Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: 2002 carevelle sorun nerde  (Okunma sayısı 9889 defa)

2002 carevelle sorun nerde
« : 30 Temmuz 2010, 13:15:30 »
merhaba  benim 2002 model careevelle var 2.500-3.500 devir arasındayken sanki araba kasma yapıyor ve bu arada sanki hava borularında çatlak patlak varmış gibi hava çekiyor sesini nası tarif edeyim ::) ama gaza yüklendiğim zaman bir kara duman atıyorki sormayın. kastamonuda servise götürdük yok çözüm çorluda 2 tane özel servise götürdüm bi tanesi kurumlanmış dedi makina bağladı kurum temizliği yaptı ve hava filtresi borusunda bulunan bi alet var beynine bağlıymış hava emişini o alet ayarlıyormuş onu değiştirdi ama sorun gene devam sinir oluyorum arabam 2002 model şimdiye kadar hep euro motorin kullandım 110 binde araba neden böyle yapıyor sizce yardımcı olursanız sevinirim

Ynt: 2002 carevelle sorun nerde
« Yanıtla #1 : 30 Temmuz 2010, 14:14:52 »
merhaba  benim 2002 model careevelle var 2.500-3.500 devir arasındayken sanki araba kasma yapıyor ve bu arada sanki hava borularında çatlak patlak varmış gibi hava çekiyor sesini nası tarif edeyim ::) ama gaza yüklendiğim zaman bir kara duman atıyorki sormayın. kastamonuda servise götürdük yok çözüm çorluda 2 tane özel servise götürdüm bi tanesi kurumlanmış dedi makina bağladı kurum temizliği yaptı ve hava filtresi borusunda bulunan bi alet var beynine bağlıymış hava emişini o alet ayarlıyormuş onu değiştirdi ama sorun gene devam sinir oluyorum arabam 2002 model şimdiye kadar hep euro motorin kullandım 110 binde araba neden böyle yapıyor sizce yardımcı olursanız sevinirim

mazot filtresi tıkanıksa kara duman atar. Çekiş düşüklüğü ve bahsettiğiniz ses turbo borularında ya da turbonun kendisinde bir sıkıntı olduğunu gösterir. Turbonuz arızalıysa araç gitmez, nasıl söyleyeyim, 5. viteste 60-70'i hayatta geçmez turbosu çalışmayan bir alet. eğer aracın hız konusunda sıkıntısı yoksa turbo borularında çatlak olabilir ya da borulardan biri veya birkaçı yerinden çıkmış gevşemiş olabilir.

Ynt: 2002 carevelle sorun nerde
« Yanıtla #2 : 30 Temmuz 2010, 20:27:24 »
Olay turbodan olsa, beyaz duman atar genelde, sorun enjektörlerden de kaynaklanabilir, bence enjektörleri bir kontrol ettirin, turbo kurum bağlasa sorun olabilir, ama kara duman işi bana tuhaf geldi..

Aklıma gelen son şey ve en çok ihtimal verdiğim durum, turbonun yağı silindirlere basmasa, buna çok ihtimal veriyorum, turbo yatak bozduysa büyük bir ihtimal yatak bozmuştur yağı mil arasına sokamayıp direk silindire veriyor, yağ yanma odasına karışıp yanıyor ve egzostan kara duman atıyor. İkinci olarak araç mil bozduğu için o patlak hortum sesini veriyordur. Size tavsiyem aracı öyle kullanmayın, mil dağılıp bir silindirlere kaçarsa direk motor tamiri.

Bence turboya bir baktırın, turboyu devre dışı bırakın bakalım duman atacak mı, dumanı keserse %99 ihtimal turbo.

Ynt: 2002 carevelle sorun nerde
« Yanıtla #3 : 31 Temmuz 2010, 14:48:42 »
mazot filtresi tıkanıksa kara duman atar. Çekiş düşüklüğü ve bahsettiğiniz ses turbo borularında ya da turbonun kendisinde bir sıkıntı olduğunu gösterir. Turbonuz arızalıysa araç gitmez, nasıl söyleyeyim, 5. viteste 60-70'i hayatta geçmez turbosu çalışmayan bir alet. eğer aracın hız konusunda sıkıntısı yoksa turbo borularında çatlak olabilir ya da borulardan biri veya birkaçı yerinden çıkmış gevşemiş olabilir.

 mazot filtresinin tıkanık olduğunu sanmıyorum değişti çünkü. turbo borularınıda anlamam onun için ustalara gösterdim sorun yok dediler. turbo arızalı değil bence çünkü geçen hafta kastamonudan geldim 180 rahat görüyo ama turbo borularını birdaha gösteririrm inşallah basit bi sorundur

Ynt: 2002 carevelle sorun nerde
« Yanıtla #4 : 31 Temmuz 2010, 15:00:10 »
Olay turbodan olsa, beyaz duman atar genelde, sorun enjektörlerden de kaynaklanabilir, bence enjektörleri bir kontrol ettirin, turbo kurum bağlasa sorun olabilir, ama kara duman işi bana tuhaf geldi..

