Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: Transporter T4 2,4 D Turbo Uygulaması 140 hp!  (Okunma sayısı 21134 defa)

Transporter T4 2,4 D Turbo Uygulaması 140 hp!
« : 10 Haziran 2010, 13:34:47 »
Arkadaşlar bu sitelere bakarsanız nasıl yapıldığını görürsünüz, araç sahibi ile kısa bir görüşmem oldu. Yapılan uygulamayı özetle söylim:

96 T4 2.5 tdi'nin turbo emme manifoldu eklendi
Volvo s 70'in egzos manifoldu ve 96 tdi 2.5 transporterin turbochargeri ile  desteklendi.
Silikon hortumlar vs, pompaya yapılan ufak tadilatlarla aracın 140 hp güce ulaştığını söyledi.
Youtube de videosunu izledim gerçekten harika bir gidişi var. Yalnız mekanik aksamda değişiklik yaptımı bilmiyorum, 0,8 bar'ı araca basmak motor ömrünü kısaltabiliyor, araç sahibinden mesaj aldım mı sizlerle paylaşacağım

Volkswagen Westfalia California Coach Transporter T4 - Bully - Eurovan - Transporter quarter generation camping car - Camper

MK1 GTI 2.1L 16V DTH MS1 V3 & T4 2.4D Turbo Project - Club GTI







« Son Düzenleme: 10 Haziran 2010, 13:37:50 Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ »

Ynt: Transporter T4 2,4 D Turbo Uygulaması 140 hp!
« Yanıtla #1 : 10 Haziran 2010, 21:16:10 »
140hp guzel deyer bunu bı tanıdıgım  soylemıstı onunda 2.4u vardı eksıgı ıntercooler turbo eklıycem tdı yapacam der gezerdı bende sat tdı al derdım sureklı boyle sonuc alacagını bılseydım desteklerdım

Ynt: Transporter T4 2,4 D Turbo Uygulaması 140 hp!
« Yanıtla #2 : 10 Haziran 2010, 23:21:33 »
Aslında en makulu satıp TDI almak. Bu uygulamayı ancak çıkma parçalarla ucuza mal edebilirler. 140 hp'lik uygulamada yapan kişi turbo basıncını arttırmış bu uygulama 105 hp'lik uygulamaya ait intercoolerla. Bu uygulama 400 euro maliyetli. Tabi 0,4 barın üstüne çıkmamak lazım. Atmosferik araçlarda her zaman risktir.

Ynt: Transporter T4 2,4 D Turbo Uygulaması 140 hp!
« Yanıtla #3 : 11 Haziran 2010, 00:04:17 »
malıyet konusunda soyle dusunun alım satım masrafları yabancıdan ıkıncı el bı araba alacan onun bakımı temızlıgı vs 400 ero karsılıgı tutar bnce malıyet konusunda pek farketmez ama dedıgınız gıbı motorları onu kaldıracak sekılde yapılmamıssa tehlıke buyuk

Ynt: Transporter T4 2,4 D Turbo Uygulaması 140 hp!
« Yanıtla #4 : 11 Haziran 2010, 19:02:58 »
İki manifolt bir turbo,intercooler, eğer alınabilirse geri dönüşümlü mazot pompası, olmazsa mazot pompasına bir kaç modifiye ile  çıkma parçalarla pek masraf olmaz. Normalde 2,4 Litreye 180 hp'ye kadar yüklersin fakat sıkıştırma oranını düşürmek kaydıyla. Bu da pistonları değişerek, daha kalın conta kullanarak sıkıştırma düşürülüyor ama böyle ciddi modifikasyonlarda en iyisi pistonları ,kolları değişerek sıkıştırmayı hem düşürmek hem de daha dayanıklı piston kullanmak bu şekilde istediğin gibi yükleyebilirsin, harici de bir westagate taktın mı bas basabildiğin kadar basıncı :)

