Gönderen Konu: 2,4 Transporter Zor çalışma sorunu...  (Okunma sayısı 14864 defa)

Çevrimdışı burakd

  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
2,4 Transporter Zor çalışma sorunu...
« : 29 Nisan 2011, 12:19:14 »
Herkese selam,

Aracım son 3 4 haftadır sabahları zor çalışıyor. Çalıştıktan sonra ilk 1 dakika kadar araçta garip bir sarsıntı oluyor motordan garip sesler geliyor. ilk 2 dakika sonrası düzeliyor.  Ustaya gösterdim. "Motorun kompresyonu düşük, ölçtürdük,  motor yaptırmak lazım" dedi.

Aslında motorda üfleme olduğunun ve durumun mükemmel olmadığını biliyorum. Fakat egsozda motor yaptırmayı gerektirecek mavi duman vs görmüyorum. Hatta gaza bastığımda bile mavi duman görmedim hiç. 2-3 bin km de bir 300 - 400 gr yağ ilavesi yapıyorum gidiyor. Yani 10.000 de 1,5 - 2 lt kadar yağ gidiyor.

Araç 2001 model motor 215.000 de. Ben başka bir ustaya götürüp şu ısıtma bujilerini bir değiştirteyim diyorum. Bundan olabileceğini düşünüyorum.

Ne dersiniz ? Yoksa usta haklı olabilir mi ?
 

Logged

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: 2,4 Transporter Zor çalışma sorunu...
« Yanıtla #1 : 29 Nisan 2011, 13:48:25 »
Merhaba.Öncelikle geçmiş olsun.Kompresyonu ustanız nasıl ölçmüş? Bir kere 2.4 D motorların hepsi üfleme yapar ve bu çok normal bir durumdur.Aracınız sabahları geç çalışıyorsa kızdırma bujilerinin biri arızalı olabilir, zaten ikisi bozuldumu araç genelde hiç çalışmaz.Kızdırmaları baktırın.Motordan gelen garip seslere gelince!Aşağıda belirttiğim nedenler olabilir.

1.Krank kasnağının göbeğinde ki kauçuk yırtılmaya başlamıştır ondan ses yapabilir.Genelde motor ısındıktan sonra da biraz ses yapar ama sizde sadece soğukken yapabilir.

2.V kayışı,gerdirmelerde bir sorun olabilir. (Gelen ses araç teklemesi gibi mi? Tak,tuk  tak tuk şeklinde ve gaz verince ses kesiyor mu?)

3.Triger bakımını en son ne zaman yaptırdınız? Sente düşüklüğüde olabilir.

Aracın 10.000 km'de 2 litre yağ eksiltmeside çok normaldir. Eğer 10-40 yağ kullanırsanız yağınız daha uzun ömürlü olur.

Motorun rektefiye işine gelince; 10.000 km'de 2 litrenin üstünde genelde 4-5 litre arası olur böyle bir yağ tüketimi varsa ya da  her hafta yağ ilave ediyorsanız rektefiye söz konusu olur. Yağ eksiltmesi de her zaman silindirlerin piston segmanın aşınmasından kaynaklanmaz, bir yerden yağ kaçağı olabilir, subap lastikleri vs.. gibi nedenlerden olabilir.

Usta'nın söylediğine pek inanmayın.Kaldı ki bana bunu söyleyen bir usta vardı aracın bu kış çalışmayacağını iddia ediyordu aradan  5 kış geldi hala daha saat gibi. Hatta iki servis ustası aracı kullandı gidşinin harika olduğunu söyledi.

Bir arkadaş da 2,4 D aracının motoru indirdi servis komple rektefiye dedi. O motoru rektefiyeciye kendi götürdü, sadece piston kafaları,yatakları ve segmanları değişerek ayrıca krankı taşlatarak 1.000-1.500 TL'lik ekstra masraftan kurtulmuş oldu. Yani gömlek filan atılmadı. Rektefiyecide gerek yok dedi. Gerçi onun aracı çok yağ eksiltiyordu.  10.000 km'de 5 litre.


Çevrimdışı burakd

  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Ynt: 2,4 Transporter Zor çalışma sorunu...
« Yanıtla #2 : 29 Nisan 2011, 14:10:33 »
Adem Bey uzun uzadıya cevap vermişsiniz çok teşekkürler. Açıkcası bana da çok inandırıcı gelmedi. Zaten bu adamlardan rahatsızlık duyduğum konular da var.

5000 km önce triger kayışını değiştirttim. Arabayı teslim almaya gittiğimde araba zor çalıştı, sarsıntılı bir biçimde tuhaf öksüre öksüre çalıştı. Sonra bu motor soğuk falan dedi gaz verdi. Egsozdan mavi duman falan çıkınca ben bağrıp kapattırdım. "Böyle istemem düzeltin bunu" dedim. Akşam arabayı almaya tekrar geldiğimde her şey düzgündü. ARaba düzgün çalışıyordu duman sarsıntı yoktu.

