Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: otm vites geç kavrama  (Okunma sayısı 20735 defa)

otm vites geç kavrama
« : 06 Eylül 2009, 12:25:09 »
 arkadaşlar düz veya yokuş inerken durup geri vitese takınca 3 saniye sonra kavrıyor.. ayağım firende kavramasını bekliyorum.. bu durum normal mi??
rampada park halindeyken kalkışlarda 1veya 2. viteste kalkıyorum,D konumunda kaçırıyor,bunun normal olduğunu duydum. 2000 md otm comf. :(

Çevrimdışı nakres

  • http://www.vwpasa.com/
Ynt: otm vites geç kavrama
« Yanıtla #1 : 06 Eylül 2009, 13:40:01 »
merhaba vitese takıp gaz verdiğinizde belittiğiniz süreleri içinde kaçırmanın olduğu anda motor bağrıyor ama gitmiyor mu?
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Ynt: otm vites geç kavrama
« Yanıtla #2 : 06 Eylül 2009, 16:31:39 »
evet motor bağırıyor sonra aniden kavrıyor..

Çevrimdışı nakres

  • http://www.vwpasa.com/
Ynt: otm vites geç kavrama
« Yanıtla #3 : 06 Eylül 2009, 23:22:28 »
olası en küçük arıza şanzuman yağınızın eksik olması ....şanzuman yağınız tam ise şanzumanın cihaz ile elektronik kısımlarının kontrolü gerekir ...herhangibir problem görülmediği takdirde ise şanzuman playtlerinde yanma olma olasılığı yüksek olur buda tamir takımının değişimi demektir.
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Ynt: otm vites geç kavrama
« Yanıtla #4 : 08 Eylül 2009, 16:37:44 »
olası en küçük arıza şanzuman yağınızın eksik olması ....şanzuman yağınız tam ise şanzumanın cihaz ile elektronik kısımlarının kontrolü gerekir ...herhangibir problem görülmediği takdirde ise şanzuman playtlerinde yanma olma olasılığı yüksek olur buda tamir takımının değişimi demektir.

paylaşım için teşekkürler

Ynt: otm vites geç kavrama
« Yanıtla #5 : 08 Eylül 2009, 21:05:29 »
kardes ben de de otomatik bora var. bu durum cok normaldir.geri vitese atınca vuruyorsa  yag eksik demektir. ama rampada biraz geri kaçması normaldir.aklında bulunsun 40000km de bir sanzıman yagını değiştir bence....

Ynt: otm vites geç kavrama
« Yanıtla #6 : 23 Nisan 2010, 18:15:39 »
rampada geri kaçmaz fakat dişililerin yerine oturması için 4-5 saniye gibi bi süre gerekli ayağınızı hiç frenden çekmeden .
« Son Düzenleme: 24 Nisan 2010, 02:44:10 Gönderen: judaskiss »

Ynt: otm vites geç kavrama
« Yanıtla #7 : 24 Nisan 2010, 18:05:24 »
Aynen bende de aynı problem var (problemse eğer) geri vitese aldığımda kavraması 3 sn. kadar suruyor bende normal oldugunu dusunuyorum,
Hazır otomatik şanzımandan konu acılmısken bende 2 soru sorayım :)
 
1- Aracım lpg'li motor ısınmamısken gaza kesik kesık basarsam, gaz yemiyor ve stop ediyor, otomatik aracın bu kadar rahat stop etmesı benı sasırtıyor,
2- 1-2-3 vites seceneklerinden 1 no'lu vitese aldıgımda vites gecişini saglayamadım hiç, gerçi çokta abanmadım gaza ama anlamadım, çok dik rampalarda alıyorum bazen olayı nedir ?

Çevrimdışı piyon

  • Fenerbahçe ve [i]Volkswagen[/i]
Ynt: otm vites geç kavrama
« Yanıtla #8 : 26 Nisan 2010, 10:42:53 »
Bende de otomatik bora var. winçenzoteranowa'nın bahsettiği şeyi yaşadım. Serviste şanzuman filtresi ve yağı değişti. Şimdi biraz daha iyi. Eskisi kadar geç algılamıyor.

