Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: t3'ün motor patladı  (Okunma sayısı 23096 defa)

Çevrimdışı Baki_95

  • Allah Korusun
t3'ün motor patladı
« : 17 Ocak 2010, 09:57:59 »
slm arkadaşlar benim vw'geni herkes biliyo zaten ben arabayı bi arkadaşıma istanbula gitmesi için vermiştim gitmeden önce şanzuman yağı değişti ertesi gün yola çıktı.araba istanbula gitti sonra istanbuldan 100 km sonra gelince motordan (tak.....taktaktaktak...ve sonrada patlama sesi geldi sonra durduk baktık.pampanın alt tarafınfa el girecek kadar bi boşluk vardı oraya baktık yumruk kadar büyüklüğünde delik açılmış motorun yarısı zifiri yağ.sonra cekiciyle arabayı ankaraya getirdik.şimdi motor inecek ve yapılacak.

Sorular:
1)   2. piston kolu jelatin gibi pasparlak yani yağ görmemiş yada patlamanın etkisiyle temizlenmiş.
2)   Motorda yağ olmaya bilirmi?
3)   Yağ pompası çalışmıyor olabilirmi?

Buna göre biz bloğu tamamen değiştireceğimize göre kaç paraya mal olur.değişecek parcalar:blok, 4 piston, krank mili yağ pompası.bizim aklımıza gelenler bunlar sizce başka bişey olabilirmi??

Ynt: t3'ün motor patladı
« Yanıtla #1 : 17 Ocak 2010, 10:08:22 »
Öncelikle  çok geçmiş olsun...

Blok kırıldımı?
Kılıçoğlu Garage.

Çevrimdışı e12

  • Şehir
    İzmir
  • ....!made in germany!....
Ynt: t3'ün motor patladı
« Yanıtla #2 : 17 Ocak 2010, 13:29:42 »
gecmıs olsun kardesım daha kotusunden korusun...parca sıkıntın olursa haber ver 25 ıne kadar bana yollarım ne lazımsa dert etme ....

Çevrimdışı suskun

  • Şehir
    İstanbul
  • Hamit GÜLSOY
Ynt: t3'ün motor patladı
« Yanıtla #3 : 17 Ocak 2010, 19:28:03 »
1) Krank ile yatak arasında boşluk oldugu için ana kol yatağı krank etrafında dönmeye başlayabılır ve buda yatagın ezılmesıne ve olayın meydana geldıgı motor devrıne göre degısebılecek(kol cıkarma) gibi sonuçlara sebep olabılır.Büyük ihtimal motorunun bu kadar uzun süre dayanmasının nedenı tek bir yatakta boşluk oldugundadır.Normalde motor yatagı bosluk yaptıgında yag basıncı düşer.Yag lambası rölanti devirlerinde yanar.belki fark etmemiş olabilirsin

 
2) aracında yağ vardı fakat yağ pompası çalışmıyordu (mercedes 302 1983 model otobüste bana aynısı oldu konyaya gidiyodum ankaradan herşey normal fakat bir anda sol aynadan gördüm ne var ne yok yola saçıldı piston kol çıkarmış blok patladı anlıyacağın sebebide yağ pompasının arıza yapmasıydı...
Yağlama ile yağlanan motorlarda piston kolu kepinde yağ kepçesi bulunur.Piston alt ölü noktaya indiğinde yağ kepçesi, karterdeki yağa dalarak yağı blok içinde savurur. Savrulan yağ, ana ve kol yatakların,silindiri ve diğer parçaları yağlar.Bazı küçük iki zamanlı motorların yağlanması bu şekilde sağlanır./color]
Tam kesin demiycem ama %80 sebep bu yardımcı olabilmek adına yazdım
H.G WORKS

Ynt: t3'ün motor patladı
« Yanıtla #4 : 17 Ocak 2010, 19:42:00 »
Geçmiş olsun. motor bloğı değişilecek, üst kapağa rektefiyeci bakacak, ısıdan çok eğrilme yoksa taşlanılacak, eğrilme çoksa mecbur değişilecek, pistonlara gelince yataklara yerleştirilince anlaşılır zaten onlarda sorun yoksa değişmez. Olmazsa çıkma bir motor alır takarsınız. Yağ pompasında arıza olsa yağ lambası yanardı?

Çevrimdışı suskun

  • Şehir
    İstanbul
  • Hamit GÜLSOY
Ynt: t3'ün motor patladı
« Yanıtla #5 : 17 Ocak 2010, 19:48:57 »
belki yağ lambası yandı farketmedi belki müşür bozuktu belkide lamba arızalıydı?
H.G WORKS

Çevrimdışı Baki_95

  • Allah Korusun
Ynt: t3'ün motor patladı
« Yanıtla #6 : 18 Ocak 2010, 10:15:04 »
Öncelikle  çok geçmiş olsun...

