Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: Lastik Seçimi.  (Okunma sayısı 26305 defa)

Ynt: Lastik Seçimi.
« Yanıtla #28 : 25 Temmuz 2008, 20:47:02 »
Ahmetcim evet biraz daha iyi yol tutar.Sonucta her lastikte 10 mm fazlalik olacak yani 4 lastikte 40 mm yapar bu da toplamda arac stabil yoldayken 4 cm daha fazla yere basacak.
Sizin icin ekonomi on plandaysa araci satip 1.4 hacminde kucuk hacimli bir dizel alacaksiniz ya da 1.2 motorlu lpg li bir arac alacaksiniz :) ne demek istedigimi anladin mi?
195 ile 205 arasindaki yakit sarfiyat farkini gunluk kullanimda anlayamazsiniz bile, belki de etkili bile olmaz...
Halil abi verdiğin bilgiler için teşekkürler.
Fakat benim yakıt konusunda lastikleri değişirsek yakıtta ne gibi bir değişim olur demek istedim?
Örneğin bu lastiklerle 10 krş yakııo deişirsek 15 krşmu yakar demek istedim   :tamamdir

Çevrimdışı OffLineR

  • Otomobil
    2001 Range Rover & 2016 C180
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
Ynt: Lastik Seçimi.
« Yanıtla #29 : 25 Temmuz 2008, 20:50:19 »
Yok ya mümkün değil 195 ile 205 arasında o farkı hissetmen.
0.5 kuruş farkeder belki.
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)

Ynt: Lastik Seçimi.
« Yanıtla #30 : 25 Temmuz 2008, 20:50:36 »
aynen öle ahmedim 5 krs bile farketmes sanırım gerci halil abmiz mi genede saygıda kusur olmasın yasını bilmiorum ama o bu konularda daa iii sanırım onun fikirleri belki degişiktir

Ynt: Lastik Seçimi.
« Yanıtla #31 : 25 Temmuz 2008, 20:55:34 »
Ha öle diyin.
Şu an lastik geniş zaten.Yol tutuşu daha iyidir dolayısıyla ötekine göre.
Teşekkürler.

Ynt: Lastik Seçimi.
« Yanıtla #32 : 25 Temmuz 2008, 20:56:50 »
Estagfurullah arkadaslar yasim 22.
Dedim ya yakit sarfiyatini ve performanstaki degisimi anlamak cok zor olur.Belki de farketmez.
Eski parayla aracin 200 bin lira yakiyorsa cok cok olsa ayni kullanimda 195 bin lira yakar belki de degismez.
Benim burdaki arkadaslarimin hepsi mod hastasidir ve durmadan jant lastik degistirirler.Onlar hem jant ebatini hem de lastik ebatini gozle gorulur derecede degistirdikleri halde eski parayla 10 bin lira bile zor farkediyor.Bora da ornek vereyim araciniz bora oldugu icin 215-45-17 lastik ve Cabo jant takti(bilirsiniz Cabo jantlar dokumlu-krom ve agir jantlardir) buna ragmen aracta yakit sarfiyati degismedi gibi birsey.Sonucta yine ayni surus tarzinda devam ediyor.Bazen hesapliyorsuz da 10 bin lira falan farkediyor km de.Performansta da sadece ilk kalkista 1. viteste biraz nazlaniyor daha sonra kendisine geliyor.Dusun 17 jant ve 215 taban genisligi bir de jant normal jant degil Cabo nun agir jantlarindan.

Saygilar.
« Son Düzenleme: 25 Temmuz 2008, 20:58:21 Gönderen: Halil Kara »

Ynt: Lastik Seçimi.
« Yanıtla #33 : 25 Temmuz 2008, 21:02:02 »
Teşekkürler Halil Abi.

Ynt: Lastik Seçimi.
« Yanıtla #34 : 17 Eylül 2008, 13:37:11 »
LASTİK ALIRKEN VE KULLANIRKEN NELERE DİKKAT EDİLMELİ?
     
     Değerli sürücüler kullandığımız araçlara gösterdiğimiz özen; periyodik bakım, temizlik v.s. çok önemlidir. Aynı şekilde kullandığımız aracın lastiklerine de özen göstermek hepimizin emniyeti için şarttır. Otomobilin kontrol edilebilmesinde lastiğin önemi göz ardı edilemeyecek kadar büyüktür. Yanlış basınç uygulanmış bir lastik yol tutuşa ve frene etki edebileceği gibi lastiğin iç ısısının aşırı yükselerek aniden patlamasına, otomobilin hakimiyetinin kaybolmasına da sebep olabilir. Peki hayatımızı emanet ettiğimiz bu lastikler ne gibi parçalardan oluşuyor?

