Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: t4 program...  (Okunma sayısı 13997 defa)

Çevrimdışı YASİN-GHOST

  • I LOVE YOU GERMANY STYLE
t4 program...
« : 16 Temmuz 2010, 17:50:53 »
arkadaşlar geçen gün bir arkadaşımdan duydum.arabaya çip yerine beyine takılan bir aletle program atılıyormuş.benim arabam 102 hp.bu arabaya caravellanın 130 hp lik programını fln attır daha iyi olur dedi.benim kafam karıştı.yani programla olacak iş değil gibi bu.arabanın herşeyi caravellaya göre uyarlanmış olmazmı?devir olsun motor olsun.hem araba yakıt tüketimi artar.ne biliyim sizce???
HERKES HAKETTİĞİNİ YAŞAR . . .

Ynt: t4 program...
« Yanıtla #1 : 16 Temmuz 2010, 21:08:06 »
arkadaşım geçen gün bende bu konu ile ilgili başllık açmıştım chip tuning uygulaması diye. biraz araştırma yaptım. volkswagen aracının uzun yıllar dayanıklı kalması için mototun tam gücünü açığa çıkarttırmıyormuş. bunu bir yazılım yüklemesi ile açığa çıkarıp kullanabiliyor motor. ancak yüksek devirlerde uzun süreli kullanımlarda dikkat. çünkü bir düşünmek lağzım. firma bu işi bir yazılımla halledip daha fazla para alabilirdi. ama 105 lik araç 130 beygire yükselirken bunu yazılımla değil motor ve silindiri büyüterek yapıyor. ben yaptırmaktan vazgeçtim ama yinede bir kullanıcı olarak beklentilerini karşılamıyorsa aracın sen bilirsin... kolay gelsin. sonucu merak ediyorum.

Ynt: t4 program...
« Yanıtla #2 : 17 Temmuz 2010, 00:24:10 »
arkadaşlar geçen gün bir arkadaşımdan duydum.arabaya çip yerine beyine takılan bir aletle program atılıyormuş.benim arabam 102 hp.bu arabaya caravellanın 130 hp lik programını fln attır daha iyi olur dedi.benim kafam karıştı.yani programla olacak iş değil gibi bu.arabanın herşeyi caravellaya göre uyarlanmış olmazmı?devir olsun motor olsun.hem araba yakıt tüketimi artar.ne biliyim sizce???

yasin  kardeş
istersen kafandaki soru işaretlerine cevap verebilirim


Çevrimdışı Mk1GTI

    Otomobil
    VW Golf mk1 GL
    Şehir
    Çanakkale
Ynt: t4 program...
« Yanıtla #3 : 17 Temmuz 2010, 00:32:44 »
Chip tuning ile bazı değerler elde ediliyor ama bu şu değildirki fabrika motorun korunması için bunu düşük tutmuştur... İşin aslı fabrika kullanılan motorun tüm devir ve yük aralıklarında en istikrarlı ve uzun ömürlü olması için 102HP de tutulmuştur.. Gerçeği 130 hp dir değip kafanızı bulandırmayın.. Yukarıda yazdığım gibi en tutarlı ve uzun ömürlü standart yazılım sağlanmıştır ve her müdehale motorun çalışma düzenine ve ömrüne etki yapıcaktır..
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Ynt: t4 program...
« Yanıtla #4 : 17 Temmuz 2010, 01:33:18 »
Öncelikle; motor gücünün sınırlı tutulması sadece VW' e özel değil tüm araç üreticlerinin yaptığı bir iştir. Devirsiz kullanım, bakımları zamanında yaptırmama, Co2 standartlarında kalmaktan dolayı araç üreticileri bütün bunları göze alarak bir miktar gücü gizli tutarlar,yani motoru tam verim kullanmazlar, chip tuning ile de araçta varolan bu gizli güç açığa çıkartılır. Yakıt-avans-hava karışımı, turbo basıncı haritası değiştirilir, vs,vs..

İkinci olarak; T4 kasa transporter olsun,  Caravelle olsun Ecu ve yazılımları aynıdır. Tabi bazı Caravelleler 130 hp olabiliyor, Türkiye'de olmayıp Almanya da olan 150 hp'lik versiyonları da mevcut. 130 hp'de ki farklılıkları bilmiyorum ama o aracın yazılımı ile alakalı değil de enjektör ve turbo ile alakalı olacağını düşünüyorum.

150 hp'lik T4'ler de VTG varriable, değişken geometrili turbo var, enjektörler ve havalandırma farklı bu yüzden 150 hp gibi bir güce ulaşabiliyor.