Aklıma gelen son şey ve en çok ihtimal verdiğim durum, turbonun yağı silindirlere basmasa, buna çok ihtimal veriyorum, turbo yatak bozduysa büyük bir ihtimal yatak bozmuştur yağı mil arasına sokamayıp direk silindire veriyor, yağ yanma odasına karışıp yanıyor ve egzostan kara duman atıyor. İkinci olarak araç mil bozduğu için o patlak hortum sesini veriyordur. Size tavsiyem aracı öyle kullanmayın, mil dağılıp bir silindirlere kaçarsa direk motor tamiri.

Bence turboya bir baktırın, turboyu devre dışı bırakın bakalım duman atacak mı, dumanı keserse %99 ihtimal turbo.
enjektörler kontrolden geçti kastamonuda geçen hafta bu enjektörlerin arasında bi parça daha varmış babam öyle dedi dğiştirmişler. araç 2-3 bilgisayar kontrolüne girdi sorun yok diyolar ya deli olucam, ben aracımı bilmemmi ya bi anormallik var diyorum çorluda kuleli oto ww özel servisi orda usta gezindi araçla yanındayım adam bana senin araban gayet normal hatta çekişi çok mükemmel diyo evet çabuk topluyo kendini ama arkadan geldiğin zaman duman o biçim bedford gibi :D birde yeni fark ettim normal seyir halindeyken 130km falan kesik kesik duman atıyor. ama o patlak hortum sesi 5. viteste yok 1-2-3 ve sanırım 4 te yada 5 te ben fark edemiyorum

Ynt: 2002 carevelle sorun nerde
« Yanıtla #5 : 31 Temmuz 2010, 20:18:08 »
enjektörler kontrolden geçti kastamonuda geçen hafta bu enjektörlerin arasında bi parça daha varmış babam öyle dedi dğiştirmişler. araç 2-3 bilgisayar kontrolüne girdi sorun yok diyolar ya deli olucam, ben aracımı bilmemmi ya bi anormallik var diyorum çorluda kuleli oto ww özel servisi orda usta gezindi araçla yanındayım adam bana senin araban gayet normal hatta çekişi çok mükemmel diyo evet çabuk topluyo kendini ama arkadan geldiğin zaman duman o biçim bedford gibi :D birde yeni fark ettim normal seyir halindeyken 130km falan kesik kesik duman atıyor. ama o patlak hortum sesi 5. viteste yok 1-2-3 ve sanırım 4 te yada 5 te ben fark edemiyorum

üstad sen bunu bir de yetkili servise göster eğer göstermediysen?

Ynt: 2002 carevelle sorun nerde
« Yanıtla #6 : 31 Temmuz 2010, 22:47:01 »
Çekişte anormallik varsa, duman da varsa, turbo hortumlarını iyice gözden geçirmek lazım, turbo da kurum olabilir, dediğiniz gibi duman atmaması lazım. Aracınızda birşey yok diyen ustalara dumanı kesin diyin sizde.

Bu arada turbo westegate ayarında bir problem olursa, turbonun dengesiz çalışacağından,detenasyon sonucu, zengin karışımdan dolayı duman atabilir.
« Son Düzenleme: 31 Temmuz 2010, 22:48:07 Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ »

Ynt: 2002 carevelle sorun nerde
« Yanıtla #7 : 01 Ağustos 2010, 00:34:57 »
ya arkadaşlar abiler kardeşler bizim buralardaki servisler ustalar tırt ya inanın ki öyle ustalar var (bunun neresi usta deyeceksiniz) adam hava filtresini açamıyo :-\ şimdi ben sizin söylediklerinizi söylesem sen bu kadar biliyosunda bize niye getiriyosun diyecekler eminim  BENİM ACİLEN İŞİNİN ERBABI USTAYA İHTİYACIM VAR BEN ÇERKEZKÖYDE OTURUYORUM İSTANBUL AVRUPA YAKASI DAHİL CİVARIMDA BİLDİĞİNİZ WW USTASI (HAKİKİ) VARSA Bİ YARDIMCI OLURSANIZ ÇOK MAKBULE GEÇER