Blok kırıldımı?


saol evet blok iki yumruk büyüklüğünde kırıldı piston kolu dışarıya çıktı

gecmıs olsun kardesım daha kotusunden korusun...parca sıkıntın olursa haber ver 25 ıne kadar bana yollarım ne lazımsa dert etme ....

saol abi en  büyük prça sıkıntısı blok Audi 80 dizel motor blok'u lazım

1) Krank ile yatak arasında boşluk oldugu için ana kol yatağı krank etrafında dönmeye başlayabılır ve buda yatagın ezılmesıne ve olayın meydana geldıgı motor devrıne göre degısebılecek(kol cıkarma) gibi sonuçlara sebep olabılır.Büyük ihtimal motorunun bu kadar uzun süre dayanmasının nedenı tek bir yatakta boşluk oldugundadır.Normalde motor yatagı bosluk yaptıgında yag basıncı düşer.Yag lambası rölanti devirlerinde yanar.belki fark etmemiş olabilirsin

 
2) aracında yağ vardı fakat yağ pompası çalışmıyordu (mercedes 302 1983 model otobüste bana aynısı oldu konyaya gidiyodum ankaradan herşey normal fakat bir anda sol aynadan gördüm ne var ne yok yola saçıldı piston kol çıkarmış blok patladı anlıyacağın sebebide yağ pompasının arıza yapmasıydı...
Yağlama ile yağlanan motorlarda piston kolu kepinde yağ kepçesi bulunur.Piston alt ölü noktaya indiğinde yağ kepçesi, karterdeki yağa dalarak yağı blok içinde savurur. Savrulan yağ, ana ve kol yatakların,silindiri ve diğer parçaları yağlar.Bazı küçük iki zamanlı motorların yağlanması bu şekilde sağlanır./color]
Tam kesin demiycem ama %80 sebep bu yardımcı olabilmek adına yazdım


yardımın için saol abi biz motoru komple dün akşam indirdik parça parça söktük blokta iki yumruk büyüklüğünde delik meydana gelmiş.bizim izlediğimz tahminlere göre piston kolunun  krank miline bağlı olduğu alt kep çıktı sorna krank mili onu tekrar yukarıya çıkardı sonra subaplar onu tekrar aşağı gönderdince piston kolu bloğu yardı kol dışardı piston kafası içerde kaldı.+ motor yağına baktığımızda afedersin inek bokundan farkı yoktu.birde bloktan yukarı yağ filtresine giden bi dişli takımı var buda bloğu ayrı yerden yardmış durumda.


Geçmiş olsun. motor bloğı değişilecek, üst kapağa rektefiyeci bakacak, ısıdan çok eğrilme yoksa taşlanılacak, eğrilme çoksa mecbur değişilecek, pistonlara gelince yataklara yerleştirilince anlaşılır zaten onlarda sorun yoksa değişmez. Olmazsa çıkma bir motor alır takarsınız. Yağ pompasında arıza olsa yağ lambası yanardı?


saol motor bloğu değişecek üst kapakta hiç birşey yok ztn 1 sene önce kapağı yeniden komple değiştirmiştim.eğrilme olması imkansız çünkü motor patladığında piston kollarının krank miline kaynaması lazım.2. piston meftaaa diğer 3 piston sağlam gibi geliyor pistonları sökmedim daha.yeni bi motora gelince hurdacılar sitesinde bi parçacıya sordum eski motoru ver 1 milyar ver düz motor veriyim dedi şimdi ben silindir kapağını vermem.haliyle bu arabanın turbosu arabadan değerli bi turbo.yağ lambasınıda anlayamadım arkadaş araba sağlamken yanıyo motor arızalıyken yanmıyo.


belki yağ lambası yandı farketmedi belki müşür bozuktu belkide lamba arızalıydı?


o yağ lambasını kornaya bağlıyacam ne zaman yanarsa korna çalacak

Çevrimdışı suskun

  • Şehir
    İstanbul
  • Hamit GÜLSOY
Ynt: t3'ün motor patladı
« Yanıtla #7 : 18 Ocak 2010, 21:46:27 »
Silindir contası yırtılınca  veya silindir çatlayınca  yağa su karışır yağın rengi değişir kirli beyaz sarımtrak pas gibi
ayrıca büyük geçmiş olsun birazda olsa yardımcı olabi,ldiysek ne mutlu inşallah birdaha karşılaşmazsın böyle üzücü bir olayla
H.G WORKS

