Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: Güç Farkı  (Okunma sayısı 4961 defa)

Güç Farkı
« : 25 Kasım 2009, 13:54:49 »
Fıat'ın common rail 3.0 multijet motoru 160 hp güç üretirken vw yeni common rail'lı 2.0 motoru 180 hp üretebiliyor.torkları aynı olmasına rağmen Fiat'ın yüksek motoruna karşılık daha az güç üretmesini anlayamıyorum.Lütfen bunu bana açıklayın???

Ynt: Güç Farkı
« Yanıtla #1 : 25 Kasım 2009, 14:41:02 »
Vw farkı işte daha ne olsn  :)

Çevrimdışı mecamir

  • Doğuştan VW'ci...
Ynt: Güç Farkı
« Yanıtla #2 : 25 Kasım 2009, 20:04:29 »
1- motorda kullanılan teknoloji (ikisi de common rail olmasında rağmen VW teknoloji olarak çok daha üstün)
2- beyin yazılımı farkı ;)

Ynt: Güç Farkı
« Yanıtla #3 : 11 Aralık 2009, 23:17:15 »
Fiat peugeot ve cıtroen motor teknolojisi bakımından nal topluyor.yeni fiat 2.0 135 hp iken vw 2.0 180 hp ulaşabiliyor. Bu da gösteriyor ki vw pahalı ama hakkını veriyor.

Ynt: Güç Farkı
« Yanıtla #4 : 12 Aralık 2009, 00:35:37 »
VW NİN 2.0 180 HP MOTORU ÇİFT TURBO BESLEMELİ OLDUĞU İÇİN FARK ORTADA !!!
BEN DAHA İYİSİNİ YAZANA KADAR EN İYİSİ BU !!!

Ynt: Güç Farkı
« Yanıtla #5 : 12 Aralık 2009, 10:14:58 »
peki fiat ın bravo da kullandığı multijet motor 1.6 120 bg ve de 300 torku var yanlış bilmiyorsam..golf 6 1.6 dizelin ne üstülüğü olabilir ki? şöyle diye düşünmüştüm çoğu devir aralığında vw in daha fazla güç üretebilmesi olabilir mi?sonuçta değerler maksimum değerler bu güçler her devirde üretilmiyor..

sonuç olarak 1.6 multijet bravoyla kapışsam nal toplar mıyım :)

Çevrimdışı mecamir

  • Doğuştan VW'ci...
Ynt: Güç Farkı
« Yanıtla #6 : 12 Aralık 2009, 11:37:01 »
   Golf 6 1.6 dizelin üstünlüğü Bravo 1.6 multijete göre kalite ve yakıt tasarrufu. Şimdi iki modeli de karşılaştırdım, Bravo performans olarak biraz daha önce Golf 6 1.6 Tdi'a göre. Açıkçası mühendisler Golf 6 Tdi'ı pek de performans için tasarlamamışlar, eski kasada 1.9 Tdi kullanılıyordu ve onun performans değerleri bile Bravo 1.6 multijet'e göre düşük kalıyor.

   Alt ve orta sınıfta genellikle yakıt ekonomisi amaçlı dizeller tercih edildiği için VW'nin bu konuda araçların üst limitlerine çok da yaklaşmadığını düşünüyorum. Bu bir marka fanatikliği değildir, yanlış anlamayın. Ama Dünyanın binek otomobilde kullanılan en güçlü dizel motorunu da VW üretmiştir -> Hani şu reklamlarda uçak çeken Touareg V10 Tdi (1000 nm'nin üzerinde tork üretiyordu, müşterilerden gelen şikayet doğrultusunda yaklaşık %25 kadar düşürüldü tork değerleri) yani demek ki VW istediği zaman dizelleri de coşturabiliyor :) Fiat'ın yaptığı burada mastribasyondan başka birşey değildir bence ;)


Bir de kafama bişey takıldı, Fiat'ın sitesinde Bravo'nun teknik özelliklerinde 'Süperşarjlı Multijet Motor' diyor. Acaba bir yanlışlık mı var yoksa bu arabalar turbo değil de süperşarjla mı besleniyor?

Ynt: Güç Farkı
« Yanıtla #7 : 12 Aralık 2009, 12:25:24 »
1.sorum müşteriler neden şikayet etmiş ki v10 tdi ın torkundan kalkışta ön mü kaldırıyormuş ;D
2.sorum bravoyla kapışabilir miyim?ola ki teklif gelirse :)
3.sorum da şu biturbolu 2.0 tdi passat a konur mu harika olmuş motor yav 180 bg 400nm tork :sevgi:

Çevrimdışı mecamir

  • Doğuştan VW'ci...
Ynt: Güç Farkı
« Yanıtla #8 : 12 Aralık 2009, 13:05:12 »
1.sorum müşteriler neden şikayet etmiş ki v10 tdi ın torkundan kalkışta ön mü kaldırıyormuş ;D
2.sorum bravoyla kapışabilir miyim?ola ki teklif gelirse :)
3.sorum da şu biturbolu 2.0 tdi passat a konur mu harika olmuş motor yav 180 bg 400nm tork :sevgi:

1. Touareg bir yarış arabası değil SUV olduğu için genelde aile olarak kullanıldığından otomobilin aşırı gücü nedeniyle gaz pedalının sert tepkiler göstermesi nedeni. Bilmiyorum hiç 400 nm ve üzeri bir araç kullandınız mı ya da bindiniz mi ama 400 nm üzeri çocuklardan başlamak üzere boyun sakatlıklarına yol açabilir.

bu arada V10 demişim, v12 olacak düzeltiyorum :)

Touareg bulamadım youtube'da ama Q7 v12 tdi var, aynı motor nasıl olsa ;)

http://www.youtube.com/watch?v=<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/C2wkyZhxT2M&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/C2wkyZhxT2M&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>[/youtube]


2. Bravo'yla yarışabilirsiniz tabi ama eğer amacınız yarışmak değil de geçmek ise Bravo sizi üzer ;) Pilotajı çok kötü biri kullanıyorsa ve sizin pilotajınız iyiyse o zaman durum değişebilir belki.


« Son Düzenleme: 12 Aralık 2009, 13:07:15 Gönderen: mecamir »

Ynt: Güç Farkı
« Yanıtla #9 : 12 Aralık 2009, 14:14:48 »
inş birgün karşıma çıkmaz o zaman :)