Ynt: 2002 carevelle sorun nerde
« Yanıtla #8 : 01 Ağustos 2010, 03:22:29 »
ya arkadaşlar abiler kardeşler bizim buralardaki servisler ustalar tırt ya inanın ki öyle ustalar var (bunun neresi usta deyeceksiniz) adam hava filtresini açamıyo :-\ şimdi ben sizin söylediklerinizi söylesem sen bu kadar biliyosunda bize niye getiriyosun diyecekler eminim  BENİM ACİLEN İŞİNİN ERBABI USTAYA İHTİYACIM VAR BEN ÇERKEZKÖYDE OTURUYORUM İSTANBUL AVRUPA YAKASI DAHİL CİVARIMDA BİLDİĞİNİZ WW USTASI (HAKİKİ) VARSA Bİ YARDIMCI OLURSANIZ ÇOK MAKBULE GEÇER

üstad senin sorununu çözecek ustanın ille de VW ustası olmasına gerek yok, turbo dizel motordan anlayan kafası çalışan bir usta sorununu çözer :tamamdir sadece arabanın derdini anlamak için bir yetkili servise göster istersen, sana söylesinler neresinin bozuk olduğunu.

Ynt: 2002 carevelle sorun nerde
« Yanıtla #9 : 03 Ağustos 2010, 01:40:28 »
üstadlar bu gün vw servisine gittim arabamda balansın yüksek olduğunu sorunun ondan kaynaklandığını söylediler. balans ayarı yapsalar bile ayar tutmayabilirmiş o zaman istanbula bosh servisine gitmesi gerekiyormuş pompanın orada masraf ne çıkar belli deilmiş. teşekkür ettim ayrıldım bi özel servise gittim orda pcye bağladılar aynı sorunu dile getirdim aracın herhangi bi arızasının ve arıza kaydının olmadığını söyledi çalıştırdı arabayı değerlerine baktı gayet normal hava emiş değerinin üstünde gayet sorunsuz dedi. oradanda ayrıldım bi turbocuya gittim esti öyle bi bakalım bişey diyecekmi diye oda dinledi sesini söktür getir açar bakarız dedi. yani bu gün 3 yere gittim hiçbiri senin arabanda şu sorun var demedi. servisin dediği pompayı gelince söyledim babama o kastamonuda açtırdım temizlettim enjektörlerin arasında 5. bi enjektörmü ne varmış onuda kurumlama yapmış diye deiştirmiş olsa öyle bişey balans falan söylerlerdi dedi. 4 saat dolaştım hiçbir çözüm olmadı  :-[

Ynt: 2002 carevelle sorun nerde
« Yanıtla #10 : 26 Ekim 2010, 00:07:20 »
slm umarım sorununuz devam etmiyordur benim tavsiyem aracınızın egzozunu konturol ettirin eğer tıkalı ise oda yapa bilir bendede aynı sorun vardı komple ekzoz değiştirdim şimdi roket gibi

Ynt: 2002 carevelle sorun nerde
« Yanıtla #11 : 26 Ekim 2010, 22:13:46 »
kardeş pompacı arıyorsan ADAPAZARI'nda Salkım Pompa(Bosch Bayi) ya baktır derim kesinlikle.Enjektör ve elektronik pompa ayarlarına bakıyor.makinaya bağlıyor aracını eğer bulamazsa alternatif çok benim bildiğim.

Ynt: 2002 carevelle sorun nerde
« Yanıtla #12 : 07 Şubat 2011, 22:09:01 »
Seçkin bey sorununuza çözüm bulabildinizmi ne yaptınız merak ettim.
Dikkat ısırır !!!

Ynt: 2002 carevelle sorun nerde
« Yanıtla #13 : 10 Şubat 2011, 17:55:23 »
Vag-com'a bağlayınca arıza vermemesi araçta sorun yok demek anlamına gelmez. Vag-com'dan çeşitli cihazlar da bağlanabiliyor diye biliyorum. BOSCH-Car service'ye gidin bir de orada farklı bir cihaza bağlasınlar baksınlar. Hortum sesi bana turbo'dan kaynaklanıyor gibi geliyor. Bunun için turbo'nun sökülmesi gerekebilir. Turbo kurum bağlamış ve pal'leri aşınmış olabilir. Pompa da sorun olsa yakıt artar çekiş düşer, sabahları bol beyaz duman atar.Enjektörlerde değişmiş diyorsunuz zaten. Genelde t4'ler duman atar, özellikle chip uygulamasından sonra. Araçta chip tuning olmasın sakın?