Ozaneren77'nin lpg sorunu ilginç bence. Basit bir öneri; benzinde durum nasıl?
Araba olsunda tenekeden olsun :)

Çevrimdışı htmetin

    Otomobil
    Mk4
  • Hasan Tekin METİN
Ynt: otm vites geç kavrama
« Yanıtla #9 : 27 Nisan 2010, 00:04:23 »
arkadaşlar düz veya yokuş inerken durup geri vitese takınca 3 saniye sonra kavrıyor.. ayağım firende kavramasını bekliyorum.. bu durum normal mi??
rampada park halindeyken kalkışlarda 1veya 2. viteste kalkıyorum,D konumunda kaçırıyor,bunun normal olduğunu duydum. 2000 md otm comf. :(

Arkadaşım Otomatik vitesler sanıldığın aksine çok sağlam yapılardır ama bakımı normal vites gibi evladiyelik değildir malesef. Vitesin Geç doldurmasının en büyük nedenlerinden biri yağının eksik olması veya yağı tam olsa bile Yağ filtresin tıkalı olmasıdır. Arabanı Çalıştırıp vitese aldığında Şanzıman hemen yağ pompalayarak yağı filtreden geçirmek sureti ile sekrometre valflerini yağ ile doldurur ve  vitesin dişlilerine oturmasını sağlar. Bizim VWlerin otomatik vitesleri 6-7 litre yağ alıyor filtresi ise bir tane fiyatı 40 - 50 tl araşı değişiyor yağ litresi ise 20 lira desek 200 liralık bir masraf var gibi ama bu normal ve olması gereken. eğer böyle kullanmaya devam edersen Allah göstermesin vites doldurmadan gaza biraz fazla yüklensen şanzımana arkadan el salla:)
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı htmetin

    Otomobil
    Mk4
  • Hasan Tekin METİN
Ynt: otm vites geç kavrama
« Yanıtla #10 : 27 Nisan 2010, 00:23:12 »
Aynen bende de aynı problem var (problemse eğer) geri vitese aldığımda kavraması 3 sn. kadar suruyor bende normal oldugunu dusunuyorum,
Hazır otomatik şanzımandan konu acılmısken bende 2 soru sorayım :)
 
1- Aracım lpg'li motor ısınmamısken gaza kesik kesık basarsam, gaz yemiyor ve stop ediyor, otomatik aracın bu kadar rahat stop etmesı benı sasırtıyor,
2- 1-2-3 vites seceneklerinden 1 no'lu vitese aldıgımda vites gecişini saglayamadım hiç, gerçi çokta abanmadım gaza ama anlamadım, çok dik rampalarda alıyorum bazen olayı nedir ?


1- motorun gaz ve avans ayarının yapılması gerekiyor

2-Bak arkadaşım sırası ile yazıyorum:)

"P" Aracın difarensiyelini kilitler. Sadece uzun park yapacağın zaman kullan ve kullanmadan önce mutlaka el frenini çek.
"R" Bilindiği üzere geri vites
"N" aracı boşa alır motor ile tekerlekler arasındaki aktarmayı keser burası çok önemli şanzımandaki yağlanma durur. "R"  konumu ile " D" konumu arasında olmasının çok öenmli bir nedeni vardır . "D" konumunda giderken Yanlışlıla "R" ye atmamak için. ışıklardaki veya trafikteki 30 sn ve üzeri duraklamalarınız için vitesi "N" konumun a almak yakıt sarfiyatında çok fark yaratır ve aracınız yormaz.
"3" evet deneyebilirsiniz isterseniz ama arabanız sadece 3. vitese kadar vites değiştirir. şehir içi sıkışık trafikte kullanımı uygun olabilir şanzıman çok sık vites değiştrmek zorunda kalmaz.
"2" sadece 2. vitese kadar kullanım olur. aracınız yüklü ise ve rampa aşağı iniyorsanız güvenliğiniz için bu vitese alabilirsiniz.
"1" araba sadece 1. viteste gider çok dik rampalardan inerken kullanımı uygundur. bazı Şanzıman modellerinde ise çok dik rampalardan kaydırma yapmadan arabayı hareket ettirmek için kullanılabilir. bence çok gereksizdir olmasada olur. hatta 10 km ve yukarısı hızlara çıktığınızda  vitesiniz  "D" konumundan "1"konumuına  geçiremezsiniz.

Otomatik vits ile ilgili olarak; vites geçişlerinin kısalığı veya uzunluğu sizin gaza ne kadar çok veya az yüklendiğiniz ile alakalıdır. Otomatik vites sanılanın aksine yakıt sarfiyatında çok fark yapmaz eğer kullanım aralığınız 2000 - 3500 devir arası kısıtlarsanız gerçekten çok az ykar çünkü normal vitesteki vites geçirme esnasında yaşanan devirin boşa çıkması ve zaman kaybı otomatik viteste olmaz bu bir artıdır. diğer olumlu yönü ise motorunuzu korur ve optimum seviyerlede vites değişimine olanak tanır. sıkışık trafikte otomatik vites kadar konforlu başka birşey yoktur.
Ama normal vitesten alınan zevk ve otomatik vitsten alınan zevk başkadır ikisininde kendine göre bir havası vardır.. Benim tercihim  herzaman normal vitesten yanadır.
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline