Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Gönderen Konu: 1.vitese geçmeme sorunu  (Okunma sayısı 23250 defa)

Ynt: 1.vitese geçmeme sorunu
« Yanıtla #14 : 05 Ekim 2012, 00:55:19 »
Bu genel bi sorun herhalde benimde geri vitesimde ve 1.vitesimde sıkıntı oluyor 2-1 yapıp öyle koyuyorum vitese bazen geri viteste ise 3 4 kez denediğim oluyor.

Ynt: 1.vitese geçmeme sorunu
« Yanıtla #15 : 13 Ekim 2012, 22:49:25 »
Birde motorun altında vites geçişini sağlayan kolların bağlantı noktalarına WD40 sıkmıştım ben ve tüm vitesler yumuşak şu an.
bugün usta aynen motorun altındaki kolları ve vites korüğünü açıp oradan bişeler yaptı suan sorunsuz diyemem ama eskisine göre daha iyi sanırım kronik bu vites işi bide şu marşı halletsem çok güzel olacak tavsiyeniz için teşekkürler

Çevrimdışı battal gazi

  • 1.4 tsı 140 hp dsg(6 ileri) çok güçlü ve ekonomik
Ynt: 1.vitese geçmeme sorunu
« Yanıtla #16 : 14 Ekim 2012, 20:21:59 »
Belki faydası olabilir benim eskiden kullanıp sattığım 2001 model vectramda benzer sorun vardı kolay bir işlemle halledildi.Linki aşağıda.

http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=67477
Jettamı 2013'te sattım,güzel bir araçtı dsg ile ilgili kronik arıza ve sorunlar yaşamış olmamıza  rağmen

Ynt: 1.vitese geçmeme sorunu
« Yanıtla #17 : 14 Ekim 2012, 23:32:30 »
Belki faydası olabilir benim eskiden kullanıp sattığım 2001 model vectramda benzer sorun vardı kolay bir işlemle halledildi.Linki aşağıda.

http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=67477
tavsiyeniz için teşekkürler biraz böyle bineyimde eğer yine eskisi gibi olursa dediklerinizide aklımda tutucam,ama galiba kronik bi sorun hem bora hemde golf 4 te bundan çok kişi şikayetçi,tekrar teşekkürler

Ynt: 1.vitese geçmeme sorunu
« Yanıtla #18 : 18 Ekim 2012, 21:51:28 »
miho arkadşım aracın siyah renkli 2004 model primeline mi. ben sıfır araç aldığım için boramı servise vermiştim onlarda  kayseride satımışlar ondada böyle bir problem vardı. acaba o araç mı?

Ynt: 1.vitese geçmeme sorunu
« Yanıtla #19 : 18 Ekim 2012, 22:34:35 »
hyr bendeki 2000 beyaz, golf ıv ve borada çoğu kişide bu sorun varmış, galiba kronik

Çevrimdışı TEYOLOGY

    Otomobil
    (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
    Şehir
    Manisa
Ynt: 1.vitese geçmeme sorunu
« Yanıtla #20 : 03 Aralık 2012, 13:49:50 »
 :) bu sorun sadece golf ve boraların kronik sorunu değil. bütün otomobillerin kronik sorunu. belli bir süre sonra vites kolu tamir takımı denilen bir parçayı değiştirmek gerekiyor. bunca yıllık otomotiv sektörü bu kronik sorunu aşamadı.  ;)
« Son Düzenleme: 03 Aralık 2012, 13:50:13 Gönderen: TEYOLOGY »
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Ynt: 1.vitese geçmeme sorunu
« Yanıtla #21 : 07 Aralık 2012, 07:15:54 »
Öncelikle herkese merhaba ben aranıza yeni katıldım, bir yıldır bora kullanıyorum aynı zamanda ilk arabam. Bora gerçekten çok güzel bir araba ve hakkını veriyor. Ancak sizlerin de bahsettiği gibi ufak tefek sorunları olabiliyor her arabada olduğu gibi. Bahsedilen sorun bende de vardı sanayide ustaya götürdüm debriyaj tam ayırmıyor dedi komple takım olarak değişti şanzıman yağı da değişti heyecanla düzelecek diye beklerken sorun değişmedi maalesef  :(  Bahsettiğiniz gibi hız 10 km' nin altına düşünce geçişte sorun yok ama bazı durumlarda 10-20 arasındayken 2. viteste devam edemiyor 1. vitese de geçmiyor sanırım bunun da bi çaresi yok. Bora dışında ford connect kullandım onda böyle bir sorun yok vites geçişleri harika. Bence dediğiniz gibi bu sorun bora golf lerde kronik.

