Gönderen Konu: BORA -GOLF Hakkında sormak istediğiniz her konuda yardım için beklerim...  (Okunma sayısı 234679 defa)

Çevrimdışı albayraktaner

  • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Selam,mekatronik 34
Öncelikle yeni üye olduğumu belirtir yardımlarınızdan dolayı teşekkür ederim.
Benim 2004 model otomatik conf. boram var dün sabah araç biraz zor çalıştı bende havanın sertliğine bağlayarak yoluma devam ettim 5 km sonra eksoz emisyon uyarısı yandı stop edip çalıştırdığım da uyarı yanıyor ve ekranda emisons work shop uyarısı veriyor sizce arıza ney olabilir?(araç çalışırdurumda olduğu müddetce arıza işareti sönmüyor)

Logged

Çevrimdışı Cüneyt Er

  • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Mekatronik34 kardeşim verdiğin bilgiler için öncelikle teşekkür ederim. Ben mesajı yazdığım gün (cumartesi günü) öğleden sonra yine sanayiye gittim, aynen senin yazdıklarını usta yaptı, şanzıman yağını ve filtresini değiştirdi, bana söylediği şanzıman yağının eksilmiş olduğuydu, ayrıca yağın rengide berbat bir renk almıştı. Yağ olarak yeniden 3 lt Mobil marka bir yağ koydu ama sadece yağın markasının mobil olduğunu hatırlıyorum, yağın rengi sarıydı. 3 lt yağa 50 YTL verdim, filtre içinde 20 YTL ödedim. şimdi arabanın performansı eski haline döndü, çok şükür.

İnşallah ustamın kullandığı yağ sizin kullanmanızı önerdiğiniz yağa uygundur.

Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla benim yapmam gereken arabayı takip etmem, eğer suya yine yağ karıştığını görürsem ya da aynı şanzıman sorunlarıyla karşılaşırsam bu defa şanzıman yağı soğutucusunda problemin olduğunu ustaya söyleyip o parçayı yenilemeliyim.

Doğru anlamışmıyım Mekatronik34 kardeşim...

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Cüneyt bey sorununuzun çözüldüğü ve fazla bir maliyet çıkmadığı için sevindim.çok doğru anlamışsınız sadece ayapmanız gereken aracınızı en azından haftada bır kontrol ederek suyun durumunu kontrol etmeniz.iyi günler dilerim.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
merhaba taner bey
Aslına bakarsanız emısyon ıkazı birçok nedenden dolayı yanabılıyor ama sızın aracınızda sık raslanan arızaların basında karter havalandırma borusunun çatlaması sonucu harıcı hava aldıgından dolayı zor veya sert çalışma meydana gelebılır bırde aracınızda elektronık termostat sıstemı bulunuyor termostat ıçerden hasar gorduyse veya elektronık bır arıza kaydı varsa dedıgınıoz gıbı geç çalışma meydana gelebılır.aracınızı arıza test cıhazına bağlatın arıza kaydı olarak hararet musiri arızası varsa termostata bakın lamda sensoru fakır veya zengın karısım dıye arıza verıyorsa bahsettıgım karter havalandırma hortumuna bır bakın.Eger her ıkısındede bir sorun gremıyorsanız egr sistemının valfınde sıkışma olmuş olabılır.
Aslına bakarsanız arıza ıkazının teşhısını koymak çok basıttır ama ılk once arıza test cıhazında ne tur bır arıza verdıgını bılmek teşhısın tam olarak yapılmasını kolaylastırır.Ama fazla paralar tutacak bir arıza oldugunu sanmıyorum en kısa zamanda yaptırmazsanız yakıt sarfıyatı fazlalasacagından dolayı cebınız yanabılır.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı albayraktaner

  • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
bilgilendirme için çok teşekkür ederim..

sonucunu sizlerle paylaşacağım..

Çevrimdışı albayraktaner

  • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
 Bana istanbulda tavsiye edebilceğiniz usta varmıdır? yoksa yetkili servisemi götürmeliyim..

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Aslına bakarsanız çok fazla masraf çıkmayacagını düşündüğüm için yetkili servisi tavsiye ederim ama çok çıkarsada özel bi servise götürürsünüz ama ben hiç bir özel servise güvenmediğim için size tavsiyede bululanamıcam.Yetkili servis tavsiyesi isterseniz kasımpaşa uzay oto veya maslak doğuş yeni açtığı plaza olabilir.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı albayraktaner

  • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
teşekkürler...

Çevrimdışı taydin66

  • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
Merhaba t.aydın bey
Triger kayışı değişmeden önce böyle bir sorununuz varmıydı eger yoksa muhtemelen sizin aracınızdada sente kaçıklığı söz konusu.Birde aracınıza güvenilir işlek bir yerden yakıt almayı deneyin.
Aracı motor test cihazına bağlayıp bir ağrıza sorgulaması yaptırmanızda fayada var eğer motor beyninde arıza kaydı yoksa trigeri değiştiren ustaya durumu izah edin ve tektrar kontrol etsin yaptığı işi.
Ben triger kayışını mayıs ayında yetkili servisde değiştirtmiştim. O aylarda tek hissettiğim sanki triger değiştikten sonra aracın hızlanmasını çok beğenmedim. Benim aşırı titizliğimden olsa gerek diye düşündüm.Ayrıca o aylarda böyle bir tekleme var mıydı yokmuydu tam hatırlıyamıyorum.Trigeri değiştireli ü zerinden 6 ay geçti. Sizin dediğiniz gibi benzinciyi bir değiştireyim. Bir de böyle deneyeyim. AYrıca aracı yetkili serviste yaptırdığıma göre başka bir yetkili servise götürmemde sakınca var mı? Tekrardan benden para isterler mi?

