. Dediğim gibi bu Starex kötü anlamına gelmez, evet performanslı bir araç, fazla beklentisi olmayanlar için ideal olabilir.

Ben Transporter'in görünüşünü,cazibesini, konforunu ve güvenliğini hiçbirşeye değişmem gerçeten çok özel bir araç. Eğer siz de kullanırsanız bunu anlarsınız. Bundan  7-8 yıl önce bir Transporter sahibi olmak benim için hayaldi, eminim ki başka arkadaşlar içinde öyle ama şimdi Transporter almak eskisi kadar zor değil, herkes aship olabiliyor, Allah herkese nasip etsin gerçekten çok özel ve güzel bir araç.

Ynt: Transporterda 1.9 hadisesi
« Yanıtla #5 : 15 Mayıs 2010, 23:01:47 »
 :) öncelikle selam beyaz sinek ..15000 tl bütçemiz var dedimişsin .. alacaksan 2004 transporter al derim fazla km yapmamış olanından .. neden  dersen 15000 tl ye aldığın araç illaki masraf çıkarır .. starex ucuz araba , tamam katılıyorum ama , çok yakar .bende starex alacaktım  , 40 kişiye sordum , 40 ı da alma dedi.. 1 kişi de al desin .. starex makaslı araba ve arkadan itişli  , rampada kerkinir , konfor makaslı işte anla .. transporter le  starex i kıyaslamak hata olur .. ben 86 bygir olanına biniyorum çokta memnunum .. yakıtı az vergisi az , asaleti yeter bir kere ..üstelik  masrafsız araçlar . sadece 10 000 bakımlarda servise gidersin , exstra bir masraf açmazsa 320 tl ye çıkarsın her 10 000 bakımlardan .. bir de alacağın aracı bir servise illaki göster .. volanta baskıya motora baksınlar .. alt takım istemez , bnm araç 104 bin oldu , şeytan kulağına kurşun hala istemiyor .. maddi durumunu bilmem ama 15000 tlye 4000 tl daha eklesen 2004 transporter alırsın.. ama karar senin .. temiz 2,4 te görür işini ..ama starex kimse tavsiye etmiyor be kardeşim..10 bine 12 bine ne starexler var .. transporterin asaleti yeter ... selamlar saygılar ..

Ynt: Transporterda 1.9 hadisesi
« Yanıtla #6 : 17 Mayıs 2010, 09:55:05 »
Dostum binmediğin arabayı milletin doldurusyla kötüleme istersen. Bende abime kızıyordum alma cok yakıyormus diye ama iyiki de aldı diyorum şimdi. starex crdi ler var benim tavsiye ettiğim onlar gayet az yakıyor. Abimin alduıgı da CRDİ zaten.  TCİ olanlar var birde hepten para etmiyor onları ben zaten alma diyorum. Biz 430bin km yaptık transporterla. Transporterı seviyorum ama masrafından nefret ediyorum. Starexin adı cıkmış bir kere ocak södürür diye. Evet Tci alırsan söndürür ama crdi olanına bin ve cık bakalım otobana ne arabaları parcalıyorsun. Rampada gidiyormu gitmiyormu görürsün. Yüklü aracla bile rampada cok rahat hızlanıyor bu araba. Döşeme olarakda koltuk olarakda transporterdan cok daha güzel bu kadar ucuz olmasında ragmen. Bütcen 15000 ise Transporterın hurdasını alıp boyuna masraf edecegine yuksek model bir starex al derim.

Ynt: Transporterda 1.9 hadisesi
« Yanıtla #7 : 17 Mayıs 2010, 14:32:36 »
Bu tartışmaları özellikle paylaşım sitelerinde görüyorum, şimdi VW kullandığım için VW'in artılarını kullandım, Hyundai kötü diyen arkadaşlar da biraz haksızlık ediyor aslında. Starex CRDI motorlar gerçekten iyi,seriliği güzel, TCI motora göre az yakıyor, Transporter'den yakıtı fazla olsa da arada fazla yakıt farkı yok. Performansı için ise gayet iyi diyebilirim.