Atmosferik motorlarda özellikle 2.4 D 'de sıkıştırma oranı yüksek. 22:5:1 oranında. TDI'de ise 19:5.1 oranında. Bunun sebebi atmosferik motorlar da turbo olmadığından dolayı daha fazla güç sağlamak için sıkıştırma oranı arttırılır o yüzden yüksek sıkıştırma oranlı bir motora aşırı bir basınç uygularsanız o zaman motor bunu kaldıramaz, pistonlar,segmanlar gider, kısaca motor rektefiyelik olur. O yüzden bu tarz uygulamalarda amaç daha fazla güç değil, daha düşük turbo basıncı ile orjinalinden biraz daha fazla güç sağlamak mesela +10- -15 hp kadar.Pompa ayarını da haliyle biraz açınca 78 hp lik araç intercooler le 100-105 hp olacaktır. Ama mazot pompası çok önemli sonuçta turbonun bastığı havaya uygun mazotu basacak bir pompa lazım o yüzden turboya uygun olarak dönüştürülmelidir, en sağlamı da pompanın geri dönüşüm sistemli bir pompa ile değiştirilmesi.

Arkadaşınız düşünüyorsa yardımcı olurum kendisine.

Ynt: Transporter T4 2,4 D Turbo Uygulaması 140 hp!
« Yanıtla #5 : 11 Haziran 2010, 21:43:12 »
arkadasım esnaftır tdı olmasını yuksek hp ıcın deyıl sadece daha az yakıt tuketır hatta olagan ustu hedeflerı vardı 100km/6lıtre gıbı konusurduk yılbasında onada bı t5 aldırdık 86hp sımdı chıp dusunuyoruz konustum sen al beraber yaptıraım demıstı bende kendıme bı t5 bakıyorum bu ara ısallah kısmet olursa chıp ıcın rahatsız edıccez
« Son Düzenleme: 11 Haziran 2010, 21:43:34 Gönderen: kurt »

Ynt: Transporter T4 2,4 D Turbo Uygulaması 140 hp!
« Yanıtla #6 : 12 Haziran 2010, 17:52:09 »
2,4 d ile 80 km/hızı geçmezse yakıt onu epeyce tatmin edecektir. 90 km/hız lık sabit kullanımlarda 2,4 ile 2,5 arasında 1 litre yakıt farkı vardır. Aslında 2,5'un az yakmasının sebebi turbo dan ziyade elektronik yakıt kontrol sistemine sahip olmasıdır. Size tavsiyem 105 hp alın eğer maddi durumunuz yetiyorsa.

Ynt: Transporter T4 2,4 D Turbo Uygulaması 140 hp!
« Yanıtla #7 : 12 Haziran 2010, 21:35:15 »
ısın gercegı ne hıkmetse 105 ıle 86 arasında baya bı fıyat farkı var dogrusu 86lar 19a kadar bulunabılıyo ama  benım kanaatımde aynı en saglıklısı 105

Ynt: Transporter T4 2,4 D Turbo Uygulaması 140 hp!
« Yanıtla #8 : 12 Haziran 2010, 22:04:19 »
ısın gercegı ne hıkmetse 105 ıle 86 arasında baya bı fıyat farkı var dogrusu 86lar 19a kadar bulunabılıyo ama  benım kanaatımde aynı en saglıklısı 105

Aslında fiyata aldanmayın, piyasa çok haşatı çıkmış araç var. Görünüşte bakıyorsunuz ucuz aracı almaya gittiğinizde beklediğiniz gibi çıkmıyor, ya da başka masrafları çıkıyor. Bazıları sırf ağır bakımları geldi diye aracı ucuza satabiliyor. Mesela 19.000 TL'ye aldığınızda  3.000 TL kadar masrafı çıkabiliyor. Tabi istisna olarak paraya ihtiyacı olan ya da başka sebeplerden dolayı aracını ucuz satanlar da var. Benim görüşümle 2005 model bir City van 1.9 TDI 86 hp 21'den aşağı yok.

Tabi dediğiniz fiyatlara uygun bir araç bulursanız neden olmasın derim sonuçta chip tuning ve diğer uygulamarla 105 hp'likten çok daha üstün bir performansa sahip olabilirsiniz.

Ynt: Transporter T4 2,4 D Turbo Uygulaması 140 hp!
« Yanıtla #9 : 12 Haziran 2010, 22:10:32 »
ben bıkere daha 86hp almam artık 105 bakıyorum aldıgımda chıp artık kesın yaptırıcam

Ynt: Transporter T4 2,4 D Turbo Uygulaması 140 hp!
« Yanıtla #10 : 12 Haziran 2010, 22:42:58 »
En iyisi de bu zaten