     Lastik tipleri
Lastik, yapılarına, taban desenlerine, kauçuk karışımlarına ve kullanım amaçlarına göre farklı sınıflara ayrılır. Lastiğin yapısı konvansiyonel veya radyal olarak isimlendirilmesini sağlar. Konvansiyonel lastiklerin yıllar önce terk edilmiş olması sebebiyle araştırmamızın konusunu radyal lastikler oluşturuyor. Radyal lastiklerin konvansiyonel lastiklere göre en önemli avantajları daha esnek olmaları daha az ısınıp daha kolay soğumaları. Otomobil lastiklerini desenlerine göre ikiye ayırabiliriz: Standart lastikler ve yüksek performans lastikleri. Bu lastiklerin normal tipleri dışında dört mevsim ve kış lastiği versiyonları da piyasada bulunuyor. Dört mevsim lastikleri standart özellikler barındırırken, kış lastikleri soğuk altında sertleşmeyerek karlı ve buzlu zeminlerde yere daha iyi basmayı sağlar.

     Gerek emniyetimiz, gerek lastiğin de uzun ömürlü olabilmesi açısından, lastiklerimizi düzenli olarak kontrol etmeliyiz.Lastiklerin ömrünü etkileyen çeşitli faktörler bulunmaktadır
 
Lastik Basıncı :
      Sizin emniyetiniz ve lastiğin uzun ömürlü olabilmesi için önemli faktörlerden biri; doğru basınç ayarıdır.Yabancı bir cismin lastiğe batması sonucu zaman içerisinde lastiğin içerisindeki havanın normal olarak azalması ya da iklimsel şartlardan lastiğin basıncı düşebilir.Bu sebeple lastik basıncını düzenli olarak kontrol ettirmelisiniz.Basınç, lastik soğuk iken kontrol edilmelidir.Lastik basıncı araç üreticisinin tavsiyesine uygun ayarlanmalıdır.
 
Lastik Seçimi :
     Araca konan lastiklerin ebat,hız/yük endeksli,araç üreticileri tarafından maksimum konfor ve emniyet sağlamak için aracın teknik özelliklerine göre seçilir.Bu bakımdan lastik değiştirirken bu kriterlerden fazla sapmamak daha uygundur.Buna rağmen lastiğin hız/yük endeksini yükseltmekte teknik olarak sakınca yoktur.Lastik değiştirirken konacak lastikler arasında aşağıdaki noktalara uyulmalıdır.
• Aynı ebat
• Aynı desen
• Aynı hız/yük endeksi
• Aynı yapı(radyal,bezli) •

      Örneğin, yanağında 185 65 R 14 85H ENCT1 TL yazan bir lastikteki rakamlar sırasıyla milimetre cinsinden lastiğin kesit genişliğini, balonluk, yüzde olarak lastiğin profilini büyük harfler lastiğin gövde yapısını daha sonra gelen rakam inç cinsinden jantın çapını son rakam yük endeksini son harf hız sembolünü ifade eder. ENCT1 lastiğin ismini; TL ise lastiğin iç lastiksiz olduğunu belirtir. Varsa kar sembolüyle kış lastiği olduğunu vurgulanır.

185=Kesit genişliği (mm)
65=Lastiğin serisi
R=Lastik gövde yapısı
14=Jant çapı (1 inç=2.54mm)
85=Yük endeksi
H=Hız limiti
ENCT=Lastiğin özel ismi
TL=Tubeless


Lastik hız sınırları
Sembol Hız limiti (km/s)
J 100
K 110
L 120
M 130
N 140
P 150
Q 160
R 170
S 180
T 190
U 200
H 210
V 240
W 270
Y 300

 
Balans Ayarı :
    Lastik ve dolayısı ile araç dengelenmediği zaman düzensiz titreşimler meydana gelir. Bu titreşimler direksiyon,manevra ve sürüş konforunu bozar.Bu sebeple lastiğin balans ayarı uzman kişilerce yapılmalıdır.
 