Çevrimdışı akın

  • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Selam Mekatronik34,
2002 model comfort bora aldım 15 gün oldu araç seri gitmiyordu tamircime söyledim aracın avansile ilgili bir sorunu olabileceğini söyledi triger kayışlarını aldığım kişi değiştirmiş o esnada olabilir dedi ve söküp baktı yarım diş kaçık takılmış dedi ve fabrika ayarlarına getirdiğini söyledi araçta serilik hissedilmeye başladı ama aracımda olan ikinci sorun çözülmedi 3000/4000 devirlerinde çok muaazzam içeriye ses geliyor sanki motor vites topuzunun orada çalışıyor birde zaman zaman devirsiz gaz vermelerde siboplardan şıkırtı geliyor ne olabilir

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
T.aydın bey
Yekili servisler her ne iş yaparlarsa yapsınlar yaptıkları iş için 2 yıl işçilik garantisi verirler bu garantide heryerde geçerlidir yani edirnede yapılan bir hatayı diyarbakırdaki servis düzeltmek zorundadır vw servislerinde prosedur boyle işler ama bazı servısler sizlkere böle birşey olmadıgını idda edebilir kesinlikle hakkınızı arayın derim.yakıt konusunda bahsettiğim gibi bir deneme yapın yakıttan çıkmazsa eğer aracın sentesini kontrol ettirin eger ilk takıldıgında kayış 1 diş kaçık takılırsa zamanla uzayarak bu kaçıklık 1.5 dişe çıkabilir bu da daha çok hissetmenizi sağlar açıkçası aklıma gelen en öncelikli ihtimaller bunlar umarım en kısa zamanda sorunlşarınızdan kurtulur ve huzurlu bir şekilde aracınızı kullanırsınız.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Merhaba akın bey .
Bora 1,6 16 araçların düşük devirlerde performansının düşük oldugunu biliyorsunuz araç 3000 d/d dan sonra hissedilir bir güç artışına sahip olmaya başlıyor bu esnada oluşan vakum sesi tüm boralarda aşırı bir uğultu şeklinde duyulabilir sizin aracınızdan gelen ses tam olarak ne şiddette bilemiyorum ama motor üzerindeki hava filtre kabını bir kontrol ettirin bazen boğaz kelebeğine tam geçmiyor veya hava filtresi tam oturmayabiliyor bu durumdada oluşan vakum sesi en kısa yoldan yani vites topuzunun ordan araç içine gelmeye başlıyor.
2.olarak aracınızdaki subap sesine benzer ses avans vurması dediğim sestir muhtemelen kısaca avas vurmasını açıklayacak olursam pistonun iş zamanı ateşleme yapmadan önce yakıtın erken tutuşması sonucu piston üzerine binen aşırı yükler bazen şıkırtı şeklinde duyulabiliyor bunun başlıca nedeni yakıtın erken tutuşması yani 95 octan diye aldığınız yakıt 92 octan olursa muazzam avas vurmasına yol açar veya geç tutuşma dediğimiz iş zamanı sonucu piston aşağı inerken meydana gelen düzensiz patlamalar bunun nedeni ise yakıtın zamanından geç tutuşmasıdır .toparlayacak olursak kaliteli yakıt yani katkısız yakıt almaya çalışın tavsiyem bp ultimate 97 dir ultimate 97 aslında ismi gibi 97 değil 95 octan bir yakıttır mümkün olduguncada işlek yerlerden almaya çalışın.
Yine vuruntuya neden olabilecek bir diğer durumda silindirler içerisinde oluşan karbon birikintileridir bu birikintilerde kontrolsüz yanmaya neden olabilir kesin çözümü silindir kapağı sökülüp subaplar ve yanma odası cevresinin temizlenmesi.Alternatif çözüm olarakta carbon temizleyicileri kullanmaktır ama carbon temizleme cihazları biraz risklidir dikkat edilmezse eksoz subaplarının yanmasına neden olabilir bu nedenle yapacak ustadan işe başlamadan önce subapların yanma ihtimalınden dolayı çıkacak aksaklıkların arkasında durup durmayacagı konusunda söz almanızda yarar var derim yoksa allem eder kallem eder bir yere bağlayıp masrafı size yıkmaya çalışabilirler.
Bu konu çok basit bir konu olmadığından anlaşılır olabilmesi için fazla teknik konuşmamaya çalıştım umarım anlatabilmişimdir ama yinede aklınıza takılan bir yer varsa sorabilirsiniz en kısa zamanda cevaplamaya çalışırım.İyi günler dilerim.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı akın

  • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Mekatronik34 verdiğiniz bilgiye çok teşekkür ederim yakıt depomdaki benzinin bitmesini bekliyeceğim sonra sizin tavsiye ettiğiniz bp ultimate 97 yakıtta deniyeceğim inşallah sonuç alırım. daha önceki kullandığım 2,0 16v opel vectra sıralı sistem atiker marka  lpgliydi tabi arasında bocalıyoda olabilirim aracı alalı 15 gün oldu 2500 km yapmışım ve 2 yıl bu km yi katetmem gerekiyor yakıt ortalama 7/8 litre arasında değişiyor birde lpg takmayı düşünmeye başladım. en iyi hangi markada verim alabilirim.
 Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.

Çevrimdışı albayraktaner

  • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Herkese selam,
Mekatronik bey  bu sabah maslak vw servisine aracı verdim ve şimdi teslim aldım yapılan işlem ve fiyat bilgileri 

TERMOSTAT YUVASI                                111,48  ytl
antrifiriz                                                      12,58  ytl
boğaz kelebeği temizliği                              60,00  ytl
sıcaklık sensörü sökmek ve takmak            50,00   ytl
termostat muhafazası sök .ve takmak      190,00  ytl