Sizin yapacağınız tek işlem superchips ve All car racing gibi firmaların chip yazılımlarını yükletmek. Bu koşulla 124-126 hp gibi bir güce ulaşabilirsiniz. Daha yukarı çıkmak içinde dereceli egzantrik mili, egzoz sistemi gibi değişiklikler yapabilirsiniz. Yalnız bu araçlarda chip sonrası arkadan biraz fazla duman çıkıyor, dumanına katlanırsanız sorun yok.

Çevrimdışı YASİN-GHOST

  • I LOVE YOU GERMANY STYLE
Ynt: t4 program...
« Yanıtla #5 : 17 Temmuz 2010, 13:03:23 »

hmm anladım.zaten öyle 40 tlye filan atıyolar deyince düşündüm ya.öyle olsa herkez attırır.belkide bir zararı olur. seni dinliyorum cemal kardeşim.
« Son Düzenleme: 17 Temmuz 2010, 13:03:49 Gönderen: YASİN-GHOST »
HERKES HAKETTİĞİNİ YAŞAR . . .

Ynt: t4 program...
« Yanıtla #6 : 17 Temmuz 2010, 20:43:35 »
hmm anladım.zaten öyle 40 tlye filan atıyolar deyince düşündüm ya.öyle olsa herkez attırır.belkide bir zararı olur. seni dinliyorum cemal kardeşim.

40 TL'lik -500-600 TL'lik yazılımlar yazılım değil, ben size tavsiye etmem yarın öbürgün bir turbo değişirsiniz, keşke biraz daha katsaydım dersiniz.

Çevrimdışı YASİN-GHOST

  • I LOVE YOU GERMANY STYLE
Ynt: t4 program...
« Yanıtla #7 : 21 Temmuz 2010, 15:48:53 »
cumartesi günü sanayiye gitcem.ona göre sonuçları yazarım...
HERKES HAKETTİĞİNİ YAŞAR . . .

Çevrimdışı YASİN-GHOST

  • I LOVE YOU GERMANY STYLE
Ynt: t4 program...
« Yanıtla #8 : 24 Temmuz 2010, 12:01:22 »
arkadaşlar kararsızım.tamirciye gittim durumu anlattım böyle böyle program varmış dedim.tamirci güldü abi atılıyoda senin araba zaten uçak gibi gerek yok dedi.yarışamı katılcan o hız için dedi.hem 10 senelik araba hemde yaptırırsan motorda biyerleri parçalar arıza verir dedi.ama gerçekten hızlandırıyomuş...napsakki?
HERKES HAKETTİĞİNİ YAŞAR . . .

Ynt: t4 program...
« Yanıtla #9 : 24 Temmuz 2010, 17:26:58 »
Yasin sen tamirciye bakma, o işlerden anlamaz, anlamadığından da öyle söyler, orjinal yazılım kullandıktan sonra hiç bir sorun yaşamazsın, dumanına katlandıktan sonra hiç bir sorun olmaz.

Çevrimdışı YASİN-GHOST

  • I LOVE YOU GERMANY STYLE
Ynt: t4 program...
« Yanıtla #10 : 25 Temmuz 2010, 19:59:33 »
adem kardeşim haklısında o benim arabayı ilk aldığımdan beri tamircim.ve arabamda tık sesi olsa hemen anlar.herşeyi bilir. :( :( :(
HERKES HAKETTİĞİNİ YAŞAR . . .

Ynt: t4 program...
« Yanıtla #11 : 25 Temmuz 2010, 20:11:30 »
Olabilir Yasin, ben ustanız anlamıyor demiyorum, ama herkes dalında uzmandır, ustan da bilmediği için seni yanlış yönlendiriyor. Bir bakıma da doğru söylüyor, neden mi; Piyasa da o kadar işten anlamayan remapper'im diye geçinenler  var ki; eline 5 metrelik bir kablo alan chip tuning yapıyor, fiyatlara gelince ise 300-500 TL'ye chip tuning yapanlar var. Korsan yazılımlarla,yerli yazılımlarla bu işi yapıyorlar ve başka yerlerde boşuna 800-900 TL vermeyin onlar sizi kazıklıyor diyorlar, ama kendileri chip tuning yapıp, araç sahipleri sorun yaşadığında, senin turbon arızalıydı ondan oldu, chiple bir alakası yok diyorlar, yaptığı işinde arkasında durmuyorlar. Ama ben yaptığı işin arkasında duran, bu işi hakkıyla yapan insanları çok iyi tanıyorum. Kimin iyi kimin kötü olduğunu da çok iyi biliyorum.

