Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Anket

siz hangini kullanıyorsunuz ?

euro dizel
normal dizel
karışık

Gönderen Konu: normal mi euro dizel mi?  (Okunma sayısı 20116 defa)

Ynt: normal mi euro dizel mi?
« Yanıtla #14 : 11 Ocak 2008, 19:42:21 »
Dizeldeki kükürt bileşikleri yanma sonucu birbirleri ile birleşerek kükürt dioksit ve kükürt trioksit bileşiklerini oluşturur. Bunun yanında yanma sonucu  1 mol kükürt dioksit ve yarım mol su açığa çıktığı düşünülürse, işte bu kükürt bileşikleri su molekülleri ile birleşince ortaya çok tanıdık bir kimyasal ortaya çıkar. SÜLFİRİK ASİT bu da takdir edersiniz ki motora daha fazla zarar demek yani ne kadar kükürt o kadar motor aşınması ve yıpranma.

Bence arkadaşın fark yok demesinin sebebi ticari kaygılar ve reklamların maliyet ve yönlendirme aşamasında kalmış olması , ülkemiz de bu gibi şüphelerin olması garip değil.
Arkadaşımız soruyu değil yorumunu iletiyor. Fark olmadığını da düşünmesi garip değil ; ama fark var arkadaşım.
Sahip olduklarını kendilerinin en önemli yanı sayanlar genellikle sahip olduklarından daha değerli olamazlar.

Ynt: normal mi euro dizel mi?
« Yanıtla #15 : 11 Ocak 2008, 19:45:13 »
Bir de iki yakıt arsındaki fark bir iki yıl içinde motor sesinden fazlaca belli oluyor. :(
Sahip olduklarını kendilerinin en önemli yanı sayanlar genellikle sahip olduklarından daha değerli olamazlar.

Ynt: normal mi euro dizel mi?
« Yanıtla #16 : 11 Ocak 2008, 19:59:41 »
ALINTIDIR
1- EuroDizel yakıtında farklı firmaların farklı oranlarda kullandıkları alkol ( etanol ) vardır. Bu sayede daha ince bir yakıt ve daha sessiz bir yanma sağlanıyor. Çok açık ifadesiyle dizel motor, içine konulan karbon içeren hemen hemen herşeyi yakacak bir mühendislik tasarımıdır. Yani zeytinyağıdan tutun motor yağına kadar her türlü yüksek basınç altında yanabilir nitelikli karbonlu sıvıları içine eklenecek katkı maddeleri sayesinde yakacabilecek bir tasarımdır.

2- Kükürt oranı 7000ppm yerine sadece 350ppm. Bu arındırma işlemi nedeniyle ürünün üretim maliyeti artıyor. Kükürt yani sülfat yanma esnasında havadaki oksijen ve yakıttaki hidrojenle birleşek H2SO4 (kükürt asidi) oluşturuyor. Bu asit yeni nesil dizel motorlar için aşındırıcı özelliği nedeniyle tavsiye edilmiyor. Ayrıca çevre açısından da sülfür atığı ve partikül miktarı azaldığı için yakın ( 3-4 yıl ) zamanda tüm dizel araçlar bu yakıtı kullanmaya başlayacak.

3- Firmaların yakıta ekledikleri koruyucu maddeler sayesinde silindir cidarında ve enjektörlerde tortu oluşumu engelleniyor.

Bu nedenlerle Euro-3 standardı motorlarda Eurodizel kullanılması tavsiye ediliyor.

Euro-3 bir motorda normal dizel kullanırsanız çekişteki hafif düşüşün dışında kısa vadede bir sorun çıkmaz. Yalnız yukarıda açıkladığım nedenlerden dolayı motorunuzda uzun vadede sorunlar çıkması da olası.

Eurodizel kullanımı yakıt sarfiyatında çok az artışa neden olur. Bunun sebebi birim hacim başına düşen C (karbon) sayısının azalmasıdır. Yani ne kadar karbon o kadar güç üretimi.