Çevrimdışı TEYOLOGY

    Otomobil
    (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
    Şehir
    Manisa
Ynt: 1.vitese geçmeme sorunu
« Yanıtla #22 : 09 Aralık 2012, 11:33:49 »
10-20 arasındayken 2. viteste devam edemiyor 1. vitese de geçmiyor sanırım bunun da bi çaresi yok.

aslında var. 3500 devir verip birinci vitese geçirmeyi deneyin. kısaca ara gaz  :)
« Son Düzenleme: 09 Aralık 2012, 11:34:02 Gönderen: TEYOLOGY »
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Ynt: 1.vitese geçmeme sorunu
« Yanıtla #23 : 09 Aralık 2012, 16:01:15 »
aslında var. 3500 devir verip birinci vitese geçirmeyi deneyin. kısaca ara gaz  :)

Olur mu canım hiç öyle şey :)

Çevrimdışı TEYOLOGY

    Otomobil
    (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
    Şehir
    Manisa
Ynt: 1.vitese geçmeme sorunu
« Yanıtla #24 : 09 Aralık 2012, 19:34:12 »
Olur mu canım hiç öyle şey :)

deneyin, şaşırın. :)


olayın özü şu. 1. vites seri biçimde hızlandınız. 2. vitese geçtiniz. gaza basıp motorun devrini arttırdınız. 3 e atacaksınız. ama eliniz kayıyor. 1e geçiriyorsunuz. debriyajı bırakıyorsunuz. motor redline yapıyor. ön tekerler kilitleniyor.  ne olduğunu anlayamıyorsunuz. kayıp yolun dışına çıkıyorsunuz.


bu özellik sayesinde bunu engellemiş oluyorsunuz.  senkromeçsiz eski kamyonlar gibi ara gaz vererek (4000 devir üstü) 2 den 1e rahatça alabilirsiniz. ya da zorlayarak (kırt) 1 e yine alabilirsiniz. double clutch denilen teknikle 1. vitese yine alabilirsiniz. ama arkadaşların da dediği gibi mk4 lerin 1. vites dişlileri ilk hareketi sağlıyor zaten. gerisi 2. vites. sıkıntısız şekilde 2. vitesle devam edebilirsiniz. araç tekleyebilir. gerekirse yarım debriyaj yarım gaz yaparak 2. viteste az daha yüksek devirde gidebilirsiniz. (balata ömrüne etki eder) ama illa 1. vitese atacağım diye zorlamayın (şanzımanın ömrüne etki eder)

balata maliyeti vs şanzıman maliyeti. seçim sizin.  :tamamdir

golf başlığında da aynı konu geçmişti. orada yazdığım mesaj.
« Son Düzenleme: 09 Aralık 2012, 19:35:34 Gönderen: TEYOLOGY »
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Ynt: 1.vitese geçmeme sorunu
« Yanıtla #25 : 09 Aralık 2012, 19:38:22 »
Baskı balatanın anasını ağlatalım desenize :)

Çevrimdışı TEYOLOGY

    Otomobil
    (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
    Şehir
    Manisa
Ynt: 1.vitese geçmeme sorunu
« Yanıtla #26 : 09 Aralık 2012, 20:16:00 »
ama kırt diye  vitese geçiriyorum diyen var. şanzıman maliyeti mi balata maliyeti mi? aslında 2. viteste de gidilir sorunsuz.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Ynt: 1.vitese geçmeme sorunu
« Yanıtla #27 : 09 Aralık 2012, 20:35:00 »
evet haklısınız maliyet açısından kıyaslama yapıldığında tabi ki mantıklı olan balataların hasar görmesi. bu nedenle baktık bire geçmiyo, zorlamaya gerek yok yarım debriyaj ve ikiyle devam  8)