Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.
Eylül 16, 2014, 09:16:43 ÖS


463647 Mesaj 23886 Konu Gönderen: 21913 Üye
Son Üye: ramazanoğlu
Ana Sayfa Ara Takvim Giriş Yap Kayıt

Duyurular
Google Özel Arama
Özel Arama

Volkswagen Türkiye - VW  |  Volkswagen  |  Jetta, Vento ve Bora  |  Bora  |  KRONİK SİLKELEME SORUNU NEDEN ÇÖZÜLEMİYOR? 0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Sayfa: [1] 2 Aşağı git Yazdır
Gönderen Konu: KRONİK SİLKELEME SORUNU NEDEN ÇÖZÜLEMİYOR? (Okunma Sayısı 6788 defa)
tnr.ydn

Avatar Yok




Çevrimdışı
KRONİK SİLKELEME SORUNU NEDEN ÇÖZÜLEMİYOR?
: Mayıs 29, 2011, 12:40:29 ÖS

İyi günler
---2004 model 16 valf bcb motor bora pasific aracım var, Bu tip motorda maf sensörü var mı? söküp temizlemek istiyorum. Bir kaç arkadaş BCM motorlarda olmadığını söyledi. Peki gerçekten yok ise araba hava akışını nasıl ayarlıyor? BU konuya değinmemin sebebi, aracım 2000-2300 devir aralığından birinci vitesden 2. vitese geçerken çok hafif silkeleme yapıyor. Bilgisayara bağlantı sorun gözükmedi. Bir iki tamirci baktı bulamadı. Şimdi BRC tüp takdırdım ve bu arıza sanki 10 kat arttı. şimdi daha belirgin silkeliyor. Araca gaz verince silkelemeyi kurtarıyor. Ve en kötüsü bunu herzaman yapmıyor. Silkeleme yapmadan rahatça hızlandığıda oluyor. Bujiler de değişti ama sonuç yine aynı.

--- Vw yetkili servisinde trigeri değiştirdiler o zaman araba 60.000 km deydi. 4. yılını doldurmuştu. Oysa şimdi araç 97.000 km de ve o zamandan bu güne kadar tam 37 bin km dir böyle kullanıyorum. O tarihde bu şikayetle yetkili servise gittim. Aracı sürdüler v.s bunda bişey yok dediler. Aracı devirli kullandıklarında bu sıkıntıyı yapmıyor, sadece devirsiz yada az gaz vererek hızlanma anında bu sıkıntıyı yapıyor. Ne  dediysem bunda bir şey yok dediler, sente kaçıklığı bu araçlarda öyle yarım diş falan olmaz diye söylediler. Birde sente kaçıklığı olan aracın deviri araç boşta iken gaza basıldığında 7000 lere çıkmaz dediler. Servis aracı bilgisayara bağlandığında da bobinlerde sorun görmediğini söyledi. Bu emme manifolt sensörü bu arızayı yapabilir diye bir yerlerde okumuştum. Onu için gittim özel bir spray varmış onu buldım aldım."air flow senör" cleanin spray diye bir malzeme bunu kullanarak temizlemek istedim .Ancak BCB tip motorda bu sensörün yerini bulamadım.

--- bir ustamın tekrar senteye baktır demesi üzerine kontrol için bugün başka bir özel servise gittim, sentesine baktı. Hava filtresinin bulunduğu büyük plastik parçayı çıkardı. Bir tane buujiyi söktü. Sonra V kayışının bulunduğu sol kenarda bulunan plastik kapagı söktü. Soldan 1. bujiyi çıkardı ve içine uzun bir tornavida soktu. Sonra el ile kayışı döndürmeye başladı. Sonra tornavida önce içeriye girdi ve anahtarla mili döndürdükçe tornavida yukarıya doğru çıkmaya başladı ve en üst seviyeye geldiğinde kayışın takılı olduğu 2 adet kasnağın üzerine bir aparat yerleştirdi. Bu aparat 15 cm lik bir parça olup umastar gibi bir alet. Aparat kasnakların üzerindeki delikleri karşılayarak biraz zorlayınca girdi. Bu yerine giriyorsa sente kaçıklığı yoktur dedi. Kısaca belki kötü anlattım ama triger kayışında sente kaçıklığı olup olmadığını böyle kontrol etti. Sente kaçıklığı olmadığını görünce aracın 4 tane ateşleme bobinini ve bujilerini değiştirdi. Toplam 350 tl tuttu. İlave olarak benzin filtresinide değiştirdi. Katalatik konvertörün tıkanık olup olmadığını anlamak için ekzosa bir çihaz sokarak kontrol etti. Ateşleme bobinini ve bujileri bosch marka taktı. Neyse servisden çıktıktan 15 km sonra silkelemeyi gine yaptı. Tamirciyi aradım. Kem küm bişeyler desede yarım ağız getir bakalım falan dedi. Aracın beynine ve enjektörlerine bakacakmış. Enjektörden olsaydı tüpe geçince yapmaması gerekmez miydi. Velhasıl iyice şaşırdım kaldım.