Teorik olarak motorun silindir hacminden bağımsız olarak, aracın ağırlığı, yerle ve havayla sürtünmesinden dolayı hareket etmesi için gerekli bir güç vardır. Ancak motor teknolojisi/verimi ve aktarma aksamının kayıp toleransı nedeniyle araçtan araca da yakıt tüketimi değişmektedir.

Ancak dizel araçlarda (aslında benzinlilerde de böyledir) gaz pedalının kullanımına daha fazla özen göstermek gerekecektir. Özellikle de akselerasyon (hızlanma) esnasında pedala çok hafif yüklenmek yani aracın yavaş yavaş hızlanmasına özen göstermek gerekecektir. Aksi halde halk arasında “çiğ atma” denen yakıtın tam olarak yakılmadan egzoz edilmesi durumu oluşacaktır.
Tekrar anımsatmak gereken bir nokta da dizel motorun maksimum verimde çalıştığı devrin motorun maksimum tork verdiği nokta olmasıdır. Bunu aracınızın fabrika verilerinden öğrenebilirsiniz. Burada da dikkat edilecek bir hava sürtünme eşik noktası vardır. Yani 5. viteste bu değeri aşmanız durumunda 100km’de tüketeceğiniz ortalama yakıt aynı devirde 4. viteste tüketeceğinizden çok olabilir. En düşük yakıt tüketim değerini ancak yol bilgisayarı olan (ve tabii ki adam gibi çalışan ) bir araçta görebilirsiniz.

Umarım şüphelerin için işe yarar bilgiler içeriyordur. ;)
Sahip olduklarını kendilerinin en önemli yanı sayanlar genellikle sahip olduklarından daha değerli olamazlar.

Ynt: normal mi euro dizel mi?
« Yanıtla #17 : 11 Ocak 2008, 23:39:34 »
Burzum yorumun için sağol . Arkadaşlar ben normal dizeli savunuyo gibi olmak istemiyorum ama öyle bi durum ortaya çıktı gibi. Aralarında tabiki de fark var buna bişey demiyorum, konuya baştan değişik yorum gelince hal bu oldu tabiki de euro dizel daha iyidir. Düşük kükürtlü (50 ppm) euro dizel kükürt oranı az olduğu için motoru ve doğayı korur aşınmayı en aza indirir,bunlarda hemfikirim. Ben sadece kullanılabilirliğini yoruma açmıştım. Anket değerlerine bakmanız tavsiyemdir.Demek ki kullanan varmış ;)  Ayrıca Burzum arkadaşım konuyu baya iyi biliyor gibisin tebrik !
« Son Düzenleme: 11 Ocak 2008, 23:42:04 Gönderen: strong »

Ynt: normal mi euro dizel mi?
« Yanıtla #18 : 12 Ocak 2008, 00:22:36 »
Faydalı olabildiysem ne mutlu bana.
Forum bu yanlış anlaşılmalar da olur zaten.
Senin aracın için kullanılsa iyi olur. Özellikle Total diyor kullananlar bilgine sunarım kardeşim   :tamamdir
Sahip olduklarını kendilerinin en önemli yanı sayanlar genellikle sahip olduklarından daha değerli olamazlar.

Ynt: normal mi euro dizel mi?
« Yanıtla #19 : 12 Ocak 2008, 23:51:01 »
yakıt deposu kapağında Shell V-Power Diesel yazısı var ama ben çok nadiren alıyorum genelde opet ve bp tercihimdir eskiden beri.ya normal alıyorum yada karıştırarak sadece euro dizel koymam depoya.

Ynt: normal mi euro dizel mi?
« Yanıtla #20 : 13 Ocak 2008, 00:05:57 »
Doğrudur. Ben euro dizelde en çok tercih edilen total anlamında söylemiştim. Sanırım Peugeot ile de bir garanti durumları vardı. Dizelden kaynaklı bir sorun olursa Total garanti servis sağlıyomuş.
Söyleyenlerin yalancısıyım... ;)
Sahip olduklarını kendilerinin en önemli yanı sayanlar genellikle sahip olduklarından daha değerli olamazlar.