Yalnız böyle bir aracın bence Transporter ile karşılaştırılması yanlış. Koltuk meselesine gelince, T4'daha konforlu bence tabi benim görüşüm. 430.000 km'de ki bir araç elbette masraf çıkaracaktır az bir kilometre değil ve VW'leri önemli olan doğru ustalara yaptırmaktır bunu unutmayınız. Starex CRDI'lerin  motorları eski T5 2,5 dan dayanıklılık olarak iyi olabilir ama benim tercihim VW ve kıyaslama yapmak bence yanlış. Çünkü sınıfının aracı değil.

Ynt: Transporterda 1.9 hadisesi
« Yanıtla #8 : 17 Mayıs 2010, 16:51:22 »
Ben şöyle söylüyeyim o zaman hocam 15000 liranız var t4 mü alırdınız yüksek model starex mi. Ben bu yüzden starex diyorum. O paraya starex daha mantıklı bence.Haksızmıyım.  Bütce fazlaysa tabiki t5 al derim. Ama 15bine alacagınız t4 lerin hicbiri 150 binden aşşagı km de olamaz hatta t4 lerin cogu 250 binden fazla. Bir çogunun km ile oynanmıs. Ticari bir arac km yapmadan kalmaz. Bizim de var t4 ümüz şu anda. Hatta 85binde ama bu istisna babam kullanıyor aracı. ve hergün sadece 1 kmden daha yakın olan metroya kadar gidiyor aracla. Yani günde 2 km ile bitiriyor. Bunun dışında pazar günü yapsa yapsa 100 km gezen bir aractır. 10 senelik arac kim ne derse desin 3 yaşındaki araçla bir olmaz. Olur nasıl olur canınızı acıtarak olur. Bende mk3 golfe biniyorum şu anda ama gercekten şunu söylüyeyim efsane aşkına cogu masrafı görmezden geliyorum. Mantıklı bizim yaptıgımız değil ben bunu solemek istiyorum. Sırf bizim aşkımız bu aracların piyasasının yuksek olmasını sağlıyor. Yoksa golften başka hangi aracın 90 modeline 10nin tl isteniyor. Belki bir tane çıkar.
« Son Düzenleme: 17 Mayıs 2010, 16:52:43 Gönderen: al_pacino »

Ynt: Transporterda 1.9 hadisesi
« Yanıtla #9 : 18 Mayıs 2010, 18:17:10 »
Valla göz var nizam var al pacino dostum;  97 model araçla 2004 model aracın fiyatı aynıysa vardır bir hikmet.

Ynt: Transporterda 1.9 hadisesi
« Yanıtla #10 : 20 Mayıs 2010, 13:32:12 »
Abi tamam vw kaliteli ama ticari aracta kalitelide olsa km yaptıgı ve yuk tasıdıgı için cabuk yıpranıyor. ticari aracın eskisini almak bence gelecek her turlu arızayı kabul etmektir. Km ile oynanmamıs az km li bir arac bulmak zor. Cunku alan ticari amaclı alıyor genelde ve cook kullanıyor. Birde herkes minibus kullanmayı bilmiyor ve de transporter gibi uzun aracları hep takıyorlar sonra otomobil gibi gidiyor bu araclar gercekten cok seriler ama otomobil gibi yol tutmaz ve freni oto gibi olmaz bu sebeple pek temiz kalmıyorlar. Onun için minibus alacaksanız üst model daha mantıklı bence

Ynt: Transporterda 1.9 hadisesi
« Yanıtla #11 : 20 Mayıs 2010, 16:10:03 »
Öncelikle Transporterlerin 500.000 km'yi devirdiğini söyleyebilirim özellikle 2,5 TDI'lerin.. Yük taşıyna her araç yıpranır, eğer bakımları zamanında yapılmazsa 100.000'de bile biter bu konuda markanın da bir önemi yok, bilirsin bir söz vardır en iyi tamir bakım.

Yalnız otomobil gibi yol tutmaz ve freni otomobil gibi tutmaz olayına katılmıyorum ve kusura bakma ama Transporter kullandığına inanmıyorum desem yeridir çünkü hiç bir transporter sürücüsü bu lafı söylemez, bir kez kullanan bile. Ben çok çeşit araç kullandım, ileri sürüş teknikleri hakkında da bir tecrübem var.

