Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: bir araçta iki performans  (Okunma sayısı 4248 defa)

bir araçta iki performans
« : 16 Temmuz 2012, 22:38:31 »
s.a ben 98 mdl t4 .24 koltuklu bir vw aldım birkaç ay önce bu benim ilk aracım araç kullanmayıda bunda öğrensim desem yerdir daha önce çok az deneyimi oldu.

 Derdim şu  aracı çalıştırdım yola çıktım herşey normal aracın seriliği çekişi v.s. herzaman olmasada çoğu zaman ne oluyosa aracın performansı kayboluyo seriliği kalmıyo vites atabilmem için çok gaz basmam gerekiyoki vites atncada çok düşüyo zor toparlıyor araç mesele dik bi yokuş çıkıyorum araç normal değilken durmuşsam kalkana kadar motoru indircem sanyorum ama araç normalken gayet normal kalkıyor bu araç boş veya dolu fark etmiyor birde araçta ilk dikkatimi çeken şey motor çok bğrıyor yani 40 km hızda 4. viteste normal bi motor sesi çıkıyor bassam gaza seri bi şekilde 100 de geçyo 4 te ama araç bğrıyo. başka bir sorunumda kayış sesi 2 ustaya götürdüm bunun kronik olduğunu söylediler bu araçlarda gerdirmek için vs bilmem bişeleri yokmuş ses yepomuş sırun çıkarmaz sadece ses yapar dediler iyi bi usta arıyorum bulursa kayış sesine baktrıcam. dğer sorunu ustayada anlatamyrum daha bilgi toplayıp takip ediyorum şimdilik.:)

teşekkür ederim...

Ynt: bir araçta iki performans
« Yanıtla #1 : 17 Temmuz 2012, 13:01:51 »
Merhaba, çekişi işini ACV'nin turbo sistemi ile çözebilirsiniz, düzgün yapılmak kaydıyla. Diğer bir yol ise; eğer triger bakımına gireli uzun zaman olduysa, triger kayışını bilyasını filan değişin, iyi bir sente ayarı yaptırın çok fark eder. Kayış işine gelince bunu söyleyen usta sallamış. Gerdirme birkera otomatiktir ve gergi mekanizması diye bir parçası vardır.Sizin yapacağınız şey; gergi kayışı,bilyası ve gergi mekanizmasını değiştirmkek, bozuksa 3 ü de değişecektir. Kayışların bir uzunu bir kısası vardır ona göre taktırın. Krank kasnağında sorun varrsa ondan da yapabilir. Benim araçta yapıyor ses gergiyi değişsem düzelecek ama henüz değişmedim.

Aracın bağırma işine gelince; Manifoldun emiş sesinden başka pek bağırmaz, egzos sisteminden olabilir, egzos manifolt contalarından olabilir vs. vs.

Ynt: bir araçta iki performans
« Yanıtla #2 : 17 Temmuz 2012, 20:48:32 »
teşekkürler adem bey.
ben ustaya aslında trigeri değiştirmek için götürmüştüm nezaman değiştiğini bilmiyordum ve yeni almıştım usta bana trigerin iyi yağ,mazot filtrelerini dğşti şimdilik tamam dedi bir sorunu yok anlamadığım içinde bişey diyemedim. birde o gergi mekanizması yok demişti bunlarda. bu söylediklerinizi de dikkate alarak başka bir ustaya daha gideceğim bir ara tekarar teşekkürler.

Ynt: bir araçta iki performans
« Yanıtla #3 : 18 Temmuz 2012, 20:13:00 »
Trigerin iyi ya da kötü olduğu bakmakla anlaşılmaz, özelliğini kaybettiği an hem sente kayar hem de kopma riski vardır.Usta'nız sallamış belli, sağ çamurluğun altına eğilin bakın gergi mekanizması görünüyor, bence ustanızı değişin.

Ynt: bir araçta iki performans
« Yanıtla #4 : 19 Temmuz 2012, 21:41:57 »
sağolun adem bey evet ustayı değiştirdim bu daha iyi gibi ama görüzec bakalım söylediklerinizide dikkate alarak bu ustaya gidicem birde.

Ynt: bir araçta iki performans
« Yanıtla #5 : 09 Ağustos 2012, 19:14:12 »
Arkadaşım kayış sesini ben bugün hallettim.Usta dedi ki; 2.5 tdi ni gergi mekanizmasını takıyoruz düzeliyor.Çıkma bir gergi mekanizması vardı onu taktı düzelmedi,dedi ki kayışta sorun var kayışı yağlayınca ses kesince ,tamam yeni kayış alacaksın dedi. Orjinal Continel marka kayış taktık,kayışın üstü tırtılllı oluyor yan sanayi olanlar düzdü. Takınca ses kalmadı. Bu şekilde yapabilirsin. Ama dediğim gibi kayışın ve gergin orjinal olacak ve gergi mekanizman 2.5 tdi ninkinden olacak

Ynt: bir araçta iki performans
« Yanıtla #6 : 06 Ekim 2012, 21:34:42 »
ustaya götürdüm bazı bakımlar yapıldı buna triger ve gergi mekanizasıda adahil kayış sesi kalmadı usta gergi mekanizmasını değiştiğini söyledi ama 2.5 inkini taktım demedi krank kasnağı yan sanayiymiş oda ses yapıyor ama değişmedim fena değil şimdilik sesi. diğer performasn sorunun uzun zamandır 1 kez yaşadım birde araç sabah 1.5 akşam 1.5 saat çalışıyor onunda etkisi olabilir birde ben brazdaha öğrendim heralde kullanmayı usta bi şoför değilim : ).

Çevrimdışı okaykay_1

  • Otomobil
    2001 1.9TDİ + yazlım mk4
    Şehir
    Ankara
  • okay kaygusuz
Ynt: bir araçta iki performans
« Yanıtla #7 : 19 Ekim 2012, 10:58:01 »
ADEM BEY NASILSNZ:)
Meğer aşk varmışta biz onu sadece insanlarda aramışız.. tdi

Ynt: bir araçta iki performans
« Yanıtla #8 : 22 Ekim 2012, 17:54:43 »
konu eski konu ama madem üste çıkmış yazayım bende; yaşadığın sorunun aynısını bende yaşamıştım. hyundai starex le. önemsemedim anlattıkların gibi sürmeye devam ettim arabayı. bir iki ay geçti.. en son sanayi yolunda sanayiye 100 metre kala yolda kaldım. bendeki sorun baskı balata ile ilgiliydi. değişti ve düzelmişti.

Ynt: bir araçta iki performans
« Yanıtla #9 : 24 Ekim 2012, 15:05:58 »
konu eski konu ama madem üste çıkmış yazayım bende; yaşadığın sorunun aynısını bende yaşamıştım. hyundai starex le. önemsemedim anlattıkların gibi sürmeye devam ettim arabayı. bir iki ay geçti.. en son sanayi yolunda sanayiye 100 metre kala yolda kaldım. bendeki sorun baskı balata ile ilgiliydi. değişti ve düzelmişti.

haklı olabilirsin benim baskı balatada son demlerini yaşıyo sanırsam