Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: BORA -GOLF Hakkında sormak istediğiniz her konuda yardım için beklerim...  (Okunma sayısı 188082 defa)

Merhaba tüm VW BORA,GOLF kullanıcıları benim bu konuyu açmamdaki en büyük neden malesef yalan yanlış yapılan onarımlar ve yanlış bilgilendirme sonucu harcana paralar bunların önüne geçerek ustalara fazladan vereceginiz paraları araçlarınızın temizliği için harcayın VW lar hep temiz kalsın istiyorum.Bana yaşadığınız arızaları çözümlenemeyen arızaları bilmediğiniz özellikleri ve araç alamk için tavsiyelerinizi yazarsanız sizlere memnuniyetle yardımcı olurum.
Sorularınıza mümkün olduğu kadar kısa zamanda cevap vermeye çalışıcağım umarım kimse aracından dolayı sorun yaşamaz VW kullanıcıları hep mutlu kalır.
« Son Düzenleme: 04 Şubat 2009, 18:19:28 Gönderen: Mekatronik34 »
Dikkat ısırır !!!

slm .benim 200 1.6 comfortline boram var.kar tanesi şeklinde bir lamba yanıyor.klavuzda yok ne olduğu.ne olabilir aceba

Merhaba kuytucak01 götergendeki ikaz buzlanma olma ihtimaline karşı 6 derecenin altında ince bir uyarı sesi vererek haberdar eder amaç sadece dikkatli olmanız için bir uyarıdır.dediğiniz gibi kar tanesi şeklinde ve yol bilgisayar ekranında yanar.
Dikkat ısırır !!!

      sayın mekatronik34 bey öncelikle böyle bir konu başlığı açtığınız için teşekkürler.Umarım tüm sorunlar bu başlık altında ğaylaşılır ve siz de sorulan sorulardan sıkılmazsınız.

     Aracım 2004 Bora Pasific temmuz ayında aldım ve aracımdan çok memnunum.Aracımla ilgili iki problemim var.Umarım bana yardımcı olursunuz.
    1-Aracımı aldım alalı 5000 km yaptım ve aracımda arasıra EMİSSİON WORKSHOP uyarısı ve çekice benzer bir lamba yanıyor.Ama bu uyarı ve lamba bazen günlerce yanıyor bazen hiç yanmadığı günlerde oluyor.Mesela sabah okula giderken aracı çalıştırıyorum ve yanmıyor ama gaza dokunup  yola çıkınca hemen uyarıyı veriyor ve lambasını yakıyor.Bazende hiç yanmadığı günler oluyor.İlk aldığım zaman usta Galericiler arabaya sürekli az benzin koyduğu için olmuştur merak edecek bişi yok sen depoyu fulle geçer demişti.Depoyu fullediğim zamanlar da yandığım oıldu yanöadığı zamnalarda oldu.Yani depodaki benzinle alakası yok sanıırm.Bu gibi bir arıza mutlaka başınıza gelmiştir.

Sizce bunun sebebi nedir?
Ortalama maliyeti nedir?

   2-Aracımda ikinci problem fren lambalarında.Akşam evin önüne bırakıyorum bi bakıyorum gece benim sadece stop lambaları yanöış oluyor.Buda bazaen yanıyor kendi kendine bazen de yanmıyor.4-5 kere gecenin 3.de 5.de kalkıp söndürdüğüm oldu.Pedal çok hassmı dır nedir anlamadım?pedalı geriye çekince milimetrik oynayınca kapanıyor ışıkları fren lambalarının.

    Elektirkçiye götürdüm fren müşürü dedi değiştirdik.Orjinalini bulduk taktık ama o zamanda hiç sönmedi fren lambaları.Ne yaptıysak söndüremedik ve tekrar eski müşürü taktık.Acaba bu fren pedalında bir yay varda özelliğini kaybetti ve pedal o bozuk yay sayesinde milimetrik aşağıya kayıyor ve fren lambalarını yakıyor.


   3-Size şunuda sorayım.G12 diye bir soğutma suyu duydum.Aracımın soğutma kutusunda pembe yada açık kırmızıya benzeyen bir sıvı var.Bu sıvı kırmızı antifirizmi?Yoksa G12 mi?İkisinin arasında ne fark var?Şuan su min biraz üstünde ben üzerine max seviyeye kadar kırmızı antifiriz eklemek istiyorum.Eklersem yanlışmı yaparım?Zaten kırmız antifrizde pembe bir renge sahip..