--- bir başka usta da bogaz kelebeğini söktü, temizlik v.s adaptasyon yapıldı. Hava emiş sisteminde kaçak olup olmadığını kontrol için hava eniş ağzını eliyel kapatıp kontrol v.s etti. Sonuç gine alamadık.

--- bir başka usta benzini aldığın yeri değiştir. Würth'ün şu katkılarını her 5000 de bir kullan dedi onlarıda yaptık, yine düzelme olmadı.

--- Ne yapayım ateşleme bobinlerini geri iade edeyim mi? Araç 97 binde ve tüp takılalıda 7 bin km oldu. Şimdiye kadarda ateşleme bobini hiç değişmemişti. Bu parçanın belli bir ömrü var mı? Takmışken kullanayım mı? Yada aracı geri götürüp söktüreyim mi? 60 binde triger değişiminden yaklaşık 1000 km sonra başlayan bu arıza ile 30 bin km dir arabayı kullanıyorum. Ne yapacağız. Yardımlarınızı rica ederim
Son Düzenleme: Mayıs 29, 2011, 01:47:08 ÖS Gönderen: tnr.ydn Kayıtlı

caner4


Şehir
İzmir
Otomobil
2001 clio hb rxt.



Çevrimdışı
Ynt: KRONİK SİLKELEME SORUNU NEDEN ÇÖZÜLEMİYOR?
Yanıtla #1 : Mayıs 29, 2011, 01:37:34 ÖS

dostum aynı sorundan bende de var ve acaip rahatsızım.
yeni aldığım 1.6 SR motorlu bora'nın çözemediğim sorunu.
tüpü taktıralı daha yeni oldu 1000 km yapmadık daha tüple. fakat senin bahsettiğin sorunun tam olarak aynısı bende de var. hem de tam manasıyla aynısı.
bujiler değişti. olmadı.
hava alan bi yer var dediler işlem yaptılar gene olmadı.
benzin filtresi değişti gene olmadı.
tüpün enjektörleri değişti gene olmadı.
boğaz kelebeği temizlendi adaptasyon yapıldı yine yine olmadı.
eğer sen çözebilirsen büyük ihtimal benim sorun da aynı şekilde çözülecek.
burada paylaşırsan çok sevinirim..
Kayıtlı

This is the best one until we make a better one.......
tnr.ydn

Avatar Yok




Çevrimdışı
Ynt: KRONİK SİLKELEME SORUNU NEDEN ÇÖZÜLEMİYOR?
Yanıtla #2 : Mayıs 29, 2011, 01:48:48 ÖS

dostum aynı sorundan bende de var ve acaip rahatsızım.
yeni aldığım 1.6 SR motorlu bora'nın çözemediğim sorunu.
tüpü taktıralı daha yeni oldu 1000 km yapmadık daha tüple. fakat senin bahsettiğin sorunun tam olarak aynısı bende de var. hem de tam manasıyla aynısı.
bujiler değişti. olmadı.
hava alan bi yer var dediler işlem yaptılar gene olmadı.
benzin filtresi değişti gene olmadı.
tüpün enjektörleri değişti gene olmadı.
boğaz kelebeği temizlendi adaptasyon yapıldı yine yine olmadı.
eğer sen çözebilirsen büyük ihtimal benim sorun da aynı şekilde çözülecek.
burada paylaşırsan çok sevinirim..
Sn. Caner 4
merak etme bu arızayı çözersek mutlaka sana haber ederiz. Hatta pankart açıp bütün web e duyuracağım. Yada arabayı satacağım.
Kayıtlı

caner4


Şehir
İzmir
Otomobil
2001 clio hb rxt.