Rot Ayarı :
    Dönen aksamda oluşan geometrik bozukluklar lastiklerde çabuk ve düzensiz aşınmaya sebep olur.Böylece yol tutuş manevra kabiliyeti azalır ve emniyetsiz hale gelir.Düzenli olarak yine uzman kişilere rot ayar kontrolü yaptırmak gereklidir.
 
Diş Derinliği :
    Lastiğin sırtındaki dişlerin deseni ve derinliği üreticilerin uzun hesap ve testleriyle ortaya çıkmaktadır.Bu dişler kullanım amacına göre;yol tutuş,çekiş,suyu boşaltma gibi özellikler için dizayn edildiğinden derinliği çok önemlidir.Her ne kadar yasal aşınma sınırı olsa da (örneğin;binek lastiklerde minimum 1.6 mm)bu seviyeye gelmeden de aşınan dişler yukarıdaki özellikleri kaybetmeye başlar.Bu nedenle diş derinliğini de takip etmeliyiz.
 
Rotasyon (Yer Değiştirme) :
    Lastiklerinizin, araçta takılı oldukları her değişik pozisyonda değişik aşınma hareketlerine maruz kaldıklarından, periyodik olarak yerlerinin değiştirilmesi ömürlerini artıracaktır.
 
Fren Ayarı :
    Fren sistemlerinizi araç üreticisinin tavsiye ettiği aralıklarla kontrol ettiriniz. Ayarsız frenler,lastiklerde düzensiz ve hızlı aşınmalarına neden olur. Ani ve sert frenlemelerde kuvvet dağılımı lastiğe göre farklı olacağından, blok tipi aşınma olması ihtimali artar.
 
Yük Miktarı ve Yükleme Biçimi :
    Araç üreticisinin belirlediği, araç taşıma kapasitesi (istiap haddi) üzerinde yüklemeler;
• lastiğin çabuk ısınmasına ;
• yanak,omuz ve topuk bölgelerinde arıza vermesine,
• hızlı aşınmasına sebep olur. Dengesiz yüklemeler de lastik ömrü üzerinde olumsuz etki yapar.


Yararlı olacağına inandığım için alıntı yaptım...
Çektim Borayı Altıma.... Bas gaza aşkımmm bas gaza....

Ynt: Lastik Seçimi.
« Yanıtla #35 : 17 Eylül 2008, 16:08:40 »
bora pasific aracım var bu temmuzda 195*65*15 V tipi ebatlarında 4 adet Michelin Enerji lastik adım 660 ytl ve 6 taksite.Araçtan çıkanlar michlendi bende aynısını taktık.Şimdilik memnunum zaten kaliteli lastik michelin..

Ynt: Lastik Seçimi.
« Yanıtla #36 : 22 Ekim 2008, 23:29:13 »
benim arabama ben lastik ebatını büyüttüm 17 inç kozei rs 3 serisi cant aldım jant jaten süper continntal hig contact 3 serisi lastik alırsan ebatında 215/45 /17 olursa ne yakıtta nede araba hızlanması ve durma probleminde bişey çekmezsin tabi birde hava filtresi takarsan süper olur ben taktım süper etkiledi yakıttada çok yüklenmezsen fazla bir etki yapmıor

Ynt: Lastik Seçimi.
« Yanıtla #37 : 24 Ekim 2008, 22:44:13 »
205/55/16 normal comfortline larda ben arabama 215/45/17 taktim conti sport contact 3 tak send ememnun kalırsa eğer orjinal ebatta alırım dersen sprot contact 2 al conti süper lastik

Ynt: Lastik Seçimi.
« Yanıtla #38 : 05 Mayıs 2010, 20:41:31 »
Selamlar...
VW yetkili serviste, aracımıza 4 adet  Continental World Contact lastik takıldı... Lastik ebatları 195 65 R15 95H... Bu lastiği daha önce kullanan üyelerden yorumlarını almak isterim... Ayrıca 95 yük endeksli lastik takılması normal midir? Orjinal ölçü 91 değil midir?
Kazasız günler dilerim...

Ynt: Lastik Seçimi.
« Yanıtla #39 : 06 Mayıs 2010, 09:07:44 »
Bende comfort modeli olan aracıma geçen gün 205*55*16 jant 4 tane michelin lastik aldım toplamda 760.00 tl ye 5 taksit memnunum...