Umarım aracın sorunlarını anlatabilmişimdir.Görev yaptığım ilçede sanayi yok başka ilçeye gitmme gerekiyor.Aracımıda herkese kurcalatmak istemiyorum.Yozgatın mahrum bir ilçesinde görev yapıyorum...

 Saygılar...

Merhaba alper bey.
Aracınızın arızasını aslında çözmek üzereymişsiniz direkten dönmüş.Aracın arızası fren pedal müsirinden kaynaklanmakta olduğunu düşünüyorum aslında fren pedalı hassas değildir ama fren pedal müşirinde bir arıza meydana gelirse motor arıza ikazını yakar bu zaman zamanda olabilir her zamanda yakabilir fren müşiri takılırken kurularak takılması gerekir eger kurmayı beceremezseniz fren lambaları sürekli yanar kısaca nasıl takılacağını tarif edeyim sizde yaptıracağınız ustaya birebir tarif edin sorununuz çözülecektir.
1-fren müşirini sökün
2-yeni müşirin ucunu dışa doğru biraz çekin dikkat edin sakın denemek amacıylada olsa bastırmayın.
3-aracı çalıştırıp fren pedalına bir elinizle basıp diger elinizlede fren pedal muşirini takıp tam yerine oturduktan sonra bastırarak muşiri çevirin ince bir tık sesi duyacaksınız bu konumdayken fren pedalını yavaş yavaş bırakın böylece pedal müşire basacak ve çıtırtı sesi çıkararak yerine gelecektir
4-fren müşiri kablosunu takıp kontağı çıkarın.
5-aracı tekrar çalıştırıp fren pedalına basın
büyük ihtimalle sorununuz çözülmüş olacak ve artık arıza ikazınız da yanmayacaktır.

G12 antfiriz sorunuza gelince.G12 vw larda kullanılması gereken antifriz cinsidir bu antfiriz pembeye benzer bir renktedir g12 nin özelliği yoğun konsantre olması ve kaçak oluşan yerde havayla temas ettikçe kuruyarak kaçak olan bölgenin büyümesini engellemekte aynı zamanda fosforlu bir yapıya sahip oldugundan ısık tutulduğunda parlayarak çabuk görülebilmektedir
Aracınızın antfiriz seviyesi minumumun altına düşmediği muddetce antriz eklemnize gerek yok eksildiği zamanlarda max seviyesini geçmeyecek şekilde normal su veya yine kırmızı antifriz eklıyebılırsınız.Dikkat etmeniz gereken konu kesinlikle mavi veya yeşil başka renkte bir antfriz koymayın yoksa komple sistemin suyunu değiştirmek zorunda kalırsınız.
Umarım açıklayıcı olmuştur sorununuza yardımcı olabilmişimdir . Görüşmek dileğiyle.
Dikkat ısırır !!!

   mekatronik34 bey cevabınız için teşekkürler yalnız siz benim 2. ve 3. soruma cevap yazmışsınız.Fren müşürü ve ve g12 sıvısı hakkında ki cevaplarınız için teşekkürler.
   
   1 numaralı sorumuda cevaplarsanız sevinirim.Sanırım EMİSSİON WORKSHOP arızası fren müşürü ile alakalı değil.



Alper  bey fren pedal müşiri üzerinde 4 kablo vardır bunlardan 2 si fren lambalarını yakmak için diger ikiside motor konrol ünitesine frene basılıp basılmadıgı sinyallerini iletir. Denemek amacıyla aracınızla seyehat halindeyken frene hafif basarken gaz pedalınada basın aracınız gaz yemeyecektir böle bir durumda da siz gaza basarken eger ara ara frene basıldı sinyali gelirse haliyle motor kontrol ünitesi arıza kaydı yaparak motor arıza ikazını yakacaktır.
Siz müşiri değiştirin eger mümkünse bir arıza teşhis cihazına bağlatın aracınızı ne tür bir arıza kaydı vermiş onu bana söylerseniz size kesin bir cevapta verebilirim sonuçta arıza ikazı birçok sorundan dolayı yanabilir.
Size sormayı unuttum aracınız 1,6 16v mi yoksa 1,6 8v otomatik mi?
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı R-Line

  • Golfsburg Edition
Selam Mekatronik34,
kafama takılan bir soruyu sizinle paylaşmak istedim. yakın bir arkadaşımın aracında kontak ilk açtığında ekranda oil sensör workshop uyarısı alınıyordu ve söndükten sonra kesinlikle bu uyarıyı vermiyordu. ama kontağı her açıldığında bu uyarı vardı. araç bilgisayara bağlandığında kesinlikle hata gözükmüyordu.
araştırdığımız kadarıyla bu uyarıyı sanırım yağ seviye sensörü için veriyor, ama aracın karterinde yağ seviye sensörü olmadığına eminim. bu sensör araçta olmadığı halde, bu uyarıyı verme sebebi sizce ne olabilir?
« Son Düzenleme: 08 Kasım 2008, 19:14:49 Gönderen: MK-IV 35 »