Bu işi yapanlar da emin ol, forum sitelerinde özel mesaj yoluyla reklam yapmazlar veya konu ortasında yaparız ederiz demezler. Müşteriyi telefonla bilgilendirirler ve fazla polemiğe girmezler.Artı olarak alacağın güç hakkında abartılı rakamlar söylemezler. Şu da bir gerçek ki senin aracının chip sonrası çıkacağı maksimum güc 124-126 hp.

Özetle Yasin kardeşim, ustan chip tuning işini başarıyla yapabiliyorsa, varsa bu konularda deneyimleri, uygulamaları ustanın dediğine inanabilirsin. Ama bunlar yoksa söylenecek birşey yok.

Benim kendi ustam da çok iyi bir ustadır, ona chip tuning dediğimde bana aynen şöyle der; Motorla fazla oynamadan biraz gücü arttırılabilir aracın, ama işin elektronik tarafından pek anlamam diyor. Yani chip işi ile uğraşmadığı için yorum yapmıyor, tabi bu usta işi bilmiyor demek anlamına gelmez, kendisi de bu işlerle uğraşsa o da rahatlıkla yapabilir, sadece ilgi alanına girmiyor.

Senin aracında; eğer bakımları zamanında yaptırırsan;

Aracı sürekli devirsiz kullanmazsan;

Kaçak mazot kullanmazsan hiç bir sorun yaşamazsın. Kaldı ki; bu araçlarda chip tuning işlemi 99 yılından beri yapılıyor ve şu ana kadar kaliteli ithal yazılımlar dışında sorun yaşayanını hiç duymadım.

Eğer dumanına katlanırsan gönül rahatlığı ile chip tuning yaptırabilirsin. Bu araçlarda chip sonrası biraz duman atıyor, motorun karakteristik özelliğinden dolayı.
« Son Düzenleme: 25 Temmuz 2010, 20:15:20 Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ »

Ynt: t4 program...
« Yanıtla #12 : 21 Ocak 2011, 14:09:57 »
Öncelikle; motor gücünün sınırlı tutulması sadece VW' e özel değil tüm araç üreticlerinin yaptığı bir iştir. Devirsiz kullanım, bakımları zamanında yaptırmama, Co2 standartlarında kalmaktan dolayı araç üreticileri bütün bunları göze alarak bir miktar gücü gizli tutarlar,yani motoru tam verim kullanmazlar, chip tuning ile de araçta varolan bu gizli güç açığa çıkartılır. Yakıt-avans-hava karışımı, turbo basıncı haritası değiştirilir, vs,vs..

İkinci olarak; T4 kasa transporter olsun,  Caravelle olsun Ecu ve yazılımları aynıdır. Tabi bazı Caravelleler 130 hp olabiliyor, Türkiye'de olmayıp Almanya da olan 150 hp'lik versiyonları da mevcut. 130 hp'de ki farklılıkları bilmiyorum ama o aracın yazılımı ile alakalı değil de enjektör ve turbo ile alakalı olacağını düşünüyorum.

150 hp'lik T4'ler de VTG varriable, değişken geometrili turbo var, enjektörler ve havalandırma farklı bu yüzden 150 hp gibi bir güce ulaşabiliyor.

Sizin yapacağınız tek işlem superchips ve All car racing gibi firmaların chip yazılımlarını yükletmek. Bu koşulla 124-126 hp gibi bir güce ulaşabilirsiniz. Daha yukarı çıkmak içinde dereceli egzantrik mili, egzoz sistemi gibi değişiklikler yapabilirsiniz. Yalnız bu araçlarda chip sonrası arkadan biraz fazla duman çıkıyor, dumanına katlanırsanız sorun yok.
150hp T4 motorlarda 0.216 enjektör kullanılır bu sizin enjektörlerinize göre daha büyük meme demektir.Yazılım olmadan bile sadece enjektör upgrade ile +30hp civarları güç alabilirsiniz tabiki doğru Mg püskürtme miktar ayarı yapıldıktan sonra.

Ynt: t4 program...
« Yanıtla #13 : 25 Ocak 2011, 22:01:28 »
150hp T4 motorlarda 0.216 enjektör kullanılır bu sizin enjektörlerinize göre daha büyük meme demektir.Yazılım olmadan bile sadece enjektör upgrade ile +30hp civarları güç alabilirsiniz tabiki doğru Mg püskürtme miktar ayarı yapıldıktan sonra.

sadece enjektörler farklı değil, turbo'da farklı. Varriable, VTG Turbo var, ayrıca havalandırma farklı. Yani standart 2.5tdi motorlardan çok farklı.