Ynt: t3'ün motor patladı
« Yanıtla #8 : 18 Ocak 2010, 22:46:41 »
Abi sakın kendi turbolu motorunu verip düz motor alma. Trabzon da kazalı bir Audi 80 1.6 TD vardı 1,500 tl y e komple sahibinden.com da. Gerçi şimdiye kadar satılmıştır ama bir araştır.Ya da ebay dan sağdan soldan bir bak derim. Üst kapak sağlamsa sorun yok yarım motor olarak da alırsın yani sadece motor bloğunu.Normalde motor patlaması çok yüksek turbo basıncından olur ya da yükü fazlayken aracı bir anda kompresöre bırakmaktan. Ayrıca araç yağsız kalsa yatak sarar kalır yolda kolayına motor patlamaz yani.

Çevrimdışı Baki_95

  • Allah Korusun
Ynt: t3'ün motor patladı
« Yanıtla #9 : 19 Ocak 2010, 17:27:17 »
Silindir contası yırtılınca  veya silindir çatlayınca  yağa su karışır yağın rengi değişir kirli beyaz sarımtrak pas gibi
ayrıca büyük geçmiş olsun birazda olsa yardımcı olabi,ldiysek ne mutlu inşallah birdaha karşılaşmazsın böyle üzücü bir olayla


yırtılma yok çatlama yok yağın rengi aynı sihay ama fuel oil den bile daha yoğun bi halde yardımcı oldunuz bunun için teşşekkür ederim hepinize. ;)inşallah bir daha gelmez böle bi durum başımıza


Abi sakın kendi turbolu motorunu verip düz motor alma. Trabzon da kazalı bir Audi 80 1.6 TD vardı 1,500 tl y e komple sahibinden.com da. Gerçi şimdiye kadar satılmıştır ama bir araştır.Ya da ebay dan sağdan soldan bir bak derim. Üst kapak sağlamsa sorun yok yarım motor olarak da alırsın yani sadece motor bloğunu.Normalde motor patlaması çok yüksek turbo basıncından olur ya da yükü fazlayken aracı bir anda kompresöre bırakmaktan. Ayrıca araç yağsız kalsa yatak sarar kalır yolda kolayına motor patlamaz yani.


turbolu motorumu 2 milyar verselerde vermem turbo özel yapım silindir kapağıda almanyadan gelme çizik catlak vs hiç bişey yok. üst kapak sapsağlam.dediğin arabayı araştırım ama yok bulamadım arabada yük yok 8-10 kişi anca var.araç yağsız kalsa yatak sarar sana %100 katılıyorum.ama 2. piston krank milinden ve piston kafasından fırlamış bloğu yarmış yarısı dışarıya çıkmış durumdaydı...

Ynt: t3'ün motor patladı
« Yanıtla #10 : 19 Ocak 2010, 17:49:43 »
Baki bey turbo özel yapım diyince beni düşündürdü şimdi, daha büyük bir turbo mu takıldı eğer öyleyse motor patlaması kaçınılmazdır. T3 1.6 düz dizeli turbo ya çeviren bir usta var Trabzon da araç 1 sene içinde rektefiyelik oldu sizde de böyle bir durum olmasın. Genelde motor bu uygulamalarla patlıyorda yüksek basınçtan dolayı.

Çevrimdışı Baki_95

  • Allah Korusun
Ynt: t3'ün motor patladı
« Yanıtla #11 : 19 Ocak 2010, 21:53:28 »
turbo orjnal vw t3/t4 uyumlu büyük ağızlı bi turbo şimdi motor patlaması kaçınılmaz diyosun ama biz bunun tıs tıs ettiği yeri yani basıncı boşalttığı yeri büyüttük yani ayağını gazdan çekince tıs etmiyo  ttttttııssssssssss ediyo.motorun patlama nedenleride şunlar:yağın fuel oil haline gelmesi.yağ pompasının çalışmaması.2. piston kolunun alt kepi fırlatması.




turbo resmi



Ynt: t3'ün motor patladı
« Yanıtla #12 : 13 Haziran 2010, 21:08:21 »
Acaba Aracınıza taktığınız yeni motor nedir ? bizimde değiştirmemiz gerekiyor :/ yardımcı olurmusunuz

Ynt: t3'ün motor patladı
« Yanıtla #13 : 13 Haziran 2010, 23:11:08 »
Baki bey bildiğim kadarıyla motoru değişmedi sadece revizyon yaptırdı. Eğer değişmeyi düşünüyorsanız imkanınız varsa 1.9 TDI motoru alın derim. Tabi buna bağlı şanzımanın da değişmesi gerekebilir.