Ne olduğunu sorunca bana açıklama olarak şöyle söylediler:
Daha önce triger kayışı atlamalı takılmış. Sonra pompadan avanstan bu giderilmiş. Beyefendiler takarken her nasılsa bunu farketmemişler. Pompacıya götürüp avansı düzelttirdiklerini söylediler ve şu an normal olduğunu söylediler.

Bana hiç inandırıcı gelmemişti. Dahası o geçen sefer ki  çalıştırma esnasında sekmanın kırıldığını veya motora bir zarar geldiğini bile düşünüyorum şu anda.

Bu bahsettiğim sesler de sanki eski araçların motor karter muhafazası gevşektir de tangırdar ya. Onun gibi bir takım sesler geliyor. Isınınca kesiyor.

Şimdiden çok teşekkür ederim. Verdiğiniz bilgiler çok akılcı geliyor.

Burak

Çevrimdışı burakd

  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Ynt: 2,4 Transporter Zor çalışma sorunu...
« Yanıtla #3 : 29 Nisan 2011, 14:15:21 »
Şimdi tekrar aradım adamları. pompacıda makineye bağlayıp kompresyonunu ölçtürdüklerini söylüyorlar.

10/40 magnatec koyuyorum. Hatta arabayı sevdiğim için aldığımdan beri bir heves bu yağı koyuyorum. Ustalar "gerek yok falan" diyorlar ben yine de  bu yağı koyuyorum.

Biri bana istanbul'da bu arabaya baktırabileceğim düzgün; işini seven, gerçekten arabayla ilgilenen birini önerirse çok sevineceğim.
« Son Düzenleme: 29 Nisan 2011, 17:26:28 Gönderen: burakd »

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: 2,4 Transporter Zor çalışma sorunu...
« Yanıtla #4 : 29 Nisan 2011, 19:02:26 »
Pompacının kompresör testi yaptığını hiç duymadım. Daha doğrusu nasıl yapıyor hiç bir bilgim yok. Benzinli araçlarda yapılıyor ama dizellerde nasıl yapılır bir bilgim yok.Açıkcası böyle birşey duymadım.

Triger işine gelince ben de 2-3 ay önce trigeri değiştim. Ben de aynı araçtan kullanıyorum.Aynı durum benimde başıma geldi.Trigeri taktıktan sonra araç zor ve sarsıntılı çalıştı hemen aracı stop ettik orda zaten.Usta biraz uğraşınca senteyi ayarladı. Bu araçların sente çok hassas.Tabi aracı o şekilde teslim etmek te doğru değil. 3-4 ayardan sonra senteyi tam oturttular.
Sizin aracın segman kıracağına pek olanak vermiyorum.Segmanla alakalı bir durumda değil zaten sente. Gelen ses subaplardan gelmiştir heralde.

10-40 yağ için çok afedersiniz bu boş kafalı ustalar hep gerek yok derler. Sorsaydınız neden gerek yok diye? 15-40 dan daha uzun ömürlü olup performans açısından daha iyi motor ömrü açısından daha iyi olduğu için mi söylüyorlar bunu?

Aracınız segman kırsa çekişiniz çok düşer yağ yakarsınız.O gelen tak tuk sesi içinde aklıma gelenler dediğim gibi krank kasnağı, ufak bir ihtimal motor takozları vs.. Ben size işinde çok iyi bir usta önereceğim İstanbul içinde. Probleminizi şıp diye çözeceğine eminim. Bir gün içinde size yazacağım tam adres alıp.

Çevrimdışı burakd

  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Ynt: 2,4 Transporter Zor çalışma sorunu...
« Yanıtla #5 : 01 Mayıs 2011, 11:54:55 »
Nasılsa cuma akşam almaya gittiğimde düzeltmişti sorun. Tam söylemiyorlar ne yaptıklarını, bunlarda bir pislik var. Sanırım pompa avansından ufak ufak senteyi kaçırıyorlar." Yazın gider, kışa motor yaptırman lazım" deyip duruyorlar. 3000 tl masraf :(

Çok güzel araba bunlar. 10 yaşında araç ama yolda gidişi, oturuşu virajı muhteşem. Ama işte eski ustalar gibi doğru dürüst anlayan, ilgilenen adam yok piyasada.

İlgilendiğiniz için teşekkürler. Adresini telefonunu verirseniz bir de ona götürüp göstermek istiyorum arabayı.

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: 2,4 Transporter Zor çalışma sorunu...
« Yanıtla #6 : 01 Mayıs 2011, 12:25:35 »
Burak bey adres ve telefon numarasını size özel mesaj olarak yolladım.Mesaj kutunuzu incelerseniz görürsünüz.

Çevrimdışı GEZZGİN

  • İleti: 6
  • BİTMEYEN HEYECAN VW.
    • Profili Görüntüle
Ynt: 2,4 Transporter Zor çalışma sorunu...
« Yanıtla #7 : 19 Mayıs 2011, 21:20:29 »
ADEM BEY O ADRESİ BANADA YOLARMISINIZ.BENDEDE SENTE SORUNU VAR TEŞEKKURLER

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: 2,4 Transporter Zor çalışma sorunu...
« Yanıtla #8 : 20 Mayıs 2011, 15:46:20 »
Zafer bey özel mesaj olarak size gönderdim.