Çevrimdışı
Ynt: KRONİK SİLKELEME SORUNU NEDEN ÇÖZÜLEMİYOR?
Yanıtla #3 : Mayıs 29, 2011, 05:45:38 ÖS

Aklımı okudunuz resmen. ya bu sorunu halledeceğim ya da satıcam aracı.
Kayıtlı

This is the best one until we make a better one.......
siyahinci

Avatar Yok




Çevrimdışı
Ynt: KRONİK SİLKELEME SORUNU NEDEN ÇÖZÜLEMİYOR?
Yanıtla #4 : Mayıs 29, 2011, 10:49:55 ÖS

arkadaşım benim araçtada özellikle 1.vitesten 2 ye geçişte sanki motor boşta sallanıyo gibi kerkinme yapıyor motor ve şasi arasında bi boşluk vargibi hissettiriyo. bazende yapmıyo özellikle yüksek devirlerde sorunumuz aynı galiba. eğer aracı satmayı düşünmüyorsan bobinleri geri verme cünki lpg bobinleri bozuyo bozulduğunda eskisini takarsın. benim başıma geldi yetkili servis demişti lpg bobinini bozar diye ve bozduda. benim anladığım bu bcb 16v motorlarda aynı sıkıntı oluyo. kararımı verdim seneye buzamanlar arabayı satacam eğer gücüm yeterse sıfır alcam kafam rahat olsun. ha unutmadan sorununua cözüm bulursan kesinlikle bizimle paylaş bizde caresine baktıralım. saygılar.
Kayıtlı

caner4


Şehir
İzmir
Otomobil
2001 clio hb rxt.



Çevrimdışı
Ynt: KRONİK SİLKELEME SORUNU NEDEN ÇÖZÜLEMİYOR?
Yanıtla #5 : Mayıs 29, 2011, 11:17:48 ÖS

arkadaşlar sizin araçların motoru 16v bnmki SR yani 8valf ama yaşadığımız sorun aynı demek ki problemin çıkış noktası aynı parça yoksa farklı reçetler mi uygulamamız gerek ?
Kayıtlı

This is the best one until we make a better one.......
TEYOLOGY
Tolga


Şehir
Manisa
Otomobil
2004 MK4 Gümüş Pacific
Yaş
38



Çevrimdışı
Ynt: KRONİK SİLKELEME SORUNU NEDEN ÇÖZÜLEMİYOR?
Yanıtla #6 : Mayıs 30, 2011, 03:11:35 ÖS

kronik bir sorun gerçekten. bildiğim, okuduğum kadarıyla bu sorun yazılımsal bir sorun. yazılım güncellemesi ile çözüldüğünü okumuştum. tabi her araç için bu bu şekildedir demek doğru değil. pekala besleme-ateşleme kaynaklı bir sorun da olabilir.
Kayıtlı

Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.
caner4


Şehir
İzmir
Otomobil
2001 clio hb rxt.



Çevrimdışı
Ynt: KRONİK SİLKELEME SORUNU NEDEN ÇÖZÜLEMİYOR?
Yanıtla #7 : Mayıs 30, 2011, 03:38:12 ÖS

hocam ateşleme olsa ilk çalıştrdığımızda çıkar sorun.  besleme olabilir. ama çok çok büyük bi ünitede değil sorun. keza bnmki benzinde gayet uslu tıkır tıkır gidiyor. tüp aracı delirtti.
Kayıtlı

This is the best one until we make a better one.......
TEYOLOGY
Tolga


Şehir
Manisa
Otomobil
2004 MK4 Gümüş Pacific
Yaş
38



Çevrimdışı
Ynt: KRONİK SİLKELEME SORUNU NEDEN ÇÖZÜLEMİYOR?
Yanıtla #8 : Mayıs 30, 2011, 04:06:47 ÖS

hocam ateşleme olsa ilk çalıştrdığımızda çıkar sorun.  besleme olabilir. ama çok çok büyük bi ünitede değil sorun. keza bnmki benzinde gayet uslu tıkır tıkır gidiyor. tüp aracı delirtti.

yok olmayabilir. doğru zamanda doğru yerde yeterli yakıtın sağlanması (besleme) ve bu yakıtın efektif bir şekilde yakılması (ateşleme) esas olan. sistemin bir bütün olarak doğru çalışıp çalışmadığının belirtileri genelde düşük devirlerde çıkar. (silkeleme, kerkinme)

benzinde yapmıyor lpgde yapıyorsa dediğinizde büyük ihtimalle haklısınız. ama lpg beyni de benzer arızaya sebep olabilir.
Kayıtlı

Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.
caner4


Şehir
İzmir
Otomobil
2001 clio hb rxt.