Merhaba arkadasım bahsettiğin aracın modeli ne bilmiyorum ama vw lardaki enderde olsa raslanan bir kronik arıza bahsettiğin ikaz o aracın göstergesinin yazılımından kaynaklanan bir problem eger bildiğiniz bir beyinci varsa yazılımını değiştirebiliyorsa düzelir ama benim bildiğim kadarıyla gösterge yazılımını yapabilen yok ama yapılamaz da demiyorum yada çıkma bir gösterge alıp takarsınız km sinide yine beyin tamiri yapan kişier tarafından eski kmsini girdirebilirsiniz.yeni gösterge bildiğim kadarıyla 2000 ytl civarında bence bu parayı vermek yazık olur kontağın her açılışında bi uyarı sesi gelmesin diye 2000 ytl harcamak biraz israf gibi geliyor bana.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı R-Line

  • Golfsburg Edition
yok zaten bunun dışında en ufak bir anormal durum yok göstergede. Araç Golf 4.
zamanında kendi motor ustamızda kesinlikle sakıncası yok, hiç kurcalatmayın böyle binin demişti arkadaşıma.
peki yetkili serviste göstergeyi sökmeden bu sorunun yazılımsal olup olmadığını söyleyebilirler mi?

yetkili servisler genelde aracı test cihazına bağlayıp arıza sorgulaması yaparlar eger arıza yoksa bir  kaç tetkik yaparlar bunlar ufak adabtasyonlar dır sonuca ulaşamadıklaı zaman sana gösterge denememiz gerekiyo diyeceklerdir fiyat verecek ve sizden onay isteyeceklerdir sorunun yazılımsal olup olmadıgı hakkında yorum yapmazlar direk gösterge arızalı derler.Bahsettiğiniz ustaya bende sonuna kadar katılıyorum hiç kurcalatmayın bu şekilde binin hiç bir sorun yaşamayacığınıza garanti verebilirim.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı R-Line

  • Golfsburg Edition
çok teşekkürler verdiğin bilgi için.

birde ben kendi aracımın hidrolik yağını değiştirmek istiyorum, her usta farklı konuşuyor yok hidrolik değiştimi keçelerden falan hidrolik kaçırmaya başlar diyenler oldu. ama ben değişmesi gerekir diye biliyorum hafta içi yetkili servisten randevu alıp değiştirmeyi düşünüyorum, bu konudaki fikriniz nedir?
bir başka sorum bu akl motorda hangi motor yağını kullanmalıyız, yağ numarası ne olmalı.

« Son Düzenleme: 09 Kasım 2008, 13:01:33 Gönderen: MK-IV 35 »

mekatronik34 bey aracım 1.6 16 v olandan müşürü en yakın zamanda değiştireyim.Mesela bugün evden çarşıya bişeyler almaya çıktım.Markete kadar uyarı ve arıza lambası yanmadı ama gelirken yol rampaydı ve uyarıda lambada yandı.insanın aklı karışıyor.bazen yanmıyo ama bazende hiç sönmüyor.Müsait zamanımda gideyim değiştireyim müşürü ve bağlatayım cihaza.Size tekrar dönerim umarım uzun sürmez dönüşüm...

teşekkürler saygılar....

mk-ıv 35 bahsettiğin hidrolik yağı direksiyon hidroliğimi şanzıman yagımı ? eger direksiyon hidroliğiyse hiç korkma değiştir bir sorun yaşamazsın eger şanzıman yağını diyorsan 100 kmde bir değiştirmekte yarar var ama yetkili servislerde yaptırmanı tavsiye ederim kesinlikle yağ filtresinide değiştirin.
AKL motorda 10-40 motor yağı kullanılmaktadır yetkili sevisler castrol magnetec 10-40 yağ kullanmaktadır bende kendi aracıma kesinlikle bu yağdan başka birşey koymam ama dikkat etmeniz gereken husus 15000 km den fazla kullanmayın piyasada bu bahsettıgım yağ hakkında kuruma neden oluyor diye bir hurafe olabilir sakın inanmayın magnetec zamanında değiştirilmezse sorun yaratan bir yağ çeşidi kesinlikle 15000 km yi geçirmezseniz tekrar söylüyorum hiç bir sorun yaşamazsınız.
Dikkat ısırır !!!