Transporter'in bağmısız süspansiyonu çoğu ticari araçta yok, Transporter de bağımsız süspansiyon en eski kasalarda bile varken şu an 2006 yılnıdan sonra bazı ticari araçlarda standart olmaya başladı. Şimdi diyeceksin ki neden bu kadar basit sistemi diğer ticari araç markaları yapmadı? Çünkü bağımsız süspansiyon  her araca uyum sağlamaz bunun için iyi bir karoser lazım iyi dengelenmiş bir karoser ve ağırlık merkez dağılımı.

Gel gelelim frenlere; Bugün sanayi ne kadar frenci varsa  hepsine git ve transporterin frenleri binek araç gibi tutmaz de emin ol sana gülerler. Bİr çoğu ABS frenden iyi olduğunu söyler ben katılmıyor değilim. Transporterde ki hava hakum takviyeli frenler, büyük diskler hangi ticari de var? Çoğu binek araçlarda bile arkalarda disk yokken transporter de 4 teker disk fren var.

Tabi şu da var iyi geliştirilmiş binek araçlar elbette transporter den daha erken sürede durar çünkü sonuçta binek bir araç arada en az 650 kg ağırlık farkı var, ama bu da en fazla 1-2 metre kadardır o da iyi binek araçlarda.

Süspansiyon olayına tekrar dönersek, binek araçlar gibi tabi viraj almaz sonuçta binek araçlar minübüsten daha alçak, daha az rüzgar basıncından etkileniyorlar ve merkez dağılımı minübüse oranla daha az. Ama  piyasa da bazı bineklerden daha iyi viraj alabiliyor diyebilirim, özellikle şu an ki ESP gibi sistemlerle daha da iyi.

Tabi binek araçla kıyaslanmamalı sonuçta o binek araç bu ticari bir araç. Bence bu Hyundai, VW karşılaştırmaları da yersiz, video paylaşım sitelerinde gereksiz yere koyulan kadran videoları, kalkış videoları vs, yani transporter'in veya hyundai'nin iyi olduğunu kanıtlamak kimseye birşey kazandırmayacak.

Ben şu an 2,4 D T4 kullanıyorum, Starex'in çok rahat geçebileceği bir araç, eğer daha performanslı bir araç kullanmak istesem ve 130-174 HP'lik T5 alacak bütçem olmasa ben de Starex alırım, Starex gerçekten güzel bir araç yerli olması bir avantaj, performansı var CRDI motorların düşük yakıt tüketimi, Common Rail sisteminin teknolojisi gerçekten iyi. Özellikle yeni H1 modellerini beğenmedim değil, ne kadar yol da az görsem de güzel yapılmış bir araç.

Düşük bütçesi olupta yüksek model, döşeme kokusu olan bir araç almak istiyenler için ideal bir araç.

Ynt: Transporterda 1.9 hadisesi
« Yanıtla #12 : 20 Mayıs 2010, 16:21:47 »
Abi ben kötü demiyorum yol tutuşuna tabiki ticari aracta daha iyi yol tutan bir araba yok ama ben cogu vatandas kullanamıyor diyorum. Ben de cok arabalar dagıttım babamın tdi siyle ama arkada yük olmadımı atıyor. Virajlarda haklısın cok süratli girebniliyorsun. hatta arkada yük varken abim  şarköy yolunda (bilenler bilir cok süper virajları vardır) ne mercedesler ne bmwler dagıttı. Ama boşken ani fren yapıyor vatandaslar ve bu aracı devirmeyi basarabiliyorlar.

Ynt: Transporterda 1.9 hadisesi
« Yanıtla #13 : 03 Haziran 2010, 15:22:56 »
Valla göz var nizam var al pacino dostum;  97 model araçla 2004 model aracın fiyatı aynıysa vardır bir hikmet.
oncelıkle suanda kendıma bır t5 bakıyorum  fakat
hıkmet dedıgınız turk ınsanının  fanatıklıgınden baska bırsey deyıldır kendınıze eş secmıyorsunuz eskı arabanın kullanım malıyetı herkosulda fazladır eskı alacagına kullanım malıyet gozonunde bulundurulmalı starex tercıh etmelı 80.000km kullandım yokuslardada servıstede uzmedı benı masrafsız dayanıklı bır araba alıp cuzdanını uzmektense yokus cıkarken bırazdaha ıhtıyatlı davranıp arka makaslara mudahale etmek daha mantıkl
« Son Düzenleme: 03 Haziran 2010, 15:24:02 Gönderen: kurt »