Çevrimdışı
Ynt: KRONİK SİLKELEME SORUNU NEDEN ÇÖZÜLEMİYOR?
Yanıtla #9 : Mayıs 30, 2011, 04:13:48 ÖS

valla enjektörlerden şüphelendik ama değiştirdi garanti kapsamında işe yaramadı Sad ya şu sorunu çözelim aracı ağız tadıyla binemiyorum ya...
Kayıtlı

This is the best one until we make a better one.......
tnr.ydn

Avatar Yok




Çevrimdışı
Ynt: KRONİK SİLKELEME SORUNU NEDEN ÇÖZÜLEMİYOR?
Yanıtla #10 : Mayıs 30, 2011, 08:07:06 ÖS

Bir başka arkadaşımızın(trend06)  bu kronik arızayla ilgili bana yazdığı yazıyı sizlerle paylaşıyorum.

Taydin kardeş, 59 binde 2005 pasific 16 valf olan var bende ankaradayım 2 ve 3 vites 2000 2200 devir silkeleme var. 3 servis gezdim bilgisayar falan bulamadık. Bitanesi şanzıman pimlerinin bu araçlarda aşındığını tornacıya 100 1500 tl ye yaptırarak taktıklarını ve sorunun gittiğini söyledi ancak ben güvenemedim ve şanzımanı açtırmadım. Sen sorunu çözdüysen bilgilendirirsen
sevinirim.
Kayıtlı

caner4


Şehir
İzmir
Otomobil
2001 clio hb rxt.



Çevrimdışı
Ynt: KRONİK SİLKELEME SORUNU NEDEN ÇÖZÜLEMİYOR?
Yanıtla #11 : Mayıs 30, 2011, 08:10:13 ÖS

arkadaşlar bugün yeni bir tamirciye gittim.     aracı sürdürdüm ustaya.    zaten köşeyi dönmeden anladı sorunu cihaza taktık lambda arızası verdi ekranda.  sonra dedim bunun boğaz kelebeği temizlendi adaptasyon yapıldı. bujiler değişti benzin filtresi değişti. adam dedi söküp mü temizlediler. bilmiorm dedim. açtı baktı sökmeden temizlemişler. anahtar izi yok dedi usta.  yarın söküp temizleyip adaptasyon yapıcak. lambda nedir arkadaşlar bişeyler anlattı ama yakıt fazla geliyormuş sanırsam pek anlamadım.  ama usta çok iddaalı konuştu. bilmiyorum galiba yarın sorunum çözülebilir  Huh?
Kayıtlı

This is the best one until we make a better one.......
TEYOLOGY
Tolga


Şehir
Manisa
Otomobil
2004 MK4 Gümüş Pacific
Yaş
38



Çevrimdışı
Ynt: KRONİK SİLKELEME SORUNU NEDEN ÇÖZÜLEMİYOR?
Yanıtla #12 : Mayıs 31, 2011, 01:52:12 ÖÖ

yakıtı yakmak için yeterli miktarda oksijen sağlayamamasından ibaret.
Kayıtlı

Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.
caner4


Şehir
İzmir
Otomobil
2001 clio hb rxt.



Çevrimdışı
Ynt: KRONİK SİLKELEME SORUNU NEDEN ÇÖZÜLEMİYOR?
Yanıtla #13 : Mayıs 31, 2011, 04:10:24 ÖS

sorun çözülmüş akşam üzeri alıyorum aracı Smiley canavar gibi oldu dedi usta telefonda. çok heyecanlıyım Smiley tam ne müdahalede bulunmuş öğrenemedim ama akşam ayrıntılarıyla paylaşırım Smiley
Kayıtlı

This is the best one until we make a better one.......
Sayfa: [1] 2 Yukarı git Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: